خانهاخبار
تصویر پتنت جدید اوپو، جایگاه جدید دوربین سلفی آن را افشا کرد

تصویر پتنت جدید اوپو، جایگاه جدید دوربین سلفی آن را افشا کرد

در تصویر جدیدی که به عنوان پتنت محصول آینده Oppo منتشر شده، شاهد قرارگیری دوربین سلفی پاپ آپ در کنار بدنه گوشی هستیم.
۱۳۹۸/۱۰/۱۷

چندی پیش در رسانه‌های خبری، تصویر اولیه‌ای از یک گوشی اوپو را دیدیم که دوربین سلفی آن در قسمت‌های مختلف بدنه قرار گرفته بود و نوید از جایگاه جدیدی برای این قطعه سخت‌افزاری می‌داد. حال امروز شاهد ثبت پتنت جدیدی هستیم که در آن، شاهد قرارگیری دوربین سلفی پاپ آپ در کنار بدنه هستیم.

image

 

موتور بیرون آورنده د وربین سلفی در این پتنت، به جای قسمت بالایی، در سمت راست بدنه و هم سو با دوربین دوگانه پشت دستگاه قرار گرفته است.

حال سوالی که در این قسمت مطرح می‌شود، این است که مزیت قرارگیری دوربین سلفی در این منطقه چیست و چرا شرکت اوپو، چنین پتنتی را به ثبت رسانده است؟‌ ممکن است شما هم مانند ماُ چیزی در این مورد به ذهن تان نرسد که چرا چنین پتنتی ثبت شده است؟ مطمئنا این طرح غیر معقول، با استقبال خوبی هم مواجه نخواهد شد. اما یکی از دلایل انجام این کار، احتمالا یکی بودن ماژول‌های دوربین است که در یک سمت بدنه قرار خواهد گرفت. البته مطمئنا مدیران و طراحان اوپو، دایلی منطقی برای این امر داشته‌اند.

image

 

قرارگیری دوربین سلفی در کنار بدنه، مطمئنا به کاربران کمک می‌کند تا در هنگام گرفتن کوشی به صورت افقی (landscape) قادر به شکار سلفی‌های خوبی باشند. اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا چنین قابلیتی، چیزی است که کاربران به آن نیاز داشته باشند؟

شاید چنین طرحی، ایده شرکت اوپو برای ارائه خلاقیت و نوآوری باشد. چرا که زبان طراحی چنین گوشی هوشمندی، تا به حال در میان رقبا وجود نداشته و ارائه چنین محصولی، ممکن است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.

image

 

فارغ از مسئله دوربین سلفی، ظاهرا تمامی جزئیات دیگر این محصول مانند حالت نرمال است. از درگاه USB-C و جک هدفون قرار گرفته در پایین بدنه گرفته تا دوربین دوگانه و فلاش LED. البته باید منتظر ماند و دید که آیا چنین محصولی را در واقعیت خواهیم دید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سمیر

۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بهترین روش دوربین سلفی همین هست و خیلی هم جالبه .