خانهاخبار
لپتاپ Galaxy Book S سامسونگ از راه رسید

لپتاپ Galaxy Book S سامسونگ از راه رسید

سامسونگ امشب در مراسم آنپکد خود از لپتاپ جدیدی به نام گلکسی بوک اس رونمایی کرد که ظاهری شبیه لپتاپ‌های سنتی دارد ولی قابلیت‌های آن بسیار شبیه محصولات هیبریدی است.
۱۳۹۸/۵/۱۶

سامسونگ لحظاتی پیش از لپتاپی جدید به نام Galaxy Book S رونمایی کرد. این دستگاه محصولی دو منطوره است، ولی کیبورد آن دیگر قابلیت جدا شدن ندارد و به شکل لپتاپ‌های سنتی طراحی شده است. البته شباهت ظاهری این محصول به لپتاپ‌های سنتی به معنای گام رو به عقب سامسونگ نیست، چون تفاوت‌های زیادی در این دستگاه مشاهده می‌شود. گلکسی بوک اس از ارتباطات LTE پشتیبانی می‌کند.

هدف گلکسی بوک اس ساده است. این دستگاه می‌خواهد قابل حمل، آرام و سبک باشد تا در هر مکانی با امکان اتصال به فضای ابری بتوانید از آن استفاده کنید. سامسونگ در گلکسی بوک اس از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 8cx استفاده کرده؛ پردازنده‌ای ۷ نانومتری که هدف آن توان‌بخشی به کامپیوترهای بسیار باریک و بدون فن است.

گلکسی بوک اس برای فراهم‌سازی بهترین تجربه قابل حمل در فرم فاکتور لپتاپ‌های سنتی امکان استفاده از سیم کارت نانو برای بهره‌مندی از ارتباطات LTE را فراهم کرده است.

شیک، آرام و خنک

image

چیپست گلکسی بوک اس ساخته شده تا آرام باشد، داغ نکند و به خوبی در بدنه بسیار ظریف این دستگاه قرار بگیرد. در عین حال کوآلکام این تراشه را به گونه‌ای ساخته که قدرتی مثال‌زدنی برای رقابت با سایر محصولات بازار داشته باشد.

این لپتاپ نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با قابلیت مولتی-تاچ ۱۰ نقطه‌ای دارد که داخل بدنه‌ای آلومینیومی قرار گرفته است. وزن این محصول فقط ۰.۹۶ کیلوگرم است و همین عامل باعث شده که به راحتی بتوانید آن را با خود به مکان‌های مختلف حمل کنید. اما برای حمل و نقل آسان گلکسی بوک اس به یک باتری قدرتمند نیاز دارید.

باتری با عمر بالا

image

خوشبختانه گلکسی بوک اس یک باتری 42Wh دارد که شاید در ظاهر خیلی پرظرفیت به نظر نرسد، اما سامسونگ مدعی است که این باتری با یک بار شارژ می‌تواند تا ۲۳ ساعت ویدیو پخش کند. این لپتاپ به منظور استفاده حداکثری از توانایی‌های این باتری، فعالیت‌های خود را بسته به مصارف شما به صورت مداوم بهینه‌سازی می‌کند.

البته که میزان دقیق عمر باتری به شیوه استفاده شما بستگی دارد و موارد زیادی مثل نور صفحه باید در نظر گرفته شود. طبیعتا اگر نور صفحه را زیاد کنید عمر باتری زودتر خالی می‌شود، با این حال عددی که سامسونگ از آن سخن گفته در نوع خود بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

ترکیبی از بهترین‌های دو دنیا

image

گلکسی بوک حسگر اثر انگشت دارد و با Windows Hello کار می‌کند. البته قابلیت احراز هویت با تشخیص چهره هم در این دستگاه قرار داده شده تا راحت‌تر بتوانید قفل آن را باز کنید.

لپتاپ جدید سامسونگ امکان استفاده از ویندوز را دارد و به همین منظور قابلیت‌های زیادی پیش روی آن قرار می‌گیرد. با این حال اگر سخت‌افزار قدرتمندی در این دستگاه قرار نمی‌گرفت، نمی‌توانستیم امیدواری چندانی برای گلکسی بوک اس داشته باشیم. این محصول ۸ گیگ رم LPDDR4X و شکاف کارت حافظه دارد که اجازه می‌دهد ظرفیت فضای داخلی دستگاه را تا ۱ ترابایت افزایش دهید. در بخش ارتباطات شبکه، گلکسی بوک اس از بلوتوث ۵.۰، جی‌پی‌اس و پورت USB-C پشتیبانی می‌کند.

گلکسی بوک اس سامسونگ از سپتامبر امسال در دو رنگ طلاییِ سیاره زمین و خاکستری سیاره عطارد به بازار می‌آید. قیمت پایه این محصول ۹۹۹ دلار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۸/۵/۱۶
یک لپ‌تاپ فوق ظریف و سبک و با تراشه ساخته شده با معماری arm روح تازه ای در بازار لپ‌تاپ سامسونگ دمیده.همکاری سامسونگ با مایکروسافت یک تحول فوق‌العاده برای کاربران سامسونگ خواهد بود چرا که ویندوز به عنوان پرطرفدارترین سیستم عامل PC و لپ‌تاپ با گوشی های سامسونگ به نهایت هماهنگی میرسه و برخلاف سایر شرکتها مثل هواوی و ایسوس که سعی کرده بودند ویندوز رو با گوشی هماهنگ کنند سامسونگ با همکاری مستقیم با مایکروسافت از همه موفقتر خواهد بود.