خانهاخبار
از پیکسل 5 گوگل چه انتظاری داریم؟

از پیکسل 5 گوگل چه انتظاری داریم؟

در آستانه سال 2020 میلادی انتظار می‌رود پرچمداران جدیدتری معرفی شوند. گوگل هر سال دو مدل پیکسل سطح بالا روانه بازار می‌کند و سال 2020 هم مجالی برای رونمایی از پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس ال خواهد بود.
۱۳۹۸/۱۰/۱۱

انتظار می‌رود که گوگل در توسعه نسل پنجم پیکسل‌های خود بسیاری از کاستی‌های پیکسل 4 را جبران کند. در این مطلب می‌خواهیم به جمعی از پرتکرارترین شایعه‌ها، گزارش‌های فاش شده و انتظارات از پیکسل 5 بپردازیم.

بزرگترین تم مورد انتظار در پیکسل 5 از نظر ما باید رفع مشکلاتی باشد که گوگل در توسعه پیکسل 4 مرتکب شده است. پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال دو مدل از مورد انتقادترین گوشی‌هایی هستند که در سال 2019 روانه بازار شدند و احتمالا هم به همین خاطر کمپانی گوگل چندین بار تخفیف ویژه برای فروششان در نظر گرفت. برخی کاربران این گوشی‌ها اصلاً از دوام باتری دستگاه خود راضی نبودند.

image

 

با توجه به این موارد، در ادامه به انتظاراتی که از پیکسل 5 داریم می‌پردازیم.

باتری بزرگ‌تر

صنعت موبایل در اواخر سال 2019 به تدریج به سمت استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر در توسعه گوشی‌های هوشمند حرکت کرد. گوگل این ترند را در توسعه پیکسل 4 نادیده گرفت و به همین ترتیب بیش از هر چیز به خاطر دوام پایین عمر باتری در این دو پرچمدار مورد انتقاد واقع شد. در ادامه مختصراً به مظرفیت باتری در آخرین نسل و ظرفیت مورد انتظار در پیکسل 5 اشاره می‌کنیم.

  • پیکسل 4: 2800 میلی آمپر ساعت
  • پیکسل 5: 3080 میلی آمپر ساعت
  • پیکسل 4 ایکس ال: 3700 میلی آمپر ساعت
  • پیکسل 5 ایکس ال: 4030 میلی آمپر ساعت

 

دوربین فوق عریض

گوگل سازنده‌ای است که در عرضه گوشی‌های هوشمند خود احتمالاً امسال وعده مشخصی می‌دهد و سال آینده آن را محقق نمی‌کند. این کمپانی در سال 2016 پیکسل خود را مجهز به جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی کرد و حتی اپل را هم برای حذف این پورت ار آیفون آن سال سرزنش کرد. از طرفی تنها یک سال بعد در سال 2017 شاهد رونمایی از نسل بعدی پیکسل بدون جک هدفون 3.5 میلی متری بودیم.

گوگل در سال 2017 همچنین بار دیگر با سرزنش اپل گفت که نیازی به تعبیه دوربین دوم در ماژول اصلی نیست اما در سال 2019 پیکسل 4 خود را مجهز به دوربین دوگانه در پنل پشتی روانه بازار ساخت.

گوگل حالا می‌گوید که نیازی به انز فوق عریض ندارد اما معتقدیم که پیکسل 5 سال آینده حتما مجهز به لنزهای دوم و سوم از نوع تله فوتو و فوق عریض معرفی خواهد شد.

حذف رادار تشخیص حرکتی

گوگل سال‌ها برای توسعه طراحی رادار تشخیص حرکتی به نام Project Soli وقت گذاشت و در سال 2019 هم این تکنولوژی فوق پیشرفته در توسعه پیکسل 4 سرانجام به کار گرفته شد.

این تکنولوژی Motion Sense قرار بود رابط کاربری را تغییر دهد و باعث شود کاربران به جای ضربه زدن بر صفحه دیگر از ژست‌های حرکتی استفاده کنند. از طرفی نتیجه نهایی اصلا رضایت بخش نبود و عملکردش در دنیای واقعی تنها نشان داد که گوگل فرصت زیادی را برای تکامل آن هدر داده است.

 

این تکنولوژی همچنین فضای زیادی را در دستگاه اشغال کرده است. امروزه در حالی که اغلب گوشی‌های هوشمند و پرچمدار از طراحی ظاهری بسیار مدرن بهره می‌برند و در طراحی‌شان از حاشیه‌های بسیار باریک بهره می‌گیرند، آخرین گوشی پرچمدار گوگل همچنان حاشیه ضخیم دارد. امیدواریم که گوگل سال آینده این موضوع را هم جدی بگیرد.

پردازنده جدید و امکان ارتباطی 5G

پیکسل 5 درست زمانی معرفی می‌شود که انتظار داریم گوشی‌های هوشمند دیگر از امکان ارتباطی 5G هم پشتیبانی کنند. تا آن زمان که پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس ال معرفی می‌شوند، چیپست داخلی اسنپدراگون 865 هم با گوشی‌های دیگری روانه بازار شده است. این پردازنده موبایلی از برند کوالکام 5G است و با مودم یکپارچه X55 از mmWave و sub-6GHz هم پشتیبانی می‌کند.

به زبان ساده، گوشی جدید پیکسل 5 از 5G پشتیبانی می‌کن و از گوشی‌های نسل قبلی خود پرسرعت‌تر خواهد بود.

متاسفانه این افزایش سرعت و پشتیبانی از 5G بدون افزایش در ابعاد بدنه گوشی ناگزیر است زیرا شبکه ارتباطی 5G به آنتن‌های بیشتر و قدرتمندتری نیاز دارد. انتظار می‌رود که هر دو گوشی هوشمند پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس ال از دو گوشی فعلی پیکسل 4 و 4 ایکس ال بزرگتر باشند.

قیمت و تاریخ عرضه

انتظار می‌رود که دو گوشی پیکسل 5 و 5 ایکسل ال در نیمه اکتبر سال 2020 معرفی شوند و در همان هفته هم به بازار راه پیدا کنند.

قیمت هر دو نسخه هم عمدتاً در همان بخش سطح بالا و پرچمدار بازار باقی خواهد ماند.

  • پیکسل 5 128 گیگابایتی: 800 دلار
  • پیکسل 5 256 گیگابایتی: 900 دلار
  • پیکسل 5 ایکس ال 128 گیگابایتی: 900 دلار
  • پیکسل 5 ایکس ال 256 گیگابایتی: 1000 دلار

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

بیژن

۱۳۹۸/۱۰/۲۴
چرا ما باید از پیکسل انتظار داشته باشیم وقتی ابتدایی ترین حقوقمونو امون گرفتن

محمد

۱۳۹۸/۱۰/۱۲
به نظر من باید دور گوشی هم جای پلاستیک و رنگ ضخیم ، مثل بقیه پرچم دار ها از فلز یا حداقل شیشه استفاده کنه
از ناچ قطره‌ای و دوربین دوگانه در جلو گوشی استفاده کنه و حداقل از فست شارژ ۱۸ واتی استفاده کنه
قدرت بدنه رو بالا ببره و از کیفیت فیلمبرداری بالاتری بهره ببره ❤