خانهاخبار
فیسبوک از Portal جدید، Portal Mini و Portal TV رونمایی کرد

فیسبوک از Portal جدید، Portal Mini و Portal TV رونمایی کرد

شرکت فیسبوک از سه دستگاه هوشمند خانگی رونمایی کرد که یکی از آن‌ها نسخه جدید Portal است و دو تای بعدی Portal Mini و Portal TV نام دارند که برای اولین بار به بازار می‌آیند.
۱۳۹۸/۶/۳۰

تا چند وقت اخیر به نظر می‌رسید عرضه یک دستگاه هوشمند خانگی که دوربین و میکروفون داخلی دارد، آن هم چند ماه بعد از ماجرای رسوایی کمبریج آنالیتیکا از سوی شرکت فیسبوک قماری بزرگ باشد، اما معرفی سه مدل جدید Portal در روز جاری نشان داد که نسل قبلی این محصولات به احتمال زیاد نسبتا موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

نسل قبلی این دستگاه که با نام +Portal معرفی شد همچنان در بازار عرضه خواهد شد اما قیمت آن به ۲۷۹ دلار تقلیل می‌یابد، با این حال مدل عادی و ۱۰.۱ اینچی این دستگاه به لحاظ طراحی دچار تحولات قابل توجه‌ای شده‌اند. فیسبوک نسل دوم Portal را با قیمت ۱۷۹ دلار روانه بازار می‌کند و در کنار آن از دو محصول دیگر به نام‌های Portal TV و Portal Mini رونمایی کرده که قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۴۹ و ۱۲۹ دلار است.

image

Portal Mini نمایشگری ۸ اینچی با صفحه لمسی دارد که مثل برادر بزرگ‌ترش دارای رزولوشن HD است. این دستگاه را می‌توانیم به عنوان رقیبی برای Nest Hub هفت اینچی گوگل به حساب بیاوریم که با قیمت ۱۲۹ دلار در بازار وجود دارد. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، نسخه بازطراحی‌شده Portal و Portal Mini از نظر زبان طراحی و تراکم پیکسل شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

این دو نمایشگر هوشمند می‌توانند کارهای مختلفی مثل برقراری تماس‌های ویدیویی با فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ، پخش موسیقی از اسپاتیفای، پاندورا و iHeartRadio و حتی استریم ویدیو از آمازون انجام دهند. حالا که صحبت از آمازون شد باید بگوییم بخش مهمی از آن‌چه که این دستگاه‌ها را هوشمند می‌کند دستیار صوتی الکساست که از همان ابتدا بر روی این محصولات فعال است.

image

نکته بعدی فناوری Smart Camera است که انعطاف‌پذیری کم‌نظیری را در حین برقراری تماس‌های ویدیویی فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد به راحتی در حین تماس حرکت و صحبت کنید و همواره درون قاب تصویر باشید. افزون بر این، فیسبوک در این دو دستگاه از سیستمی به نام Smart Sound استفاده کرده که نویز محیطی را به حداقل می‌رساند و صدای گوینده را تقویت می‌کند تا از شفافیت و وضوح دائمی صدا مطمئن شود.

اگر نگران مسائل مربوط به تخطی در حریم خصوصی خود هستید، باید بدانید که به راحتی می‌توانید دوربین و میکروفون این دستگاه‌ها را غیرفعال کنید. از طرفی تمام مکانیزم‌های هوش مصنوعی این محصولات به صورت محلی کار می‌کنند و اطلاعات برای سرورهای فیسبوک فرستاده نمی‌شود. در کنار این‌ها، به راحتی می‌توانید تعاملات صوتی خود را از روی دستگاه پاک کنید تا اثری از آن‌ها باقی نماند.

در خصوص Portal TV، همان طور که از نامش پیداست، این دستگاه هدف ساده‌ای را دنبال می‌کند: فراهم‌سازی امکان برقراری تماس ویدیویی روی بزرگ‌ترین نمایشگری که در خانه شما پیدا می‌شود. در نتیجه این دستگاه سبک نمایشگر یا بلندگوی داخلی ندارد و صرفا قرار است از طریق HDMI به تلویزیون شما وصل شود تا بتوانید از قابلیت‌های هوشمند آن استفاده کنید. عرضه Portal TV که از همین حالا برای پیش‌خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته از ۵ نوامبر (۱۴ آبان) آغاز می‌شود. Portal و Portal Mini هم از ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به بازار می‌آیند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)