خانهاخبار
اولین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل HongMeng اواخر سال جاری عرضه می شود

اولین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل HongMeng اواخر سال جاری عرضه می شود

زمانی که گوگل به همکاری خود با کمپانی هوآوی پایان داد، مسئولان این شرکت چینی تصمیم گرفتند تا سیستم عامل اختصاصی خود را طراحی نمایند.
۱۳۹۸/۵/۱۵

همان‌طور که می‌دانید، بر اساس درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشور آمریکا، مراودات تجاری این کشور با چین به صورت کامل قطع شد و شرکت‌های مختلف آمریکایی نیز از ارائه سرویس به کمپانی‌های چینی منع شدند. به دنبال همین درخواست، شرکت‌هایی نظیر اینتل و گوگل به شراکت خود با هوآوی پایان دادند و همین موضوع باعث شد تا ارائه سیستم‌عامل اندروید به هوآوی نیز با مشکل مواجه شود. از آن زمان، مقامات این کمپانی چینی تصمیم گرفتند تا سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام HongMeng که پیش‌تر کار روی آن آغاز شده بود را با سرعت بیشتری توسعه دهند.

آن‌ها در ابتدا مالکیت نام HongMeng را در اروپا به نام خود ثبت کردند و به نظر می‌رسد که سیستم‌عامل اختصاصی هوآوی با این نام شناسایی خواهد شد. اما زمانی قضیه بودار به نظر رسید که چند هفته قبل، یکی از مدیران ارشد کمپانی هوآوی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که سیستم‌عامل HongMeng برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده و هدف از توسعه آن، مصارف تجاری بر پایه امنیت بوده است. این اتفاق زمانی قوت بیشتر گرفت که برخی رسانه‌ها، از روند رو به رشد کار روی یک پلتفرم روسی به نام Aurora از سوی مهندسان هوآوی خبر دادند. این سیستم‌عامل بر اساس پلتفرم متن باز Sailfish OS طراحی شده است.

اما امروز، یکی از رسانه‌های چینی گزارش داد که هوآوی در حال کار روی سیستم‌عامل HongMeng است و به احتمال خیلی زیاد، در کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی که در تاریخ نهم آگوست برگزار می‌شود، به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد. در این گزارش همچنین آمده است که اولین گوشی هوشمند مجهز به پلتفرم هونگ منگ، سه ماهه چهارم سال جاری با قیمت تقریبی 289 دلار روانه بازار می‌شود. به هر حال، اولین محصولات مجهز به سیستم‌عامل HongMeng، تلویزیون‌های هوشمند Honor خواهد بود که دهم آگوست، به صورت جهانی عرضه می‌شود.

image

منبع خبری یاد شده طی مذاکره با فردی، بر این باور است که مهندسان هوآوی، در حال تست سازگاری اپلیکیشن های اندروید با پلتفرم هونگ منگ هستند. وی به این موضوع نیز اشاره کرده است که سیستم عامل HongMeng از امنیت بالاتری نسبت به اندروید برخوردار بوده و کاربران می‌توانند اطلاعات خود را با خیال راحت، روی آن ذخیره نمایند.

پلتفرم هونگ منگ بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از آن روی محصولات مختلف استفاده کنند. آن‌ها سعی خواهند کرد تا با جذب برنامه نویسان و دولوپرهای کشورهای مختلف، اپلیکیشن های سازگار با این سیستم عامل را در مدت کمی به حد مطلوب برسانند.

پیش‌تر در رسانه‌های خبری مطرح شده بود که گوشی هوشمند منعطف هوآوی با نام Mate X که اوایل ماه آینده معرفی خواهد شد، به سیستم عامل اندروید مجهز است. تمامی محصولات هوآوی که از تاریخ شانزدهم May (روزی که تحریم‌های کشور آمریکا علیه هوآوی آغاز شد) به بعد تولید می‌شوند، اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را نخواهند داشت. این موضوع شامل حال خط تولید Mate 30 نیز می‌شود که به احتمال خیلی زیاد، سه ماهه چهارم سال جاری به دنیای تکنولوژی معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)