خانهاخبار
کوآلکام به‌زودی آپدیت درایورهای GPU را از طریق گوگل پلی منتشر می‌کند

کوآلکام به‌زودی آپدیت درایورهای GPU را از طریق گوگل پلی منتشر می‌کند

کوآلکام می‌خواهد در نسل جدید پردازنده‌های خود امکانی را فراهم کند تا آپدیت درایورهای GPU از طریق پلی استور گوگل در اختیار کاربران قرار بگیرد و این آپدیت‌ها با سرعت بیشتری منتشر شوند.
۱۳۹۸/۹/۱۷

پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۷۶۵ چند روز پیش توسط کوآلکام معرفی شدند و احتمالا سال آینده این دو پردازنده را در بسیاری از تلفن‌های هوشمند بازار مشاهده خواهیم کرد. یکی از قابلیت‌های جذاب سری جدید چیپست‌های کوآلکام قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد درایور پردازنده گرافیکی دستگاه خود را به‌راحتی آپدیت کنند.

این شرکت بزرگ تراشه‌ساز می‌گوید کاربران می‌توانند درایور GPU دستگاه خود را از طریق پلی استور گوگل آپدیت کنند. این آپدیت‌ها در حال حاضر همراه با آپدیت‌های سیستمی منتشر می‌شود که ابتدا باید از چندین گذرگاه عبور کرده و توسط شرکت‌های مختلف تایید شود تا به دست کاربر برسد، اما با راهکار جدید کوآلکام کاربران خیلی راحت می‌توانند اقدام به نصب این آپدیت‌ها کنند.

راهکار جدید کوآلکام همچنان نیازمند تایید شرکت‌های سازنده تلفن‌های هوشمند است، اما این فرآیند پیش از انتشار آپدیت‌ها در گوگل پلی انجام می‌شود. در نتیجه به‌روزرسانی‌ها سریع‌تر در فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل منتشر خواهد شد.

آپدیت‌های درایور GPU به‌منظور بهبود عملکرد پردازنده و رفع مشکلات و ایرادات بازی‌ها ضروری است. به‌علاوه، از این طریق باب جدیدی برای ارائه قابلیت‌های گرافیکی در دنیای موبایل باز می‌شود.

در حال حاضر گفته می‌شود که فراهم‌سازی بستر انتشار آپدیت درایورها از طریق گوگل پلی وابسته به پیاده‌سازی پروژه Mainline در اندروید ۱۰ است. این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد پچ‌های امنیتی و اجزای به‌روزرسانی‌شده اندروید را از طریق پلی استور دریافت کنند.

البته خبر بد این است که به گزارش وب‌سایت Android Police، قابلیت به‌روزرسانی درایور GPU به چیپست‌های قدیمی نمی‌آید، ولی تمام چیپست‌های آتی اسنپدراگون از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)