خانهاخبار
گوگل Photos ویدیوهای شما را برای غریبه‌ها ارسال کرده است

گوگل Photos ویدیوهای شما را برای غریبه‌ها ارسال کرده است

بر اساس گزارش‌ها، ظاهرا گوگل در بازه زمانی 21 تا 25 نوامبر پارسال شماری از ویدیوهای ذخیره‌شده در سرویس Google Photos را برای کاربرانی ارسال کرده که صاحب آن‌ها ویدیوها نبوده‌اند.
۱۳۹۸/۱۱/۱۶

اپلیکیشن Google Photos روشی آسان و راحت برای ذخیره‌سازی نامحدود تصاویر و دسترسی بی‌دردسر به آن‌ها را فراهم کرده است. ولی اگر یک باگ کوچک در این سرویس پیدا شود، این اتفاق می‌تواند به معنای لو رفتن تصاویر خصوصی شما باشد. طبق اعلام کاربری توئیتری به نام Jon Oberheide، گوگل با ارسال ایمیلی به او اعلام کرده که در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ مشکلی در بخش استخراج اطلاعات سرویس فوتوز وجود داشته است. در این ایمیل گفته شده که Oberheide در این بازه زمانی درخواست استخراج اطلاعات خود را ثبت کرده است.

بخشی از پیام گوگل به شرح زیر است:

متاسفانه، در این بازه زمانی، برخی از ویدیوهای Google Photos به شکل نادرست به آرشیو کاربران نامرتبط منتقل شده است. یک یا چند ویدیو از اکانت شما تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است.

با این حساب، عده‌ای به ویدیوهای عده دیگری از کاربران دسترسی پیدا کرده‌اند. حالا پرسش اصلی این است که مشکلی تا این اندازه عجیب چگونه در وهله اول رخ داده است. این مشکل صرفا بر ویدیوها اثرگذار بوده و تاثیری روی تصاویر نداشته. علاوه بر این، گوگل اکنون گفته که این مشکل را برطرف کرده است.

این غول بزرگ دنیای فناوری یادآور شده که کمتر از ۰.۰۱ درصد از تصاویر کاربران تحت تاثیر این ایراد قرار گرفته است. این عدد شاید در ظاهر بسیار کم به نظر برسد، اما با توجه به مجموع تعداد کاربران این سرویس که یک میلیارد نفر است، در این‌جا صحبت از ۱۰۰ هزار حساب کاربری به میان می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)