خانهاخبار
هاست وردپرس (WP Host) چیست؟ 8 مزیت نسبت به هاست معمولی

هاست وردپرس (WP Host) چیست؟ 8 مزیت نسبت به هاست معمولی

وردپرس، تنها یکی از سایت‌سازها و سیستم‌های مدیریت محتوای موجود است که کاربران می‌توانند بطور رایگان از آن استفاده کنند. اما امکانات منحصربه‌فرد وردپرس، باعث شده است، که تبدیل به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا شود.
۱۳۹۸/۶/۴

image

 

درحال‌حاضر، وردپرس بر یک‌سوم از سایت‌های جهان حکومت می‌کند. سایت‌های شخصی کوچک، وبلاگ‌ها و حتی سایت‌های پیچیده و سایت‌های شرکت‌های بزرگ، از وردپرس استفاده می‌کنند.

وردپرس، تنها یکی از سایت‌سازها و سیستم‌های مدیریت محتوای موجود است که کاربران می‌توانند بطور رایگان از آن استفاده کنند. اما امکانات منحصربه‌فرد وردپرس، باعث شده است، که تبدیل به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا شود.

اگر تصمیم به استفاده از وردپرس گرفته‌اید، حال زمان انتخاب میزبانی مناسب برای سایت وردپرسی شما است.

انتخاب‌ هاست، در نگاه اول کمی ‌گیج‌کننده به نظر می‌رسد. هنگام انتخاب میزبانی با اصطلاحات مختلفی روبرو می‌شوید، عباراتی چون: ‌هاست ویندوزی،‌ هاست لینوکسی و هاست وردپرس.

تفاوت این هاست‌ها در چیست؟

آیا می‌توان در تمامی ‌این‌ هاست‌ها، سایت وردپرسی راه‌اندازی کرد؟

پاسخ مثبت است.

اما سوال دوم: کدام ‌هاست برای سایت وردپرسی شما مناسب‌تر است؟

 

برای راه‌اندازی یک سایت وردپرسی، لزوما نباید از‌ هاست وردپرسی استفاده کنید. آنچه شما برای راه‌اندازی وردپرس به آن نیاز دارید، این است که میزبانی سرور مربوطه از زبان PHP و دیتابیس MySQL پشتیبانی کند.‌ هاست‌های اشتراکی معمولا از این موارد پشتیبانی می‌کنند، اما چیزی که‌ "هاست وردپرس" را از ‌هاست‌های معمولی متفاوت می‌کند، سازگاری بالای آن با سایت‌های وردپرسی است.

 

هاست وردپرس (WP Host) چیست؟

هاست وردپرس (WP Host) ، نوعی از ‌هاست است که سرورهای آن، جهت عملکرد بهتر و بهینه‌تر سایت‌های وردپرسی تنظیم شده‌اند. علاوه بر این، دارای امکاناتی هستند که در‌ هاست‌های معمولی آنها را پیدا نمی‌کنید.

همانطور که گفته شد، اگر قصد دارید برای راه‌اندازی سایت خود از وردپرس بهره ببرید، بهتر است به سراغ ‌هاست وردپرس بروید، زیرا این نوع میزبانی، بطور اختصاصی برای وردپرس بهینه سازی شده است.

 در ادامه قصد داریم به بررسی 8 مزیت ‌"هاست وردپرس" نسبت به‌هاست معمولی بپردازیم، و نشان دهیم، ‌هاست وردپرس برای سایت وردپرسی شما، مناسب‌تر است.

 

  1. سرعت بیشتر

محبوبیت سایت شما، بدون‌ شک با سرعت وب‌سایت مرتبط است. اگر بارگذاری وب‌سایت شما در سیستم کاربر زمان زیادی طول بکشد، کاربر، قطعا از سایت شما خارج می‌شود. در نتیجه، اگر این اتفاق بارها تکرار شود، پس از مدتی ترافیک و بازدید سایت شما بطور قابل توجهی افت خواهد کرد.

علاوه بر این، افزایش سرعت بارگذاری سایت، می‌تواند بر رتبه شما در صفحه نتایج گوگل نیز تاثیر گذار باشد. در‌"هاست اشتراکی معمولی"، سرعت بارگذاری سایت وردپرسی کمی متفاوت است. هاست وردپرس، به دلیل سازگاری بیشتر با وردپرس، از سرعت بهتری برخوردار است.

 

۲. امنیت بیشتر

image

 

امنیت موضوع مهمی ‌است که مالک هر وب‌سایتی را نگران می‌کند.

در‌هاست وردپرس، سایت شما توسط ابزارهای امنیتی بررسی می‌شود تا در صورت وجود فایل‌های مخرب، با آن مقابله شود.

 

۳. عملکرد بهتر

هر نرم‌افزاری، نیازهای سیستمی‌ مختص به خود را دارد که مشخص می‌کند نرم‌افزار مربوطه، با چه امکاناتی کارایی بهتری دارد. وردپرس هم مانند هر نرم‌افزاری، نیازهای سیستمی ‌مختص به خود را دارد. ‌هاست وردپرس، به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن، کاملا سازگار با وردپرس باشند.

