خانهاخبار
مشخصات نسخه 5G گوشی وان پلاس 8 پرو در توییتر لو رفت!

مشخصات نسخه 5G گوشی وان پلاس 8 پرو در توییتر لو رفت!

تنها چند هفته تا رونمایی رسمی از وان پلاس 8 پرو زمان داریم و حالا، شاهد درز مشخصات فنی این محصول در توییتر هستیم.
۱۳۹۸/۱۲/۵

شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، نگرانی‌های زیادی را با خود به همراه داشته است. این موضوع روی مسائل مربوط به حوزه تکنولوژی نیز تأثیر گذاشته است. به دنبال بالا رفتن تعداد مبتلایان به این ویروس، کمپانی وان پلاس تصمیم گرفته بود تا فروش محصول جدید خود، یعنی وان پلاس 8 پرو را تنها به صورت آنلاین انجام دهد، اما ظاهرا آنها در تصمیمات خود تجدید نظر کرده و قصد دارند تا طبق برنامه ‌ریزی‌های جدید، این محصول را در فروشگاه‌های فیزیکی نیز به فروش برسانند.

تنها چند هفته تا رونمایی رسمی از وان پلاس 8 پرو باقی مانده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی این محصول روانه بازار می‌شود، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که اواخر ماه مارچ، باید منتظر ورود وان پلاس 8 پرو به بازار باشیم.

پیش از معرفی رسمی گوشی‌های هوشمند، مشخصات سخت‌افزاری و تصاویر آن در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود و وان پلاس 8 پرو نیز از این قضیه مستثنی نیست. تصویری که امروز در توییتر منتشر شده، از قسمت About یکی از گوشی‌های وان پلاس 8 پرو است و برخی مشخصات سخت‌افزاری آن را افشا کرده است.

این تصویر توسط شخصی با نام کاربری Sudhanshu1414 در توییتر منتشر شده که با هم نگاهی به آن انداخته و مشخصات محصول آینده وان پلاس را مرور می‌کنیم.

image

 

برخی شایعات در گذشته حاکی از آن بود که وان پلاس 8 پرو به دوربین اصلی 60 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که لنز‌های 16 مگاپیکسلی واید و 13 مگاپیکسلی تله فوتو، مکمل آن هستند. اما در این تصویر، شاهد آن هستیم که لنز‌های واید و تله فوتو به ترتیب به لنزهای 20 و 12 مگاپیکسلی تغییر یافته‌اند. البته ممکن است که در نهایت، جای آنها با یکدیگر عوض شود، اما دوربین اصلی 60 مگاپیکسلی به قوت خود باقی مانده است.

متأسفانه اطلاعاتی در مورد دوربین سلفی آن در دسترس نیست، اما چیزی که عیان است، ظاهرا مکانیسم پاپ آپ برای این محصول در نظر گرفته نشده و دوربین سلفی، در قسمت ناچ قطره‌ای قرار گرفته در بالای نمایشگر، جای خوش خواهد کرد.

مورد دیگری که از این تصویر می‌توانیم برداشت کنیم، این است که یکی از مدل‌های وان پلاس 8 پرو به 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز خواهد بود.

از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری نسخه 5G گوشی هوشمند وان پلاس 8 پرو می‌توان به نمایشگر 6.5 اینچی آمولد با رزولوشن QHD پلاس و نرخ رفرش 120 هرتزی اشاره کرد. اما یکی از مهم ترین خبرها پیرامون این محصول، اجرا شدن این دو ویژگی به صورت همزمان است. یعنی در رزولوشن QHD پلاس، شما محدودیتی برای نرخ رفرش نداشته و می‌توانید آن را روی 120 هرتز تنظیم نمایید.

بر خلاف خانواده گلکسی اس 20 سامسونگ، کلیه مدل‌های وان پلاس 8 پرو (به جز نسخه لایت که از پردازنده Dimensity 1000 مدیاتک بهره می‌برد) به چیپست اسنپدراگون 865 مجهز خواهد بود. کمپانی وان پلاس بر اساس اتفاقات پیشین، تجربه خوبی در عرصه فروش محصولات خود در کشورهای مختلف داشته و باید دید که آیا آنها می‌توانند این روند موفق خود را برای سری جدید محصولات‌شان نیز ادامه دهند یا خیر.

از آنجا که مسئولان وان پلاس تصمیم گرفته‌اند تا محصول جدید را مانند نسخه پیشین در سه مدل جداگانه معرفی نمایند، لذا احتمال می‌رود که قیمت نسخه 5G آن بیش از حد معمول باشد. جای تعجبی نیست اگر مدل پایه وان پلاس 8 با رم و حافظه جانبی کمتر، با قیمتی حدودا 800 دلاری روانه بازار شود. بهترین گزینه این خانواده که تصویر مشخصات آن بالاتر آورده شده، احتمالا با قیمتی بیش از 1000 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

تمامی این حرف و حدیث‌ها پیش از معرفی محصولات جدید پیش می‌آید، اما در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که سرنوشت محصول جدید وان پلاس به کدام سمت هدایت خواهد شد.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)