خانهاخبار
عضو هیئت مدیره سامسونگ به 18 ماه زندان محکوم شد

عضو هیئت مدیره سامسونگ به 18 ماه زندان محکوم شد

یکی از اعضای هیئت مدیره سامسونگ که از سال 2013 به توطئه‌چینی علیه تشکیل اتحادیه کارگری متهم شده بود بالاخره با کشف مدارک جدید به 18 ماه زندان محکوم شد.
۱۳۹۸/۹/۲۷

سامسونگ اخیرا پرونده‌های دادگاهی زیادی داشته است. در جدیدترین احکام صادره برای این شرکت، لی سانگ-هون، عضو هیئت مدیره سامسونگ، در دادگاهی در سئول به نقض قوانین کارگری کره جنوبی محکوم شد. وی حالا باید ۱۸ ماه راهی زندان شود.

لی سانگ-هون که دو سال است به عضویت هیئت مدیره سامسونگ درآمده، پیش‌تر مدیر امور مالی این شرکت بود و گفته می‌شود در همان دوران بوده که این جرم از او سر زده است. البته تحقیقات در پرونده سانگ-هون در سال ۲۰۱۳ آغاز شد. در آن دوران بود که اسنادی مبنی بر مقابله سامسونگ با تشکیل اتحادیه کارگری افشا گردید. با این حال، پرونده آقای سانگ-هون در آن سال به دلیل کمبود مدارک مختومه اعلام شد.

منتها سال گذشته در اقدامی غیرمنتظره ماموران دولتی در طول بازرسی از سامسونگ در پرونده‌ای دیگر به شواهدی پیرامون پرونده لی سانگ-هون دست یافتند. این شواهد نشان می‌دهد که سانگ-هون با کمک سایرین به توطئه برای تخریب اتحادیه‌های کارگری و جلوگیری از سازماندهی کارگران پرداخته‌اند.

اگرچه لی قوانین کارگری کره جنوبی را زیر پا گذاشته و دادگاه علیه او حکم صادر کرده، اما وی همچنان می‌تواند از دادگاه استیناف درخواست تجدیدنظر داشته باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)