خانهاخبار
بنتلی فلایینگ اسپور یا رولزرویس گوست؛ کدام یک برتر است؟

بنتلی فلایینگ اسپور یا رولزرویس گوست؛ کدام یک برتر است؟

در این مقاله قصد داریم دو خودروی بسیار لوکس، بنتلی فلایینگ اسپور و رولزرویس گوست را با یکدیگر مقایسه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.
۱۳۹۸/۵/۸

زمانی که بنتلی روی خودروهای کانتینتال خود تمرکز کرده بود، خودروهای اسپور کمتر شناخته شده بودند. فروش بنتلی فلایینگ اسپور در سال‌های اخیر با کاهش همراه بود؛ با این حال بنتلی تصمیم گرفت در گذشته نه چندان دور از نسل جدید آن تحت مدل 2020 رونمایی کند. انتظار می‌رود بنتلی فلایینگ اسپور 2020 به محبوبیت بالایی در میان ثروتمندان دست پیدا کند. اگرچه با یک خودروی جدید، قدرتمند و لوکس روبه‌رو هستیم، اما در بازار یک رقیب سرسخت برای آن وجود دارد. رولزرویس گوست رقیب اصلی این خودرو محسوب می‌شود. در حال حاضر رولزرویس در حال توسعه نسل جدید این خودرو است که بر اساس شایعات، از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد و وزن کمتری دارد. در این مقاله به مقایسه بنتلی فلایینگ اسپور 2020 با نسل کنونی رولزرویس گوست می‌پردازیم.

قیمت

image

در حال حاضر بنتلی قیمت فلایینگ اسپور 2020 را اعلام نکرده است، البته می‌توان هم اکنون این خودرو را به صورت آنلاین شخصی سازی کرد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو مشابه با مدل 2018 آن باشد. در حال حاضر مدل 12 سیلندر این خودرو دارای قیمت پایه 225 هزار دلار است. در صورتی که این شرکت انگلیسی تصمیم به عرضه این خودرو با موتور 8 سیلندر بگیرد، احتمالا قیمت پایه آن نزدیک به 190 هزار دلار باشد. بنتلی فلایینگ اسپور 2020 با موتور 12 و 8 سیلندر، در مقایسه با رولزرویس گوست ارزان‌تر است. نماینده رولزرویس با قیمت پایه 311,900 دلار به فروش می‌رسد.

عملکرد

image

بنتلی فلایینگ اسپور با موتور 12 سیلندر 6.0 لیتری خود قدرتی برابر با 626 اسب بخار و گشتاوری برابر با 900 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این قدرت توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار دو کلاچه به چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. سیستم چهار چرخ محرک باعث افزایش چسبندگی این خودرو شده و سرعت آن را در مدت زمان 3.8 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ثانیه می‌رساند. حداکثر سرعت بنتلی فلایینگ اسپور 2020 برابر با 333 کیلومتر بر ساعت است.

رولزرویس در رابطه با عملکرد خودروی گوست نگرانی چندانی ندارد؛ با این حال آن را به موتور قدرتمندی مجهز کرده است. این خودروی لوکس از یک موتور 12 سیلندر 6.6 لیتری بهره می‌برد که قدرتی برابر با 563 و گشتاوری برابر با 820 نیوتن متر تولید می‌کند. در حالی که بنتلی روی عملکرد جدیدترین خودروی خود تمرکز کرده، رولزرویس اهمیت بیشتری به راحتی گوست داده است. در حال حاضر تجربه رانندگی با بنتلی فلایینگ اسپور 2020 را نداریم؛ با این حال چون یکی از پارامترهای لوکس بودن مربوط به سواری نرم است، گوست در این بخش برنده محسوب می‌شود.

طراحی ظاهری

image

در این بخش نمی‌توان هیچ یک از خودروها را به عنوان برنده انتخاب کرد چرا که انتخاب میان آن‌ها، کاملا سلیقه‌ای است. بنتلی فلایینگ اسپور 2020 در مقایسه با نسل کنونی خود تغییراتی را در طراحی ظاهری تجربه کرده؛ با این حال رولزرویس گوست ابهت مخصوص به خود را دارد. تمام خودروهای رولزرویس دارای طراحی مشابه هستند که گوست نیز از این قاعده مسثتنی نیست. روی کاپوت رولزرویس مجسمه مخصوص این برند به چشم می‌خورد؛ با این حال نباید مجسمه بنتلی را نیز نادیده گرفت.

بنتلی فلایینگ اسپور 2020 در مقایسه با رولزرویس گوست از جلو پنجره بزرگتری بهره می‌برد؛ با این حال گوست دارای بدنه عضلانی‌تری است. در حالی که رولزرویس گوست به صورت سفارشی با رینگ‌های 21 اینچی به فروش می‌رسد، بنتلی برای نسل جدید فلایینگ اسپور رینگ‌های 22 اینچی در نظر گرفته است.

طراحی داخلی

image

این دو خودرو از طراحی داخلی جذابی بهره می‌برند و از باکیفیت‌ترین موارد برای ساخت کابین‌ آن‌ها استفاده شده است؛ با این حال میان آن‌ها یک تفاوت بزرگ وجود دارد و آن، تکنولوژی است. رولزرویس تا به امروز محصولات خود را به جدیدترین فناوری‌های موجود در بازار مجهز نکرده، به گونه‌ای که بی‌ام‌و برای آن نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم iDrive را در نظر گرفته است. در مقابل گوست، بنتلی فلایینگ اسپور 2020 قرار دارد که از فناوری‌های زیادی بهره می‌برد که البته اکثر آن‌ها از کانتیننتال GT قرض گرفته شده است. این خودرو از نمایشگر چرخان بی‌نظیری بهره می‌برد که می‌توان آن را به پنل چوبی، دریچه‌های آنالوگ و یا سیستم سرگرمی و اطلاعات تغییر داد.

صندلی‌های عقب

image

زمانی که 250 هزار دلار برای خرید یک خودروی جدید هزینه پرداخت می‌کنید، احتمالا دارای راننده هستید و روی صندلی عقب می‌نشینید. بنتلی برای سرنشینان عقب قابلیت‌های کنترلی زیادی در نظر گرفته است که تمام آن‌ها توسط یک نمایشگر کوچک در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. به صورت سفارشی می‌توان برای بخش عقب نمایشگرهای دوگانه سفارش داد.

image

با وجود این امکانات، صندلی‌های عقب رولزرویس گوست امکانات بیشتری مانند یخچال کوچک و میزهای تاشو را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

جمع‌بندی

image
به نظر می‌رسد بنتلی فلایینگ اسپور 2020 برنده این رقابت باشد، البته همانطور که اشاره شد نسل جدید رولزرویس گوست در راه است. این احتمال وجود دارد که نسل آینده گوست قادر به شکست نماینده بنتلی باشد. انتخاب میان این دو خودرو بسیار سخت است. در صورتی که به دنبال یک خودروی لوکس اسپرت هستید، بنتلی فلایینگ اسپور 2020 برای شما مناسب خواهد بود؛ با این حال اگر راحتی و سواری نرم اولویت اصلی شما محسوب می‌شود، بدون شک رولزرویس گوست را خریداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)