خانهاخبار
سفرتان با اتوبوس را به پیک نیک تبدیل کنید

سفرتان با اتوبوس را به پیک نیک تبدیل کنید

شما معمولا چرا بلیط اتوبوس می‌خرید؟ برای یک قرار کاری؟ دید و بازدید از اقوام و سر زدن به خانواده که در شهر دیگری زندگی می‌کند؟ برای انجام کارهای اداری؟ استراحت و تفریح؟ هر کدام از ما دلایل مربوط به خودمان را برای سفر داریم اما چیزی که بین همه انواع سفرهای کاری و شخصی مشترک است این است که هر سفری، مسیری دارد.
۱۳۹۸/۷/۱۵

شما معمولا چرا بلیط اتوبوس می‌خرید؟ برای یک قرار کاری؟ دید و بازدید از اقوام و سر زدن به خانواده که در شهر دیگری زندگی می‌کند؟ برای انجام کارهای اداری؟ استراحت و تفریح؟ هر کدام از ما دلایل مربوط به خودمان را برای سفر داریم اما چیزی که بین همه انواع سفرهای کاری و شخصی مشترک است این است که هر سفری، مسیری دارد. مسیر رسیدن به مقصد گاهی کوتاه است (مثلا یک ساعت در هواپیما) و می‌شود آن را به راحتی با خواندن یک کتاب یا تماشای یک قسمت از سریال مورد علاقه‌ آسان می‌شود. گاهی این مسیر طولانی است، مثلا یک سفر شانزده ساعته در قطار که می‌شود با پیاده‌روی بین کوپه‌ها یا خوردن یک وعده غذای خوشمزه در رستوران قطار سفرمان را به تجربه‌ای به یاد ماندنی تبدیل کنیم. چه طور می‌شود کاری کرد که سفرهای اتوبوسی راحت‌تر بگذرند و بیشتر از آن‌ها لذت برد حتی در حد یک پیک‌نیک؟ در این مطلب چند راه حل ساده را با هم می‌خوانیم که این بار وقت خرید بلیط اتوبوس می‌توانند خیالتان را راحت کنند.

image

 

 

تنها سفر می‌کنید؟ وسایل سرگرمی را فراموش نکنید

اگر یک نفره سوار اتوبوس می‌شوید و مسیرتان هم طولانی است، بهتر است قبل از همه چیز به این فکر کنید که چطور می‌توانید خودتان را در طول مسیر سرگرم کنید. آخرین کتابی که خریده‌اید را در کیفتان بگذارید و چند صفحه از آن را بخوانید، این طوری هم زمان سریع‌تر می‌گذرد و هم احتمالا چشمانتان آماده خواب می‌شوند. اگر تبلت یا لپ تاپ همراه خودتان می‌برید دستتان در سرگرم شدن حسابی باز است و می‌توانید چند ساعت از سفر را به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌تان بگذرانید. وقتی وسایل الکترونیکی را برای همراهی در سفر برمی‌دارید، شارژر و پاور بانک را فراموش نکنید. حالا با دلی آسوده بلیط اتوبوس خودتان را بخرید!

 

image

 

 

از استراحتگاه‌های جاده‌ای استفاده کنید

بیشتر اتوبوس‌ها یک یا دو بار در جاده برای استراحت و صرف غذا یا نماز توقف می‌کنند. این توقف‌ها معمولا در مجتمع‌های خدماتی انجام می‌شوند که چند سالی است امکاناتشان حسابی زیاد شده و تقریبا همه چیز را می‌شود در آن‌ها پیدا کرد. خیلی از این استراحتگاه‌ها فودکورت‌های بزرگی دارند که انواع غذاها یا نوشیدنی‌ها را در آن‌ها پیدا می‌کنید و در بعضی از آن‌ها حتی مراکز خریدی با حضور برندهای معروف پیدا می‌کنید! از توقف نیم ساعته اتوبوس در این مجتمع‌ها برای خودتان یک برنامه گردشی جمع و جور بسازید. از کافی شاپ‌ها استفاده کنید و سوغاتی‌ها و محصولات محلی را ببینید. شاید حتی یک خرید کوچک حالتان را بهتر کند، هیچکس از یک سوغاتی خوشمزه بدش نمی‌آید!

 

image

 

 

سلیقه غذایی همسفرهایتان را بشناسید و خوراکی‌های مناسب را بردارید

صبحانه‌ها و شام‌ها یا حتی میان‌وعده‌های جمعی، یکی از بهترین خاطرات هر سفری هستند. در سفر چند نفره با اتوبوس هم اگر بدانیم همسفرهایمان چه چیزهایی را دوست دارند و ترجیح می‌دهند چطور غذا بخورند، آسان‌تر سفر می‎کنیم و البته بیشتر خوش می‎گذرانیم. برای وعده‌های اصلی مثل شام، نظر جمع را بپرسید و غذاهای سبک و ساندویچی با خودتان بیاورید. این غذاها هم ساده‌تر خورده می‌شوند و هم با هضم راحتشان باعث می‌شوند در طول سفر دلپیچه نگیرید. تنقلات و هله هوله‌های سفر هم البته واجب هستند. بلیط اتوبوس را خریداری کنید، با همسفرهای خودتان ساعت‌های سفر را به گفتگو و خوردن خوراکی‌های خوشمزه بگذرانید و از سفر جاده‌ای لذت ببرید!

 

image

 

به فکر استراحت هم باشید

بعد از گفتگو و فیلم دیدن و گشت و گذار در مجتمع‌های تفریحی، ممکن است نیاز داشته باشید که چند ساعتی را در راه استراحت کنید، به ویژه اگر مسیرتان طولانی است. اگر زمستان سفر می‎‌کنید حتما یک پتوی مسافرتی با خودتان ببرید و تابستان‌ها یک ملحفه کوچک و نازک همراه داشته باشید. داشتن یک کوسن یا بالشت کوچک می‌تواند صندلی‌ شما را به یک تخت نسبتا نرم تبدیل کند تا راحت بخوابید. اتوبوس‌های وی‌آی‌پی به شما امکان می‌دهند صندلی را بخوابانید و چند ساعتِ سفر را راحت‌تر بگذرانید. همچنین اگر عادت به خواب در سفر ندارید و ممکن است دست و پایتان درد بگیرد، کفش مناسب انتخاب کنید و لباس‌های خیلی تنگ نپوشید.

در نهایت، بهتر است فراموش نکنید که در سفر با اتوبوس راحتی حرف اول را می‌زند. وقتی بلیط اتوبوس را می‌خرید و جاده را برای سفر انتخاب می‌کنید، نمی‌توانید هر وقت که می‌خواهید راه بروید یا پنجره را باز کنید و هوای آزاد تنفس کنید، همین موارد کوچک سفر را برای خیلی‌ها سخت می‌کنند. علاوه بر این هر کسی به شکلی منحصر به فرد سفر را تجربه می‌کند، مثلا خوردن تنقلات یا نوشیدن یک لیوان قهوه که می‌تواند خیلی‌ها را سر حال بیاورد برای بسیاری از افراد تهوع به همراه دارد. بعضی‌ها در اتوبوس خیلی راحت می‌خوابند و بعضی‌ها حتی نمی‌توانند یک دقیقه چشم روی هم بگذارند. با چند بار سفر کردن، مدل سفر و چالش‌های شخصی‌تان را بهتر می‌شناسید و بعد از آن خیلی راحت‌تر سفر خواهید کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)