خانهاخبار
مقایسه سامسونگ گلکسی Tab S6 5G با هوآوی مدیاپد M6 و آیپد پرو 11

مقایسه سامسونگ گلکسی Tab S6 5G با هوآوی مدیاپد M6 و آیپد پرو 11

سامسونگ گلکسی Tab S6 5G به تازگی معرفی شده است. در این مطلب قصد داریم آن را با تبلت‌های هوآوی مدیاپد M6 و آیپد پرو 11 مقایسه کنیم.
۱۳۹۸/۱۱/۱۲

فروش تبلت‌ها در بازار کاهش پیدا کرده است؛ با این حال همچنان برخی شرکت‌ها مخصوصا اپل از تبلت‌های جدید خود رونمایی می‌کنند. آیپدهای اپل بالاترین سهم را در بازار دارند. در بازار چندین تبلت قدرتمند به فروش می‌رسند. به تازگی سامسونگ از اولین تبلت 5G جهان رونمایی کرده و آن، گلکسی Tab S6 5G است. از آنجایی که این تبلت اهمیت بالایی دارد، تصمیم گرفتیم آن را با دو محصول دیگر مقایسه کنیم. علاوه بر سامسونگ، اپل و هوآوی نیز سهم بالایی در بازار تبلت‌ها دارند. در ادامه با مقایسه سامسونگ گلکسی Tab S6 5G با هوآوی مدیاپد M6 و آیپد پرو 11 همراه ما باشید.

مشخصات فنی

image

ابتدا در جدول زیر مشخصات فنی این 3 تبلت را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

 هوآوی مدیاپد M6سامسونگ گلکسی Tab S6 5Gاپل آیپد پرو 11
ابعاد و وزن7.2 × 170 × 257 میلی متر و 498 گرم5.7 × 159.5 × 244.5 میلی متر و 420 گرم5.9 × 178.5 × 247.6 میلی متر و 468 گرم
صفحه نمایش10.8 اینچی IPS LCD‌ با رزولوشن +QHD10.5‌اینچی Super AMOLED با رزولوشن +QHD11 اینچی IPS LCD‌ با رزولوشن +QHD
چیپستهوآوی Hisilicon Kirin 980، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.6 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 855، هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.84 گیگاهرتزاپل A12 Bionic، 8 هسته پردازشی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز
رم و حافظه داخلی4 گیگابایت رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی6/8 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی + درگاه کارت حافظه4/6 گیگابایت رم و 64/256/512/1024 گیگابایت حافظه داخلی
سیستم عاملاندروید 9 پای همراه با رابط کاربری EMUIاندروید 9 پای همراه با رابط کاربری One UIiPadOS
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5.0، GPSوای فای، بلوتوث 5.0، GPSوای فای، بلوتوث 5.0، GPS
دوربین

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 13 + 5 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 7 مگاپیکسلی

باتری7500 میلی آمپر ساعت7040 میلی آمپر ساعت با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی7812 میلی آمپر ساعت
ویژگی‌هاپشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE، قلم و کیبوردپشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G، قلم و کیبوردپشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE، قلم، کیبورد و شارژ معکوس

طراحی

در این بخش تبلت‌های آیپد پرو 11 و سامسونگ گلکسی Tab S6 5G به علت حاشیه‌های بسیار کم در اطراف صفحه نمایش خود، در رده بالاتری نسبت به هوآوی مدیاپد M6 قرار می‌گیرند. این دو تبلت از بدنه یکپارچه فلزی بهره می‌برند. در حالی که آیپد پرو 11 در مقایسه با گلکسی Tab S6 5G به حاشیه‌های کمتری در اطراف صفحه نمایش خود مجهز شده است، نماینده سامسونگ به علت استفاده از صفحه نمایش 10.5 اینچی، تبلت کامپکت‌تری محسوب می‌شود. تمام تبلت‌های حاضر در این مقایسه قادر به پشتیبانی از قلم هستند؛ با این حال قلم S Pen سامسونگ از قلم سایر محصولات پیشرفته‌تر بوده و به ویژگی‌های بیشتری مجهز شده است.

صفحه نمایش

در صورتی که به دنبال بالاترین کیفیت صفحه نمایش هستید، به سراغ سامسونگ گلکسی تب اس 6 5G بروید. این تبلت کره‌ای به نمایشگر Super AMOLED با رزولوشن QHD+ مجهز شده است و از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند. در حقیقت با یکی از بهترین نمایشگرها در دنیای تبلت‌ها روبه‌رو هستیم. تبلت‌های آیپد پرو 11 و هوآوی مدیاپد M6 از صفحه نمایش IPS LCD بهره می‌برند که دارای رزولوشن 2K است، البته باید به این موضوع اشاره کرد که نمایشگر آیپد پرو 11 کیفیت بالاتری دارد. تبلت اپل از فناوری TrueTone بهره می‌برد که رنگ‌ها را با توجه به شرایط محیطی به صورت خودکار تنظیم می‌کند. کاربران می‌توانند برای این تبلت‌ها، کیبورد تهیه کنند.

