خانهاخبار
هفت مقصد طبیعت‌گردی در ایران که زیبایی آن‌ها را باور نمی‌کنید!

هفت مقصد طبیعت‌گردی در ایران که زیبایی آن‌ها را باور نمی‌کنید!

در چهارگوشه‌ی دنیا آن‌قدر مکان‌های طبیعی و دیدنی زیبا وجود دارد که می‌تواند برای تمام سلیقه¬ها جذاب باشد اما ممکن است بسیاری از ما به سبب وقت محدود و همین‌طور هزینه‌ی بالای تورهای خارجی، امکان مسافرت به کشورهای خارجی را نداشته باشیم.
۱۳۹۸/۵/۹

image

 

از طرفی کشور خودمان، ایران به‌قدری جذاب است که می­تواند به اندازه و حتی بیشتر از کشورهای دیگر برای ما جذاب باشد درنتیجه می‌توانیم از کشور خودمان شروع کنیم و به سراغ مناظر دیدنی آن برویم. به‌عنوان‌مثال با خرید یک تور کیش از تهران می‌توانید بر روی یکی از جواهرهای طبیعی ایران قدم بگذارید.

ایران کشوری پهناور و چهارفصل است و به همین دلیل در گوشه گوشه‌ی آن مناطق بکر و دیدنی زیادی وجود دارد که هرسال گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. جغرافیا و آب‌وهوای متنوع باعث شده است که شمال، جنوب، شرق و غرب ایران از طبیعت متفاوتی برخوردار باشد و همین موضوع ایران را به یکی از کشورهای موردعلاقه گردشگران طبیعت گرد تبدیل کرده است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به طبیعت زیبای ایران هستید همراه ما باشید تا با برخی از این نقاط آشنا شویم.

کوه دماوند، دیو سپید آزاد!

دماوند اولین اثر طبیعی ملی ایران است که از گذشته تاکنون نماد صلابت و شکوه ایرانیان بوده و همواره جایگاه مهمی در تاریخ ایران داشته است. این کوه بلندترین کوه خاورمیانه است که در بخش لاریجان، شهرستان آمل و استان مازندران قرار گرفته است و طول آن به ۵۶۷۱ متر می‌رسد. کوه زیبای دماوند، علاوه بر آب‌وهوای مطبوع و دامنه سرسبز دارای چشمه‌های آب گرم و همین‌طور چند رودخانه است که در اطراف آن جریان دارند. مسیرهای دسترسی متفاوتی برای رسیدن به دماوند وجود دارد و  استفاده از جاده هراز یکی از راه‌هایی ست که شما را به کوه دماوند می‌رساند.

image

 

باداب سورت، چشمه‌های رنگارنگ آب‌شور!

باداب سورت مجموعه‌ای از چشمه‌های زیباست که هرکدام آن‌ها  از رنگ، بو، مزه و حجم متفاوتی برخوردار هستند و در استان مازندران در بخش شهرستان چهاردانگه، در نزدیکی روستای سورت قرارگرفته‌اند. این چشمه‌ها دومین اثر طبیعی ملی بعد از کوه دماوند و دومین چشمه آب‌شور جهان محسوب می‌شوند که به سبب غلظت بالای رسوبات دارای اکسید آهن شکل زیبایی پیداکرده‌اند و به همین دلیل به چشمه هفت‌رنگ نیز معروف می‌باشند. این چشمه‌های پلکانی تنها در نقاط معدودی از دنیا وجود دارند و علاوه بر طبیعت زیبایی که دارند از خواص درمانی زیادی برخوردار می‌باشند.

جنگل‌های حرا، ادغام جذاب جنگل و دریا!

جنگل‌های حرا  بخشی از طبیعت زیبای ایران هستند که با وسعت ۲۲ هزار کیلومتری در سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان واقع‌شده‌اند. این جنگل‌ها با طول ۳۶ متر در تمام طول سال طراوت خود را حفظ می‌کنند و همیشه‌سبز باقی می‌مانند.  علاوه بر این جنگل‌های حرا از جاذبه‌های طبیعی چابهار هستند که در نقطه صفر مرزی تصویر زیبایی از یک جنگل دریایی را به نمایش گذاشته‌اند. جدا از این تصویر زیبا، بیرون آمدن تاج درختان هنگام مدّ دریای عمان چشم‌انداز زیبایی دارد  که برای همه علاقه‌مندان به طبیعت جذاب است. شما می‌توانید در این منطقه تفریحاتی مثل قایق‌سواری را تجربه کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. با دیدن قیمت تور کیش از وب‌سایت کی سفر، می‌توانید خود را به چند قدمی جنگل‌های حرا برسانید.

