خانهاخبار
شورولت کوروت C8 پس از مدت ها انتظار معرفی شد

شورولت کوروت C8 پس از مدت ها انتظار معرفی شد

شورولت کوروت C8 از راه رسید. این خودرو به یک موتور جدید 8 سیلندر 6.2 لیتری با امکان تولید 490 اسب بخار قدرت مجهز شده است.
۱۳۹۸/۴/۲۹

شورلت استینگری مدل 2020 رونمایی شد. شورولت کوروت C8 2020 یکی از موردانتظارترین خودروهای سال جاری محسوب می‌شد که در نهایت در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودروی اسپرت برای اولین بار به صورت موتور وسط توسعه پیدا کرده است. شورلت کوروت C8 از طراحی تهاجمی بهره می‌برد. این خودرو دارای سپر تهاجمی به همراه ورودی‌های بزرگ هواست. در بخش پشتی از اسپویلر کوچکی استفاده شده و کاپوت آن نیز طراحی جذابی دارد. شورولت با تغییراتی در طراحی بدنه این خودرو سعی کرده آن را بیش از پیش، آیرودینامیک کند.

image

در بخش پشتی این خودرو شاهد یک پوشش شیشه‌ای هستیم که امکان مشاهده بخشی از موتور را برای افراد فراهم می‌کند. این خودرو به یک موتور 8 سیلندر جدید مجهز شده است. در بخش پشتی شاهد طراحی جدید به همراه 4 خروجی اگزوز هستیم. از آنجایی که ارتفاع این خودرو در مقایسه با گذشته کاهش داشته است، مهندسان برای آن سیستمی را در نظر گرفته‌اند که در مواقع لزوم، ارتفاع سیستم تعلیق را افزایش می‌دهد. این سیستم قادر به افزایش ارتفاع تا 40 میلی‌متر در زمان 2.8 ثانیه و در حداکثر سرعت 39 کیلومتر بر ساعت است.

طراحی کابین جدید

image

در ماه ژانویه سال جاری میلادی شاهد انتشار تصاویری از کابین نسل جدید شورولت کوروت بودیم. این خودرو به فرمان دو پره مجهز شده که در پشت آن، یک کیلومترشمار دیجیتال 12 اینچی به چشم می‌خورد. فرمان این خودرو به دکمه Z مجهز شده که به راننده اجاره می‌دهد تنظیمات عملکرد آن را شخصی‌سازی کند. شورلت برای این خودرو سیستم سرگرمی و اطلاعات جدیدی را در نظر گرفته که در مقایسه با گذشته، عملکرد سریع‌تر و بهتری دارد. شورولت در رابطه با ابعاد نمایشگر این سیستم اطلاعاتی منتشر نکرده؛ با این حال انتظار می‌رود رزولوشن بالایی داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های کابین این خودروی اسپرت جذاب می‌توان به تریم فیبر کربن و یا آلومینیوم، فناوری شناسایی صدا و قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند اشاره کرد. شورلت کوروت C8 برای ارتباط سریع‌تر با دستگاه‌های مختلف، از تراشه NFC بهره می‌برد. این خودرو به صورت استاندارد به سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو مجهز شده است که البته با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توان آن را با 14 اسپیکر با پوشش فولاد ضد زنگ سفارش داد. از دیگر تجهیزات سفارشی این اتومبیل می‌توان به سیستم گرمکن صندلی، حافظه صندلی راننده و سرنشین کناری او و بهبود عملکرد Data Recorder اشاره کرد.

image

کابین این خودرو قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد. علاوه بر امکان انتخاب رنگ کابین، شورولت برای کمربند ایمنی آن نیز رنگ‌های متنوعی را در نظر گرفته است. مدل استاندارد این خودرو از صندلی‌های GT1 بهره می‌برد که ترکیبی از پشتیبانی از راننده و راحتی است. صندلی‌های GT2 دارای طراحی مشابه با صندلی‌های خودروهای مسابقه‌ای هستند. این صندلی‌ها از گرمکن و سیستم تهویه مطبوع بهره می‌برند.

