خانهاخبار
چرا سری گلکسی نوت 10 سامسونگ جک هدفون ندارد؟

چرا سری گلکسی نوت 10 سامسونگ جک هدفون ندارد؟

سامسونگ با رونمایی از گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس نشان دادند که بالاخره تصمیم به حذف جک 3.5 میلی متری هدفون گرفته است، اما چرا شاهد این اتفاق هستیم؟
۱۳۹۸/۵/۱۸

سامسونگ بالاخره از گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس رونمایی کرد تا نهایتا مشخص شود که هیچ کدام از مدل‌های جدید سری نوت جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارند. این محصولات اولین سری از پرچمداران سامسونگ هستند که جک هدفون را کنار می‌گذارند، بنابراین می‌توانیم انتظار تغییر استراتژی این غول بزرگ کره‌ای را داشته باشیم.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که چرا سامسونگ باید دست به چنین کار بزند در حالی که تا همین چند وقت پیش از حامیان جک هدفون بود، خوشبختانه دو دلیل برای ارائه به شما پیش‌بینی شده است.

اول از همه، حذف جک هدفون به معنای افزایش ظرفیت باتری به اندازه ۱۰۰ میلی آمپر است، چون طراحان توانسته‌اند از فضایی که پیش از این توسط این پورت اشغال می‌شد برای باتری دستگاه استفاده کنند. در ثانی، حذف این درگاه به بهینه‌سازی سیستم ویبره هپتیک در گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس کمک کرده است.

البته این دلایل ممکن است نتواند همه کاربران را قانع کند، اما ترند حذف جک هدفون ترندی است که خواه ناخواه تمامی شرکت‌ها به سمت آن حرکت کرده‌اند و برای طراحی بهتر محصولات خود ناچار به تبعیت از آن هستند. اکنون اگر در گلکسی اس ۱۱ هم خبری از جک هدفون نباشد، نباید خیلی تعجب کنیم. به این ترتیب به نظر می‌رسد که رسما باید با جک هدفون خداحافظی کنیم چون حتی سامسونگ هم دیگر قادر به حمایت از آن نیست.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

A.A

۱۳۹۸/۶/۱۰
وقتی سامسونگ صفحه بدون حاشیه میزنه اپل هم مجبوره پیروی کنه

حمید

۱۳۹۸/۶/۷
الان خیلی وقته که اپل دنباله رو سامسونگ هست از بزگ کردن صفحه نمایش گوشی تا شارژ بی سیم و صفحه بدون حاشیه و.... اگه سامسونگ جک هندفری رو حذف کرده و اگه جعبه نوت 10 رو دیده باشین هندفری به محل USB می خورده .اپل فقط مونتاژ کننده قطعات ساخت شرکت هایی همچون سامسونگ و الجی و اچ تی سی هست . تازه این شرکت ها اجناس دست اول رو برا خودشون نگه می دارند و بنجلش رو به اپل میدن . حالا آیفون دارا شاخ شدن ؟؟؟ زهی خیال باطل

behnam

۱۳۹۸/۵/۲۹
وقتی اپل حرکتی میکنه همه مجبور میشن که پیروی کنن. حتی غول کره ها هم نتونست بیشتر از این مقاومت کنه

Omid

۱۳۹۸/۵/۲۸
وقتی اپل این کار رو کرد همه گفتن یه حرکت بیخود ....حالا بعد چندین سال به همه ثابت شد چرا اپل ده سال جلوتره از دنیا ...این محصولات کره و چین بندازین دور و لطفا با اپل مقایسه نکنید

امید

۱۳۹۸/۵/۲۱
این کا رو اپل خیلی وقته انجام داده و الان همه دارن میفهمن اپل رو...واقعا میگن اپل ده سال جلوتره تکنولوژیش الکی نگفتن ...