خانهاخبار
تحقیقات نشان می‌دهند که همه در مدیریت رمزهای عبور بد عمل می‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهند که همه در مدیریت رمزهای عبور بد عمل می‌کنند

تحقیقات جدید شرکت Hypr که پس از دو سال و نیم ارزیابی وضعیت بیش از 500 شرکت‌کننده انجام شده نشان می‌دهد که همه کاربران در مدیریت رمزهای عبور خود بد عمل می‌کنند.
۱۳۹۸/۹/۲۱

آیا شما هم برای تمام وب‌سایت‌ها از رمزعبور یکسانی استفاده می‌کنید و فقط گاهی اوقات اعداد یا علامت‌های آن‌ها را تغییر می‌دهید؟ این طور که تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ظاهرا اکثر ما عادت‌های مشابهی در این زمینه داریم و بهتر است هرچه زودتر این عادت‌ها را کنار بگذاریم.

شرکت امنیت سایبری Hypr اخیرا تحقیقاتی روی وضعیت فعلی رمزهای عبور و چگونگی مدیریت آن‌ها توسط کاربران انجام داده است. این تحقیق که حدود دو سال و نیم طول کشیده، بر روی بیش از ۵۰۰ شرکت‌کننده آمریکایی و کانادایی صورت گرفته تا ببیند مردم چگونه رمزهای عبور خود را مدیریت می‌کنند.

این تحقیق اطلاعات جالب توجهی را پیرامون رمزهای عبور در اختیار ما قرار داده است. برای مثال بیش از ۴۰ درصد افراد از حافظه خود برای به خاطر سپردن رمزهای عبور استفاده می‌کنند. از سویی، ۷۸ درصد افراد در ۹۰ روز گذشته رمزعبور خود را بازنشانی کرده‌اند، چون آن را فراموش کرده بودند.

حدود ۷۲ درصد افراد در طول عمرشان از رمزهای عبور تکراری استفاده می‌کنند، در حالی که متخصصان کاملا مخالف چنین رویه‌ای هستند. جورج آوتیسوف، مدیرعامل شرکت Hypr، می‌گوید: «باید از تمام کاربران بخواهیم که از رمزهای عبور تکراری استفاده نکنند. در حال حاضر آمارها اعداد بسیار بالایی را در استفاده مجدد از رمزهای عبور نشان می‌دهند.»

image

او اظهار دارد که خوشبختانه کاربران در خصوص رمزهای عبور شغلی محتاط‌تر هستند. این تحقیق نشان می‌دهد که وقتی از افراد خواسته می‌شود برای شغل‌شان رمزعبور انتخاب کنند، ۵۱ درصد افراد رمزعبوری کاملا جدید برمی‌گزینند در حالی که این آمار برای استفاده‌های شخصی ۲۸ درصد است.

آوتیسوف می‌گوید: «توصیه من این است که هرگز از رمزهای عبور شخصی برای کار استفاده نکنید. اگر رمزهای عبور شخصی و شغلی خود را جدا نمایید، به خودتان و شرکت‌تان لطف بزرگی می‌کنید.»

البته مدیرعامل Hypr معتقد است که این مسئولیت نباید بر دوش ما باشد. وی می‌گوید راهکار ساده‌تر این است که شرکت‌ها از روش‌های بهتری برای احراز هویت استفاده کنند که تا این اندازه متکی بر رمزعبور نباشد. استفاده از سیستم‌های بیومتری مثل اثر انگشت یا تشخیص چهره روشی ایمن‌تر از رمزعبور است. البته تشخیص چهره گاها می‌تواند مشکل‌ساز باشد، اما اثر انگشت از امنیت بسیار بیشتری برخوردار است.

آوتیسوف در خصوص فضای وب که در آن اکثر سایت‌ها از رمزهای عبور استفاده می‌کنند، می‌گوید کاربران بهتر است از نرم‌افزارهای مدیریت رمزعبور کمک بگیرند تا هم بتوانند رمزهای قوی بسازند و هم به راحتی بتوانند آن‌ها را ذخیره‌سازی کنند و همراه خود داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیما

۱۳۹۹/۱۱/۱۹
ما هر چی اطلاعات داریم همش دست گوگله اونم اشاره کنه اطلاعاتمون میره
چرا اینقد خودمون اذیت کنیم?