بدین‌ترتیب، در سیستمی ‌که سازگاری کامل با وردپرس دارد، شما دغدغه کمتری بابت مشکلات عملکردی وردپرس خواهید داشت.

 

۴. نصب آسان وردپرس

image

 

بطور معمول برای نصب وردپرس، ابتدا فایل‌های آن دانلود می‌شوند و سپس کل مراحل نصب وردپرس بر روی‌هاست،  قدم‌به‌قدم انجام می‌گیرد.

در هاست وردپرس، شما تنها پلان مناسب را خریداری می‌کنید، و به موازات آن وردپرس بصورت خودکار نصب می‌شود، و شما تنها فرایند طراحی را آغاز می‌کنید.

علاوه بر این، هاست‌ وردپرس دارای امکانی با نام نصب وردپرس با یک کلیک است. هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید وردپرس را حذف کنید و تنها با یک کلیک، مجددا وردپرس را نصب نمایید.

طراحان سایت که مرتبا با وردپرس سروکار دارند از چنین امکاناتی لذت می‌برند.

یکی از امکانات بسیار جالب که در ایران‌هاست ارائه می‌شود، ارائه سایت‌های آماده بصورت رایگان است.

 ایران‌هاست، قالب‌های متنوع وردپرس را بصورت سایت آماده در اختیار شما قرار می‌دهد، و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اطلاعات و تصاویر مورد نظر خود را در سایت قرار دهید. نکته جالب‌تر اینکه، شما نیازی به طراح سایت ندارید!

 

 

۵. به روز رسانی خودکار

image

 

یکی از مزایای ‌"هاست وردپرس" به‌روز‌رسانی خودکار وردپرس است. هر به‌روزرسانی که برای وردپرس منتشر می‌شود، شامل تغییرات جدید و رفع مشکلات قبلی است. اگر وردپرس شما به‌روزرسانی نشود، تمامی ‌این تغییرات جدید را از دست می‌دهید و از طرفی، ممکن است سایت شما در معرض حملات امنیتی قرار بگیرد.

امکان به‌روزرسانی خودکار وردپرس، به شما کمک می‌کند تا همیشه وردپرس خود را به‌روز نگه دارید و ضمن رفع مشکلات قبلی، خود را در برابر مشکلات امنیتی، مقاوم‌تر کنید.

 

۶. جعبه ابزار وردپرس

در‌ هاست وردپرس، ابزاری وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی و تنها با یک کلیک، افزونه یا قالب مورد نظرتان را نصب کنید.

در این ابزار که با عنوان جعبه ابزار وردپرس شناخته می‌شود، تمامی‌ موارد مدیریتی وردپرس، آپدیت، نصب افزونه و قالب، همگی به راحتی و با یک کلیک قابل انجام است. برای استفاده از این ابزار، نیازی به ورود به بخش مدیریت وردپرس ندارید و در همان کنترل پنل میزبانی، می‌توانید اکثر فعالیت‌های مدیریتی وردپرس را انجام دهید.

 

 

۷.منابع بیشتر

هاست‌های وردپرسی، منابع بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. معمولا در پلان‌های مشابه، فضای میزبانی، ترافیک، تعداد دیتابیس و منابع دیگری که به شما اختصاص داده می‌شود، با‌ هاست اشتراکی معمولی تفاوت قابل توجهی دارد.

 

۸. وردپرس مدیریت شده

امکان دیگری که در‌هاست وردپرس می‌توانید از آن بهره مند شوید، خدمات مدیریت سایت است. در این نوع ‌هاست، تیم شرکت میزبانی تمامی ‌مراحل طراحی، راه‌اندازی و نگهداری سایت شما را بر عهده می‌گیرد. در هاست اشتراکی معمولی، بحث طراحی و نگهداری سایت وردپرسی تماما بر عهده شماست، و این امر نیازمند آشنایی با طراحی وردپرس است. اما در هاست وردپرس مدیریت شده، صفر تا صد طراحی و نگهداری سایت بر عهده شرکت هاست است.

 

نکته مهم در خصوص خرید هاست وردپرس

هاست وردپرس معمولا بر بستر یک‌ هاست ابری راه‌اندازی می شود. در هنگام خرید هاست وردپرس، دقت کنید هاست مربوطه، یک هاست وردپرس ابری باشد.

ویژگی مهم هاست ابری،  پایداری بسیار بالای آن است، به نحوی که شما دیگر نگرانی برای از دسترس خارج شدن میزبانی سرور وردپررس، نخواهید داشت.

همانطور که مشاهده کردید‌، هاست وردپرسی نسبت به‌هاست معمولی، مزایای زیادی دارد و مزایای آن در سایت‌های بزرگ، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

اگر به دنبال ‌هاست ارزان قیمت هستید و سایت مهمی‌ندارید، ‌هاست‌ اشتراکی معمولی، ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)