خانهاخبار
رونمایی از چیپست اسنپدراگون 865 در تاریخ 3 دسامبر

رونمایی از چیپست اسنپدراگون 865 در تاریخ 3 دسامبر

شرکت کوالکام در روز 12 آذر مراسمی را هاوایی برگزار می‌کند. در این مراسم سالانه از چیپست اسنپدراگون 865 رونمایی خواهد شد.
۱۳۹۸/۸/۱۸

کوالکام مراسم سالانه خود، اسنپدراگون Tech Summit را در فاصله روزهای 3 تا 5 دسامبر در هاوایی برگزار می‌کند. انتظار می‌رود در این مراسم کوالکام از نسل جدید پردازنده پرچمدار خود، اسنپدراگون 865 رونمایی کند. این پردازنده سال آینده قدرت بسیاری از پرچمداران اندرویدی را تامین خواهد کرد. بسیاری از پیش‌بینی‌های گذشته به معرفی پردازنده اسنپدراگون 865 در ماه جاری میلادی اشاره کرده بودند.

در مراسم کوالکام بدون شک اسنپدراگون 865 در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در گذشته نه چندان دور برند سازنده کالاهای لوکس چینی از گوشی Titaanium M6 5G رونمایی کرده بود که مجهز به چیپست اسنپدراگون 865 بود، البته این گوشی هوشمند سال آینده وارد بازار خواهد شد. اسنپدراگون 865 به عنوان نسل جدید و همچنین جایگزین اسنپدراگون 855 معرفی می‌شود. این پردازنده سال گذشته میلادی در مراسم سالانه کوالکام معرفی شد و هم اکنون قدرت بسیاری از پرچمداران اندرویدی امسال را تامین می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی از چیپست اسنپدراگون 865 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. در ماه اوت سال جاری میلادی دستگاهی مجهز به این پردازنده در بنچمارک گیک بنچ مشاهده شده بود. انتظار می‌رود نسخه‌ای از این پردازنده مجهز به مودم ادغام شده 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد. این احتمال وجود دارد که شاهد رونمایی از پردازنده‌های میان‌رده با مودم 5G نیز باشیم تا سال آینده میلادی شرکت‌های بیشتری قادر به عرضه گوشی‌های 5G با قیمت مناسب باشند. افشاگر معروف، رولند کوانت در گذشته به شماره مدل SM8250 این پردازنده پرچمدار اشاره کرده بود.

image

بر اساس اعلام کوانت، این پردازنده دارای دو نسخه با کدنام Kona و Huracan است. این دو نسخه از رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 3.0 پشتیبانی می‌کنند و انتظار می‌رود بر اساس معماری 7 نانومتری FinFet شرکت TSMC به تولید برسند. به احتمال زیاد این چیپست به پردازنده گرافیکی و هسته‌های پردازشی جدیدی مجهز می‌شود. کوالکام سال گذشته کارایی اسنپدراگون 855 را در زمینه پردازش تصویر و یادگیری ماشینی بهبود داد. انتظار می‌رود در سال جاری میلادی نیز چنین رویه‌ای برای اسنپدراگون 865 در پیش گرفته شود.

این احتمال وجود دارد که علاوه بر رونمایی از چیپست اسنپدراگون 865، شاهد معرفی نسخه بروز شده چیپست اسنپدراگون 8cx نیز باشیم. این پردازنده که اولین بار در مراسم سالانه Snapdragon Tech Summit 2018 معرفی شد، در لپ‌تاپ‌ها به کار می‌رود. این چیپست در مقایسه با نمونه مشابه دنیای گوشی‌های هوشمند، بهبودهایی را در زمینه هسته‌های پردازشی، پردازنده گرافیکی و ویدیویی تجربه کرده است. در نهایت باید به احتمال رونمایی از پردازنده جدید کوالکام برای گجت‌های پوشیدنی اشاره کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)