خانهاخبار
اندروید R برای اولین بار روی پیکسل 4 مشاهده شد

اندروید R برای اولین بار روی پیکسل 4 مشاهده شد

سرویس بنچمارک گیک‌بنچ اخیرا گزارشی را منتشر کرده که برای اولین بار نتیجه بنچمارک روی اندروید R را نشان می‌دهد. این سیستم عامل روی پیکسل 4 گوگل اجرا شده است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۹

همین ابتدای مطلب بگذارید به این نکته اشاره کنیم که اطلاعات سخت‌افزاری دستگاه در بنچمارک گیک‌بنچ در سطح سیستم عامل به این اپلیکیشن گزارش می‌شود و تغییر و دستکاری آن نسبتا به‌راحتی قابل انجام است، بنابراین مطلب پیش رو را قطعی تلقی نکنید. با این حال، تاکنون اطلاعات خاصی از نسخه بعدی اندروید منتشر نشده و این نخستین باری است که شاهد اشاره به اندروید R هستیم.

متاسفانه در پایگاه داده گیک‌بنچ اطلاعات قابل توجهی دیده نمی‌شود. امتیاز این بنچمارک در حد امتیاز عادی پیکسل ۴ با اسنپدراگون ۸۵۵ است. در این‌جا به مقدار ۶ گیگابایت رم هم اشاره شده، اما نکته جذاب در بخش سیستم عامل است که عبارت Android R را نشان می‌دهد.

در حال حاضر تنها کاری که می‌توانیم با این اطلاعات انجام دهیم گمانه‌زنی است. شکی نیست که گوگل سخت مشغول کار روی نسخه بعدی اندروید است. ولی تنها اشاره‌ای که به این نسخه شده مربوط به تغییر کد پروژه منبع باز اندروید است که طی آن محدودیت ۴ گیگابایتی فایل‌های compose/mux برداشته شده. این تغییر احتمالا با هدف اعمال آزادی‌های بیشتر برای ضبط ویدیو صورت گرفته است.

در خصوص نام نسخه بعدی اندروید، اشاره‌هایی به اندروید ۱۱ شده اما این تنها یکی از راه‌های پیش روی گوگل برای انتخاب اسم اندروید بعدی است. این شرکت قبلا از نام دسرهای خوراکی و حروف الفبا برای سیستم عامل‌های خود استفاده می‌کرد، اما پارسال با تغییر استراتژی به سراغ استفاده از اعداد رفت. با این حساب، قابل پیش‌بینی است که فعلا همین استراتژی را دنبال کند. اما تا زمانی که عدد دقیق این نسخه مشخص شود، احتمالا باید با همان دنباله حروف سر کنیم و بعد از اندروید Q سال گذشته، نسخه آتی اندروید را اندروید R بنامیم.

در چند وقت اخیر اطلاعات جدیدی درباره پیکسل 4a و احتمالا پیکسل 4a ایکس ال منتشر شده و شاید به‌زودی شاهد رونمایی از این محصولات باشیم. اما نکته قابل تأمل درباره این دو دستگاه این است که با توسعه هرچه بیشتر آن‌ها احتمالا انتشار اطلاعات بیشتری در خصوص اندروید R افزایش می‌یابد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)