خانهاخبار
سامسونگ سنسور دوربین 43 مگاپیکسلی ISOCELL Slim GH1 را معرفی کرد

سامسونگ سنسور دوربین 43 مگاپیکسلی ISOCELL Slim GH1 را معرفی کرد

سامسونگ به‌تازگی سنسور دوربین 43 مگاپیکسلی جدیدی را معرفی کرده که ISOCELL Slim GH1 نام دارد و اندازه پیکسل‌های آن برای اولین بار 0.7 میکرومتر است.
۱۳۹۸/۷/۴

سامسونگ به طور رسمی از سنسور موبایل ۴۳.۷ مگاپیکسلی خود با رزولوشن ۷۹۶۸ در ۵۴۸۰ پیکسل رونمایی کرد؛ نام این سنسور ISOCELL Slim GH1 است. سنسور مذکور با استفاده از فناوری خاصی که آن را ایزوسل پلاس می‌نامد اولین سنسوری خواهد بود که با پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری کار می‌کند. این اندازه کوچک‌ترین اندازه پیکسل در تمام صنعت موبایل است و ادامه‌ای بر مسیر پیشگامانه سامسونگ از سال ۲۰۱۵ یعنی همان سالی است که این کمپانی کره‌ای سنسور ۱.۰ میکرومتری خود را معرفی کرد. آن‌ها در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب سنسورهای ۰.۹ و ۰.۸ میکرومتری ساختند و حالا نوبت به سنسور ۰.۷ میکرومتری رسیده است. اکنون تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند می‌توانند با کمک اندازه کوچک این سنسور به کاهش هرچه بیشتر اندازه لبه‌ها و افزایش نسبت صفحه به بدنه ادامه دهند.

تکنولوژی ایزوسل پلاس به سنسور جدید سامسونگ اجازه می‌دهد در عین تولید پیکسل‌های کوچک بتوانند نور کافی را دریافت کنند. این سنسور در محیط‌های کم‌نور می‌تواند با کمک فناوری تتراسل پیکسل‌ها را ترکیب کند و تصاویر ۱۰.۹ مگاپیکسلی بسازد. ایزوسل اسلیم GH1 در زمینه ویدیوها هم قادر است ویدیوهای 4K را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

image

سامسونگ چند وقت پیش در ماه مه از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل برایت GW1 رونمایی کرد که اندازه پیکسل آن ۰.۸ میکرومتر بود. آن‌ها همچنین ماه گذشته از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود رونمایی کردند که برای اولین بار مگاپیکسل‌های سه‌رقمی را به دنیای تلفن‌های هوشمند آورد. اندازه پیکسل در آن سنسور هم ۰.۸ میکرومتر بود.

یونگین پارک، معاون بخش سنسورهای سامسونگ الکترونیکس، در خصوص سنسور ایزوسل اسلیم GH1 می‌گوید:

سامسونگ در زمینه نوآوری‌های فناوری پیکسلی از سنسورهای ۱.۰ میکرومتری تا سنسورهای باکیفیت ۰.۸ میکرومتری با اندازه ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسل پیش آمده است. اکنون مفتخریم دستاورد جدید دستیابی به سنسورهای ۰.۷ میکرومتری با نام ISOCELL Slim GH1 را به اطلاع شما برسانیم که طراحی ظریف و ساده‌تری دارد و می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را در تلفن‌های هوشمند آتی به ارمغان بیاورد.

سنسور GH1 از لرزشگیر الکترونیکی (EIS) و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. سامسونگ انتظار دارد که تا پیش از پایان سال جاری میلادی این سنسور را به تولید انبوه برساند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)