خانهاخبار
تصویر مکبوک پرو 16 اینچی اپل در آخرین بتای macOS رویت شد

تصویر مکبوک پرو 16 اینچی اپل در آخرین بتای macOS رویت شد

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط یک بلاگ فرانسوی، احتمالا تصویری از مکبوک پرو 16 اینچی اپل در جدیدترین نسخه بتای macOS Catalina مشاهده شده است.
۱۳۹۸/۷/۲۹

اخیرا یک بلاگ فرانسوی تصویری از مک‌بوک پروی جدید اپل را در فایل‌های منبع دو بیلد بتای نخست macOS Catalina پیدا کرده است. این تصاویر دو مک‌بوک پرو را در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری فضایی نشان می‌دهد که ظاهر بسیار آشنایی دارند، اما اگر آن‌ها را دقیق بررسی کنیم به تفاوت‌های جالبی می‌رسیم.

با توجه به حاشیه باریک اطراف صفحه نمایش و اسم فایل‌ها که تحت عنوان macbookpro-16-silver و macbook-pro-gray نام‌گذاری شده‌اند، تقریبا می‌توانیم مطمئن باشیم که این دستگاه‌ها اعضای جدید خانواده مک‌بوک‌های رده بالای اپل هستند. مینگ-چی کو، تحلیل‌گر معروف مسائل اپل، قبلا به احتمال عرضه این محصولات اشاره کرده بود.

با توجه به شایعات موجود و اطلاعات پراکنده‌ای که در دسترس قرار دارد، مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی اپل نمایشگری با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۱۹۲۰ پیکسل خواهد داشت و از پردازنده نسل نهمی کافی لیک استفاده خواهد کرد. این دستگاه احتمالا مثل مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی فعلی اپل پردازنده هشت هسته‌ای i9 را در بر می‌گیرد. گفته می‌شود که لپتاپ جدید کوپرتینویی‌ها کیبورد تازه‌ای با مکانیزم قیچی دارد تا بالاخره به مشکل کیبوردهای پروانه‌ای پایان دهد.

image

با این حال، بزرگ‌ترین تغییری که در این تصویر دیده می‌شود مربوط به اندازه قطری نمایشگر است. اگر به تصویری که از مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی اپل در خود macOS وجود دارد نگاه کنید، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند بخش زیادی از حاشیه‌های صفحه نمایش را از بین ببرند. در نتیجه انتظار نمی‌رود که اندازه این دستگاه نسبت به مک‌بوک قبلی تغییر قابل توجه‌ای داشته باشد. تغییر دیگری که احتمالا در مک‌بوک جدید اپل شاهد آن خواهیم بود استفاده از نمایشگر Mini-LED است.

البته گمانه‌زنی‌های اخیر از زمان‌بندی متفاوتی خبر می‌دادند و مدعی بودند که Mini-LED تا سال آینده روانه بازار نمی‌شود. اگرچه تصاویر موجود در نسخه بتای نرم‌افزارهای اپل معمولا منبع خوبی برای کسب اطلاعات درباره محصولات آتی این شرکت هستند، اما نباید فراموش کنیم که این حدسیات صرفا بر مبنای دو آیکن ساده بیان شده‌اند و ممکن است حداقل به این زودی محقق نشوند.

ولی اگر خوش‌بین باشیم، ممکن است در رویداد ثانویه پاییزی اپل شاهد معرفی مک‌بوک پروی ۱۶ اینچی این کمپانی باشیم. کوپرتینویی‌ها معمولا رویدادی اختصاصی برای رونمایی از آیپد و مک برگزار می‌کنند که در ماه اکتبر برپا می‌شود. با این حال چیزی تا پایان ماه اکتبر باقی نمانده و هنوز دعوت‌نامه‌ای برای رویداد اپل ارسال نشده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)