بیابان لوت، دشتی زیبا و با ارزش جهانی!

دشت لوت یکی از گرم‌ترین نقاط دنیاست که در کویر مرکزی ایران قرار گرفته است؛ درواقع بخش‌هایی از کرمان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در کنار هم این دشت زیبا را تشکیل داده‌اند. ماسه‌های نرم، کلوت های دیدنی، بلندترین هرم‌های شنی دنیا، تپه‌های رسی، 40 مخروط آتش‌فشانی و بزرگ‌ترین کاخ شنی دنیا از جاذبه‌های دیدنی دشت لوت هستند. علاوه بر طبیعت زیبای دشت لوت، باستان‌شناسان آثار زیادی از سکونت انسان‌های پیش از هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح در این منطقه کشف کرده‌اند که از سکونت  انسان در این دشت بزرگ خبر می‌دهند. جالب است بدانید مجله نشنال جئوگرافی کلوت های دشت کویر را به‌عنوان چهارمین جاذبه دیدنی روی کره زمین معرفی کرده است.

جنگل‌های مازیچال، ناب، خاص و سبز!

همه ما شمال ایران را به سرسبزی و جاذبه‌های طبیعی زیبای آن می‌شناسیم و به‌خوبی می‌دانیم که صنعت گردشگری در این منطقه بسیار فعال است. همه مناطق دیدنی شمال ایران زیبا هستند و یکی از این مناطق، ییلاق مازیچال است که در استان مازندران و در منطقه کلاردشت واقع شده است. این دهکده زیبا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و تجربه لمس ابرها را به شما هدیه می‌دهد. تصویر یک جنگل سرسبز که امتداد آن به دریا می‌رسد، در کنار آسمان آبی و  ابرهای در حال حرکت، کوه‌های سر به فلک کشیده و همین‌طور خانه‌های ییلاقی و مناظر سرسبز در مازیچال، بهشت را برای همه تداعی می‌کند.

دریاچه‌ی گهر، یک گوهر طبیعی زیبا

یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران، دریاچه گهر است که در میان کوه‌های اشترانکوه در استان لرستان قرار گرفته است و در کنار دریاچه‌های پریشان و زریواریکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین ایران محسوب می‌شود. این دریاچه کوهستانی آن‌قدر زیباست که به نگین زاگرس معروف شده است و دشت لاله‌های واژگون در کنار آن، زیبای این دریاچه را دوچندان کرده است. آب زلال این دریاچه آن‌قدر شفاف است که در نقاط کم‌عمق آن می‌توان ماهی‌های کف دریاچه را مشاهده کرد لازم به ذکر است که پوشش گیاهی و جانوری اطراف این دریاچه بسیار متنوع و غنی است.

image

 

تنگه واشی، هنر سنگیِ آب!

تنگه واشی یکی از جاذبه‌های طبیعی استان تهران است که در ۱۷ کیلومتری فیروزکوه قرار گرفته است. این تنگه در منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا واقع شده و علاوه بر طبیعت زیبایی آن، اهمیت تاریخی بالایی هم دارد. به همین دلیل آثار تاریخی زیادی در آن دیده می‌شود. این تنگه محل عبور رودخانه‌ای است که از کوه‌های ساواشی سرچشمه می‌گیرد و از میان دشت می‌گذرد برای همین یکی از جذابیت‌های مهم تنگه واشی عبور از میان آب است.

 

دریاچه ارومیه، آبشار مارگون، گردنه حیران، کویر مرنجاب، پارک جنگلی سراوان، کلوت شهداد، ییلاق فیلبند، روستای جواهرده پارک جنگلی گیسوم، جزیره هرمز و جزیره قشم از هزاران جاذبه‌ی طبیعی دیگر ایران هستند که اشاره به آن‌ها حجم این مطلب را چندین برابر می‌کرد.

کشورمان ایران سرشار از جذابیت‌های مختلف است که هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ طبیعی بی‌نظیر و جزو شاهکارهای طبیعت هستند. با قدم گذاشتن به هرکدام از آن‌ها گویی به دنیایی جدید قدم گذاشته‌اید که از همه جهت شما را شیفته‌ی خود می‌کند. جزیره‌ی کیش یکی از همین جذابیت‌هاست که از وب‌سایت کی سفر می‌توانید تور از هر شهری به مقصد آن را پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال تور کیش از مشهد را می‌توانید از این وب‌سایت خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سجاد

۱۳۹۸/۵/۱۰
اولش فک کردم به طبیعت ایران علاقه مندین..آخرش معلوم شد پست تبلیغاتی بود