خانهاخبار
اپلیکیشن مستقل Cortana برای ویندوز 10 منتشر شد

اپلیکیشن مستقل Cortana برای ویندوز 10 منتشر شد

اپلیکیشن جدید و مستقل دستیار صوتی کورتانا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه به صورت بتا برای ویندوز 10 منتشر شد. نسخه نهایی این برنامه تا نیمه اول سال 2020 در دسترس تمام کاربران قرار می‌گیرد.
۱۳۹۸/۵/۵

مایکروسافت در حال انجام آزمایش و خطاهای زیادی با کورتاناست و اگرچه که مدتی قبل این دستیار دیجیتالی را از روی ایکس باکس وان حذف کرده، اما حالا مشغول تست رابط کاربری جدیدی برای چت با کورتانا در ویندوز ۱۰ است. این اپ جدید که فعلا در حالت بتا قرار دارد، اولین بار حدود ۱ ماه پیش رویت شد اما اکنون در دسترس آزمایش‌کنندگان قرار گرفته و از کنترل‌های متنی پشتیبانی می‌کند.

این برنامه با هدف ارتباط متنی طراحی شده که از اهداف جدید مایکروسافت برای توسعه کورتاناست. این شرکت می‌خواهد دستیار صوتی آن‌ها دیگر صرفا به عنوان بخشی از ویژگی‌های داخلی ویندوز ۱۰ نباشد و از سوی دیگر در طرح جدید آن‌ها، کاربران تجاری مورد توجه قرار خواهند گرفت. اپلیکیشن جدید Cortana برای ویندوز ۱۰ از اکثر قابلیت‌های فعلی این دستیار هوشمند مثل پرس‌وجوها و مکالمات عادی، باز کردن اپلیکیشن‌ها، مدیریت فهرست‌ها و ویژگی‌های پایه‌ای و همیشگی خود مثل ثبت یادآورها، آلارم‌ها و تایمرها پشتیبانی می‌کند.

image

دونا سارکار، رئیس بخش Windows Insider، می‌گوید: «تمام ویژگی‌های نسخه قبلی کورتانا هنوز در این برنامه در دسترس قرار نگرفته است. با توجه به این که در فاز بتا قرار داریم، می‌خواهیم در طول زمان قابلیت‌های جدید را با آپدیت‌های نرم‌افزاری از طریق مایکروسافت استور منتشر کنیم.»

اپلیکیشن Cortana در جدیدترین پیش‌نمایش Fast Ring ویندوز ۱۰ با شماره بیلد ۱۸۹۴۵ موجود است. این برنامه در نهایت تا نیمه اول سال ۲۰۲۰ در دسترس تمام کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت. مایکروسافت در این نسخه کاری کرده که کورتانا در برابر فرمان Hey, Cortana بهتر عمل می‌کند و این برنامه حالا با تم‌های تاریک و روشن ویندوز ۱۰ سازگار است. توان عملی این دستیار صوتی هم اکنون با کمک مدل‌های گفتاری و زبانی جدید مایکروسافت به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته است.

در این بیلد جدید از ویندوز ۱۰ علاوه بر تغییرات کورتانا شاهد بهینه‌سازی‌های WSL هستیم. به این ترتیب اکنون می‌توانید با استفاده از میزبان محلی (Localhost) به اپلیکیشن‌های WSL 2 Linux وصل شوید؛ این یعنی توسعه‌دهندگان می‌توانند به صورت محلی میزبان سرورها باشند و با مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)