خانهاخبار
کمیسیون ارتباطات فدرال: 5G درست مثل 4G و 3G ایمن است

کمیسیون ارتباطات فدرال: 5G درست مثل 4G و 3G ایمن است

یکی از اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در واکنش به نگرانی‌هایی که مبنی بر خطرات امواج رادیویی شبکه 5G مطرح شده بود در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شبکه هم درست مثل 4G و 3G ایمن است.
۱۳۹۸/۵/۳

با توجه به شروع فرآیند توسعه شبکه‌های 5G در سراسر دنیا، در چند وقت اخیر نگرانی‌هایی مبنی بر استفاده از طول موج‌های میلی متری در تجهیزات 5G به وجود آمده است. اکنون یکی از اعضای کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به نام اجیت پای (Ajit Pai) روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که استفاده تلفن‌های هوشمند از نسل پنجم اطلاعات ایمن است.

دولت بلژیک، هلند و سوئیس هم مشغول تحقیق و بررسی درباره این موضوع هستند. کار تا جایی بالا گرفته که در برخی از کشورها علیه راه‌اندازی شبکه‌های 5G اعتراضاتی صورت گرفته و حتی برخی از شوراهای محلی آمریکا راه‌اندازی ارتباطات جدید سلولی نسل پنجم را ممنوع کرده‌اند.

نگرانی‌های موجود در زمینه فناوری 5G می‌تواند به مشکلی اساسی برای اپراتورها و تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمندی تبدیل شود که به 5G به عنوان موج جدید نوآوری و بستر فراهم‌سازی فرصت‌های جدید برای حوزه‌هایی مثل اینترنت چیزها فکر می‌کنند.

در بیانیه آقای پای آمده که FCC پس از شش سال تحقیق و مطالعه درباره اثرات امواج رادیویی بر سلامتی انسان، محدودیت‌های انتشار فرکانس‌های رادیویی موجود را حفظ می‌کند. این محدودیت‌ها روی تلفن‌های همراه، برج‌های مخابراتی، روترهای بیسیم و تمامی چیزهایی اعمال می‌شود که سیگنال‌های فرکانس رادیویی (RF) منتشر می‌کنند. این تصمیم اهمیت زیادی دارد چون تمام دستگاه‌هایی که در آمریکا فروخته می‌شوند باید پیش از عرضه از FCC مجوز بگیرند.

image

کمیسیون ارتباطات فدرال برای نتیجه‌گیری نهایی در خصوص محدودیت‌های فعلی با سازمان غذا و دارو (FDA) و چند نهاد سلامتی دیگر هم مشورت کرده است. پای در بیانیه خود با اشاره به سخنان جفری شورن (Jeffrey Shuren)، مدیر مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژی FDA که قبلا مقاله‌ای درباره محدودیت‌های موجود در زمینه انتشار امواج RF منتشر کرده بود، می‌گوید:

مطابق ارزیابی‌های ما درباره این موضوع، مستندات علمی موجود از تاثیرات مضر سیگنال‌های فرکانس رادیویی در حدود محدودیت‌های موجود حمایت نمی‌کند. ما باور داریم که محدودیت‌های ایمنی موجود برای تلفن‌های همراه به منظور محافظت از سلامت عمومی همچنان قابل پذیرش باقی می‌ماند.

FCC می‌خواهد علاوه بر حفظ استانداردهای موجود، قوانین متحدالشکلی تبیین کند تا ارزیابی دستگاه‌هایی که از فرکانس‌های بالا استفاده می‌کنند به شکل رسمی و استانداردتری صورت بگیرد.

یکی از مقامات FCC قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که هیچ نکته ویژه‌ای در خصوص شبکه 5G وجود ندارد و مدرکی نیست که بر تفاوت این شبکه با شبکه‌های 3G و 4G دلالت داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)