سخت افزار و نرم افزار

آیپد پرو 11 در مقایسه با تبلت‌های دیگر عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. این تبلت به سیستم عامل بهینه‌ای مجهز شده و در بالاترین نسخه خود از 1 ترابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. در کارهای روزانه، سامسونگ گلکسی Tab S6 5G با چیپست اسنپدراگون 855 و 8 گیگابایت رم عملکردی مشابه با تبلت آیپد پرو 11 دارد. اپلیکیشن‌های متنوعی برای تبلت‌های سامسونگ و اپل توسعه پیدا کرده‌اند؛ با این حال گلکسی تب اس 6 5G تنها تبلت موجود در بازار با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G محسوب می‌شود. باید به این موضوع اشاره کرد که مودم 5G انرژی بیشتری در مقایسه با مودم 4G مصرف می‌کند. تبلت هوآوی مدیاپد M6 نسبت به دو دستگاه دیگر در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

دوربین

بهترین دوربین متعلق به تبلت اپل یعنی آیپد پرو 11 است؛ با این حال گلکسی Tab S6 5G از دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد. در صورتی که به دنبال بهترین عملکرد در شرایط نوری ضعیف هستید، تبلت آیپد پرو 11 را خریداری کنید. اگر خواهان ثبت تصاویر با کیفیت مناسب و همچنین امکان استفاده از سنسور اولترا واید هستید، سامسونگ گلکسی Tab S6 5G انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود. در نهایت باید گفت برنده این بخش، تبلت سامسونگ است.

باتری

در این بخش، هوآوی مدیاپد M6 باید عملکرد بهتری داشته باشد. انرژی این تبلت توسط یک باتری 7500 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود. انتظار می‌رود در مقام دوم تبلت آیپد پرو 11 قرار بگیرد، چراکه نماینده سامسونگ به علت استفاده از مودم 5G احتمالا مصرف انرژی بالایی داشته باشد.

قیمت

در حالی که آیپد پرو 11 به صورت جهانی فروخته می‌شود، سامسونگ گلکسی Tab S6 5G و هوآوی مدیاپد M6 در برخی بازارها به فروش می‌رسند. تبلت گلکسی تب اس 6 5G در کشور کره جنوبی با قیمت پایه 850 یورو / 940 دلار عرضه شده است. هوآوی مدیاپد M6 در کشور چین با قیمت پایه 300 یورو / 330 دلار به فروش می‌رسد. قیمت آیپد پرو 11 نیز نزدیک به 900 یورو / 1000 دلار در بازار جهانی است. در این مقایسه نمی‌توان برنده قطعی را انتخاب کرد، در حقیقت تبلت برتر با توجه به نیازهای شما مشخص می‌شود. در نهایت باید گفت سامسونگ گلکسی Tab S6 5G کامل‌ترین تبلت محسوب می‌شود؛ با این حال آیپد پرو 11 تفاوت چندانی با آن ندارد. هوآوی مدیاپد M6 در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد؛ با این حال بسیار ارزان‌تر از محصولات اپل و سامسونگ است.

مزایا و معایب

در ادامه به بررسی مزایا و معایب هریک از این تبلت‌ها می‌پردازیم.

مزایای تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 5G به شرح زیر است:

  • پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • قلم S Pen
  • دوربین اولترا واید
  • وزن و ضخامت کم
  • کیفیت صوتی مناسب

معایب تبلت سامسونگ گلکسی Tab S6 5G به شرح زیر است:

  • قیمت بالا و عرضه محدود

مزایای تبلت هوآوی مدیاپد M6 به شرح زیر است:

  • قیمت مقرون به صرفه
  • کیفیت صوتی مناسب
  • عرضه در نسخه 8.4 اینچی

معایب تبلت هوآوی مدیاپد M6 به شرح زیر است:

  • این تبلت باتوجه به قیمت نقص خاصی ندارد.

مزایای تبلت اپل آیپد پرو 11 به شرح زیر است:

  • عملکرد بی‌نظیر
  • سیستم عامل عالی
  • دوربین باکیفیت
  • کیفیت صوتی مناسب
  • باتری با شارژدهی بالا

معایب تبلت آیپد پرو 11 به شرح زیر است:

  • قیمت بالا

نظر شما در رابطه با این سه تبلت چیست؟ کدام یک از آن‌ها انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۱۱/۱۲
برای کارهای تخصصی و بازی آیپد،
برای کارهای مدیا و فیلم دیدن گلکسی.
برای درس خواندن و مطالعه مخصوصا دانشجویان مدیاپد که قیمتش مناسبتر هست.