خانهاخبار
سامسونگ در جایگاه هجدهمین شرکت ارزشمند دنیا قرار گرفت

سامسونگ در جایگاه هجدهمین شرکت ارزشمند دنیا قرار گرفت

شرکت سامسونگ الکترونیکس در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته با افزایش قیمت سهام خود توانست از نظر ارزش بازار در جایگاه هجدهمین شرکت ارزشمند دنیا قرار بگیرد.
۱۳۹۸/۱۰/۲۴

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که سامسونگ الکترونیکس، بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند دنیا، با دستیابی به ارزش بازار ۳۰۱.۶ میلیارد دلار به جایگاه هجدهمین شرکت ارزشمند دنیا دست یافته است. این کمپانی در طول سال گذشته موفق به صعودی ۱۰ پله‌ای در این رده‌بندی شده است.

سامسونگ روز پنج‌شنبه با رسیدن به ارزش بازار ۳۰۱.۶۵ میلیارد دلار، افزایشی ۹۵.۰۸ میلیارد دلاری را نسبت به ۲ ژانویه ۲۰۱۹ تجربه کرده است. سهام این شرکت در طول این مدت ۵۱ درصد رشد داشته و روز پنج‌شنبه به حدود ۵۱ دلار رسید. این روند صعودی در روز جمعه نیز ادامه یافت و باعث شد قیمت این سهام به ۵۲ دلار برسد. برآوردها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خارجی در طول این ماه تا روز جمعه حدود ۵۴۰ میلیون دلار در سهام این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر صعود بیش از پیش سهام سامسونگ الکترونیکس داشته باشد.

سامسونگ هفته گذشته پیش‌بینی اولیه از عملکرد مالی خود را منتشر کرد. این شرکت باور دارد که به خاطر افزایش قیمت تراشه‌ها، درآمدهای سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ آن‌ها بالاتر از حد انتظار باشد. کره‌ای‌ها تخمین زده‌اند که درآمدهای عملیاتی‌شان در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹ به ۶.۱ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم اگرچه نسبت به سال گذشته ۳۴.۲۶ درصد کمتر است، اما از میانگین بازار که ۵.۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود، بیشتر است. از علل این اتفاق می‌توانیم به افزایش قیمت تراشه‌ها و عملکرد فراتر از انتظار تلفن‌های هوشمند اشاره کنیم.

سامسونگ انتظار دارد که سود عملیاتی آن‌ها برای تمام سال ۲۰۱۹ با کاهش ۵۲.۹ درصدی به رقم ۲۳.۹ میلیارد دلار برسد. این آمار بعد از سال ۲۰۱۵ پایین‌ترین رقم احتمالی سود برای این غول کره‌ای است. پیش‌بینی می‌شود که مجموع فروش سامسونگ در سال ۲۰۱۹ با افت ۵.۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به ۱۹۸.۲ میلیارد دلار برسد و کمترین حد بعد از سال ۲۰۱۶ باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴
جایگاه نخست کماکان در اختیار "اپل" است.