خانهاخبار
گلکسی اس 11 احتمالا چندین سنسور سه‌بعدی دارد

گلکسی اس 11 احتمالا چندین سنسور سه‌بعدی دارد

بر اساس گزارشات جدید به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان در حال بهبود دوربین گلکسی اس 11 است و حالا خبر از اضافه شدن چندین سنسور سه‌بعدی به این دستگاه منتشر شده است.
۱۳۹۸/۸/۴

سامسونگ سال گذشته وقتی می‌خواست گلکسی اس ۱۰ فایو جی را تبلیغ کند، برای توصیف دوربین چهارگانه این دستگاه به شکل رمزآلودی می‌گفت این گوشی «ادراک فضایی بهتری» دارد. در نهایت معلوم شد که این غول کره‌ای در حال کار روی سنسور زمان پرواز (ToF) بوده است.

این فناوری با کیت‌های ساخت‌یافته سه‌بعدی که از آن‌ها برای تشخیص چهره در دستگاه‌هایی مثل آیفون ۱۱، پیکسل ۴ و میت ۳۰ پرو استفاده می‌شود فرق دارد. این سنسور قادر است از اتاقی کامل به همراه تمام وسایل داخل آن نقشه‌برداری کند. فناوری مذکور حتی با سیستم‌های AR موبایلی مثل سیستم بازی Pokemon Go نیز فرق می‌کند.

دوربین TrueDepth آیفون قادر است ۳۰ هزار نقطه را از فاصله ۳۰ سانتی متری بر روی چهره شما تشخیص دهد، ولی دوربین‌های ToF می‌توانند با استفاده از یک سنسور و یک کیت نوری کمکی تعداد این نقاط را تا ۱۰ برابر افزایش داده و فاصله آن را به ۳ متر برسانند.

حالا گفته می‌شود که دوربین گلکسی اس ۱۱ قرار است به همین فناوری زمان پرواز مجهز شود. طبق اعلام رسانه‌های کره‌ای، تامین‌کننده این قطعات شرکت Sunny Optical یعنی همان شرکتی خواهد بود که کیت زمان پرواز گلکسی اس ۱۰ فایو جی را تولید کرد. این شرکت در کنار دو کمپانی دیگر به نام‌های Namuga و Partron تمام سنسورهای زمان پرواز مورد نیاز سامسونگ را تامین می‌کنند.

پیش‌تر در گزارشات آمده بود که گلکسی اس ۱۱ دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، زوم اپتیکال ۵ برابری و سنسور طیف‌سنج خواهد داشت. بر این اساس، به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال تغییر و تحول اساسی در دوربین پرچمدار بعدی سری گلکسی اس است. تغییر دوربین احتمالا مهم‌ترین تغییر گلکسی اس ۱۱ خواهد بود و چون استفاده از طراحی حفره‌ای کمتر از یک سال پیش معرفی شده، بعید به نظر می‌رسد که شاهد تحولی عظیم در این بخش از گلکسی اس ۱۱ باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Salim.razaghi

۱۳۹۸/۸/۴
طبق گزارش تازه‌ای از کره جنوبی، سامسونگ قصد دارد سنسور ToF دوربین گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) را از دو شرکت کره‌ای و یک شرکت چینی خریداری کند.
آن‌طور که نشریه The Elec ادعا کرده؛ کمپانی‌های کره‌ای طرف قرارداد با سامسونگ، ناموگا (Namuga) و پاترون (Patron) هستند. تولید کننده‌ی چینی هم سانی اپتیکال (Sunny Optical) نام دارد. این دو کمپانی آخر، پیش‌تر ماژول ToF گلکسی اس 10 5G را هم تامین کرده بودند و حالا نوبت به دوربین گلکسی اس ۱۱ رسیده است.
شاید سامسونگ از تولید گوشی‌های هوشمند در چین دست کشیده باشد؛ اما هنوز قطعاتی را از این کشور وارد می‌کند. مثلا نقش همین سانی اپتیکال در تامین ماژول دوربین گوشی‌های گلکسی، طی سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده است. البته این روابط تجاری برای مصرف کنندگان نهایی اهمیتی ندارد و آن‌ها فقط خواهان کیفیت محصول هستند؛ بدون توجه به آنکه قطعات اولیه از کجا تهیه شده‌اند. ولی تامین کنندگان کره‌ای از افزایش سهم سانی اپتیکال، اصلا خشنود نیستند.
دوربین ToF گلکسی اس 10 5G و گلکسی نوت 10 پلاس، در عملکردهایی مانند اسکن 3D و اندازه‌گیری سایز اجسام نقش دارد؛ اما به طور کلی، باعث بهبود کیفیت عکس و ویدیو نمی‌شود. این درست که محو کردن پس‌زمینه تصاویر با افکت بوکه را به خوبی انجام می‌دهد؛ ولی سایر پرچمداران 2019 سامسونگ که سنسور ToF ندارند هم با ترفندهای نرم افزاری از افکت بوکه استفاده می‌کنند.
به هر حال، سامسونگ تجهیز پرچمداران خود به دوربین ToF را ادامه خواهد داد؛ یا دست‌کم این سنسور را در گلکسی اس 11 پلاس خواهیم یافت. انتظار می‌رود دوربین گلکسی اس ۱۱ دارای زوم اپتیکال 5 برابر هم باشد و سنسور اصلی آن، 108 مگاپیکسلی باشد. البته معمولا سامسونگ، اصراری روی عدد بالای مگاپیکسل در پرچمداران خود ندارد؛ اما با توجه به پشتیبانی تراشه جدید اگزینوس از دوربین 108 مگاپیکسلی، شاید برای خانواده گلکسی S10 تغییر رویه دهد
اصل خبر اینجوریه چرا تغییرش دادین خوشم میاد طرف دارهای سامسونگ میگفتن سامسونگ تو هر زمینه ای خودکفاست وبقیه برندهای چینی بنجل سازن و تمام کاری ک میکنن خرید ازین و اونه و سر هم کردنه بعد خود سامسونگ از چین قطعه میخره ????