خانهاخبار
یک سوم خریداران آیفون از برنامه تعویض اپل استفاده می‌کنند

یک سوم خریداران آیفون از برنامه تعویض اپل استفاده می‌کنند

تیم کوک، مدیرعامل اپل، اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که بیش از یک سوم خریداران آیفون‌های جدید از برنامه تعویض این شرکت استفاده کرده و آیفون‌های قدیمی خود را با محصولات جدید عوض می‌کنند.
۱۳۹۸/۸/۴

تیم کوک که این هفته در مراسمی به نام Ceres با موضوع پایایی در شهر نیویورک شرکت کرده بود، پیش از سخنرانی در مصاحبه کوتاهی با نشریه GQ از تلاش‌های این شرکت در حوزه محیط‌زیست، برنامه‌های تعویض آیفون و چند موضوع دیگر سخن گفت.

اپل در وبسایت و فروشگاه‌های خود تاکید زیادی روی برنامه‌های تعویض آیفون دارد و کوک نیز می‌گوید که این تاکید مضاعف به اثربخشی بیشتر این برنامه کمک کرده است. اکنون بیش از یک سوم خریداران آیفون دستگاه‌های قدیمی خود را با مدل‌های جدیدتر تعویض می‌کنند. کوک گفت: «امسال تلاش بیشتری برای معرفی طرح‌های تعویض دستگاه‌ها به کاربران کردیم. در حال حاضر بیش از یک سوم افرادی که وارد فروشگاه‌های ما می‌شوند از برنامه‌های تعویض استفاده می‌کنند و این عدد در حال افزایش است.»

برنامه تعویض آیفون در حال حاضر مبلغی بین ۱۰۰ دلار برای آیفون ۶ اس تا ۶۰۰ دلار برای آیفون ۱۰ اس مکس را در ایالات متحده در نظر گرفته می‌گیرد. البته این رقم ممکن است در سایر کشورها فرق داشته باشد اما عموما همین رنج قیمتی را به کاربر ارائه می‌کند.

در بخش دیگری از این مصاحبه وقتی از مدیرعامل اپل پرسیده شد که چه برنامه‌ای برای ترغیب سازندگان وسایل جانبی شخص ثالث به تولید محصولات پایاتر دارد، گفت این شرکت می‌خواهد انواع جدیدی از استیکرها و برچسب‌ها را معرفی کند که میزان تطابق این محصولات با استانداردهای زیست‌محیطی را نشان می‌دهد. کوک افزود: «این مسئله موضوعی است که در حال بحث روی آن هستیم. نمی‌خواهم پیشاپیش چیزی را معرفی کنم.»

اپل این هفته به خاطر تلاش‌هایش در حوزه‌های مختلف پایایی مثل فعالیت‌های صورت گرفته در فروشگاه‌ها، دفاتر، مراکز اطلاعاتی و سایر مراکزی که از سال ۲۰۱۸ به صورت ۱۰۰ درصدی با انرژی‌های تجدیدپذیر اداره می‌شوند، از Ceres جایزه گرفت. این شرکت واقع در کوپرتینو رباتی به نام Daisy دارد که می‌تواند در هر ساعت ۲۰۰ آیفون را اوراق کند.

البته اپل اهداف بلند مدت و جاه‌طلبانه‌تری را در سر می‌پروراند تا در نهایت بتواند با ایجاد حلقه‌ای بسته از زنجیره تامین خود نیازی به استخراج مواد خام نداشته باشد و تمامی محصولاتش را از مواد بازیافتی بسازد. کوک در این بار گفت که آن‌ها نگرانی خاصی در این باره ندارند چون بالاخره راهی برای رسیدن به این مهم پیدا خواهند کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۸/۸/۵
خوش به حالشون ...