خانهاخبار
2500 بازی قدیمی MS-DOS را رایگان در وبسایت Archive.org تجربه کنید

2500 بازی قدیمی MS-DOS را رایگان در وبسایت Archive.org تجربه کنید

موسسه غیرانتفاعی Internet Archive در جدیدترین آپدیت خود 2500 بازی قدیمی MS-DOS را از دهه 90 میلادی در اختیار کاربران قرار داده تا دوباره بتوانید این بازی‌های خاطره‌انگیز را تجربه کنید.
۱۳۹۸/۷/۲۵

اگر از طرفداران بازی‌های MS-DOS دهه ۹۰ میلادی مثل 3D Bomber, Zool و Alien Rampage هستید، حالا می‌توانید این بازی‌ها و شمار زیادی بازی دیگر را در جدیدترین به‌روزرسانی پایگاه اطلاعاتی وبسایت Archive.org مجددا تجربه کنید.

مرکز Internet Archive به‌تازگی مجموعه‌ای از ۲۵۰۰ بازی MS-DOS شامل عناوین اکشن، استراتژی و ماجرایی را منتشر کرده است. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به Vor Terra, Spooky Kooky, Monster Maker, Princess Maker 2 و I Have no Mouth And I Must Scream اشاره کنیم.

یکی از مسئولان نرم‌افزاری این شرکت به نام جیسون اسکات در وبسایت این مجموعه نوشت: «این آپدیت بزرگ‌ترین آپدیت تاریخ ماست که از کوچک‌ترین و مستقل‌ترین محصولات تا اسامی بزرگی که مدت‌هاست فراموش شده‌اند را در بر می‌گیرد.»

یکی از بازی‌هایی که ممکن است برای خیلی‌ها خاطره‌انگیز باشد بازی اکشن-ماجرایی و ترسناک Alone in the Dark است. در این بازی نقش کارآگاهی خصوصی به نام ادوارد کارنبی را برعهده می‌گیرید که پرونده مرگ مشکوک جرمی هارت‌وود را در خانه‌ای ظاهرا جن‌زده حل می‌کند. در بازی مذکور ضمن کشتن موش‌ها، زامبی‌ها و عنکبوت‌های غول‌آسا باید با حل چندین معما راهی برای فرار پیدا کنید.

بازی خاطره‌انگیز بعدی عنوانی مربوط به سال ۱۹۹۴ به نام Mr. Blobby است که در واقعی نسخه بازسازی‌شده بازی کنسول SNES یعنی Super Troll Islands به حساب می‌آید. این بازی عجیب بر اساس شخصیتی به آقای بلابی از مجموعه‌ای تلویزیونی موسوم به Noel’s House Party ساخته شده است.

موسسه Internet Archive کتابخانه‌ای دیجیتالی و غیرانتفاعی است که نسخه‌ای دیجیتالی از بازی‌های کامپیوتری، کتاب‌ها، اسناد صوتی و ویدیوها را آرشیو می‌کند. این موسسه مدتی است که به طور منظم بازی‌های مربوط به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی را گردآوری می‌کند. آن‌ها پارسال بیش از ۲۰۰ بازی خاطره‌انگیز LCD و LED از جمله Karnov و Battletoads را به مجموعه خود اضافه کردند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)