خانهاخبار
آیفون 2020 مودم 5G و چیپست 5 نانومتری خواهد داشت

آیفون 2020 مودم 5G و چیپست 5 نانومتری خواهد داشت

بر اساس گزارش جدیدی که در وبسایت Nikkei منتشر شده است، آیفون سال آینده اپل مودم 5G کوآلکام را در کنار چیپستی به کار خواهد بود که احتمالا با لیتوگرافی 5 نانومتری تولید می‌شود.
۱۳۹۸/۸/۹

به گزارش وبسایت Nikkei، هر سه آیفون سال بعد اپل به مودم X55 کوآلکام مجهز می‌شوند تا از فناوری 5G پشتیبانی کنند. این مودم احتمالا با چیپست بعدی اپل که اولین چیپست این شرکت با فرآیند تولید ۵ نانومتری خواهد بود همراه می‌شود. کوچک‌تر شدن فرآیند تولید به معنای است که شرکت‌ها می‌توانند ترانزیستورهای بیشتری درون تراشه‌های خود جای دهند و در نتیجه توان و بهینگی آن‌ها را بالا ببرند.

این اولین باری نیست که صحبت از عرضه آیفون 5G در سال ۲۰۲۰ به میان می‌آید و اولین باری نیست که می‌شنویم هر سه آیفون سال آینده به این فناوری مجهز خواهند شد. پیش‌تر در ماه ژوئیه مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، این موضوع را پیش‌بینی کرده بود. تنها موضوع جدید در این گزارش اشاره به مدل دقیق مودمی است که اپل قصد استفاده از آن را دارد.

البته این گزارش بر شایعاتی که قبلا مبنی بر حرکت اپل به سوی طراحی ۵ نانومتری وجود داشت نیز تاکید می‌کند. چیپست بعدی کوپرتینویی‌ها احتمالا A14 بایونیک نام خواهد داشت و جهش بزرگی نسبت به A12 و A13 بایونیک به حساب می‌آید که از طراحی ۷ نانومتری استفاده می‌کنند.

افزون بر پشتیبانی از فناوری 5G و بهبود فرآیند تولید تراشه‌ها، گفته می‌شود که آیفون‌های سال بعد از نظر طراحی نیز تغییراتی خواهند داشت و حتی ممکن است حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای داشته باشند. با این حال، هنوز زمان زیادی تا معرفی سری بعدی آیفون در سپتامبر ۲۰۲۰ باقی مانده و فعلا باید منتظر شایعات و گزارشات بیشتر بمانیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)