موتور و عملکرد

image

شورولت کوروت C8 مدل 2020 به یک موتور 8 سیلندر LT2 با حجم 6.2 لیتر مجهز شده است. این موتور قدرتی برابر با 490 اسب بخار و گشتاوری برابر با 630 نیوتن متر تولید می‌کند. در صورتی که راننده، این خودرو را با پکیج Z1 پرفورمنس سفارش دهد، قدرت تولیدی به 495 اسب بخار و گشتاور آن به 637 نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. متاسفانه این خودرو دیگر با جعبه دنده دستی در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرد. قدرت تولیدی موتور به صورت استاندارد توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار دو کلاچه به چرخ‌های عقب کوروت C8 منتقل می‌شود.

شورولت در رابطه با عملکرد دقیق این خودرو اطلاعات کاملی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده؛ با این حال اعلام کرده سرعت این خودرو در کمتر از سه ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب این خودرو بی‌نظیر است چرا که شورولت کوروت ZR1 مدل 2019 با موتور 755 اسب بخاری دارای شتاب 2.85 ثانیه‌ای است.

ساختار بدنه شورولت کوروت C8

image

این خودرو وزنی برابر با 1580 کیلوگرم دارد. مهندسان شورولت برای کاهش وزن این خودرو، از قطعات آلومینیومی و سپر عقب جدید با جنس فیبر کربن استفاده کرده‌اند. در کابین این خودرو از مواد سبک وزن برای قطعات زیادی استفاده شده است. شورولت ادعا می‌کند وزن این قطعات به گونه‌ای بوده که روی آب شناور می‌شوند! علاوه بر کاهش وزن، عملکرد این خودرو نیز به علت سیستم تعلیق بهبودیافته و همچنین سیستم فرمان بروز شده با نسبت 15.7:1، بهتر شده است. نسل جدید شورولت کوروت از رینگ‌های 19 و 20 اینچی بهره می‌برد و همچنین به لاستیک‌های میشلن Pilot Sport ALS مجهز شده است. شورولت برای این خودرو ترمزهای برمبو در نظر گرفته دیسک‌های آن‌ها در جلو 12.6 اینچی و در عقب 13.6 اینچی هستند.

image

همانطور که در قبل اعلام شد، این خودروی اسپرت در پکیج Z51 پرفرومنس نیز به فروش می‌رسد. در این مدل شاهد استفاده از سیستم تعلیق اسپرت‌تر، سیستم خنک کننده بهتر و همچنین خروجی اگزوز با عملکرد بالاتر هستیم. این مدل به لاستیک‌های میشلن Pilot Sport 4S مجهز می‌شود. در این مدل اندازه دیسک‌های ترمز افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که در جلو از دیسک‌های 13.3 اینچی و در عقب از دیسک‌های 13.8 اینچی استفاده شده است.

قیمت شورولت کوروت C8

image

شورلت کوروت استینگری مدل 2020 در اواخر سال جاری میلادی در کنتاکی وارد خط تولید می‌شود. شورولت اطلاعات بیشتری در رابطه با زمان عرضه و همچنین قیمت این خودرو را در ماه‌های آینده اعلام می‌کند؛ با این حال این برند خبر از قیمت کمتر از 60 هزار دلار این خودروی اسپرت داده است. قیمت اعلام شده برای این خودرو، تعجب‌آور است. برای مقایسه بد نیست به قیمت شورلت کوروت C7 مدل 2019 اشاره کنیم. این خودرو با قیمت پایه 55,900  دلار به فروش می‌رسد. در حقیقت قیمت اعلام شده از سوی شورولت برای یک خودروی موتور وسط، ارزش خرید کوروت C8 را به شدت افزایش می‌دهد. یکی دیگر از خودروهای اسپرت موتور وسط آمریکایی، نسل جدید فورد GT است. این خودروی اسپرت با قیمتی نزدیک به 400 هزار دلار به فروش می‌رسد! لازم به ذکر است؛ کوروت همواره در مقایسه با دیگر خودروهای اسپرت موجود در بازار قیمت پایین‌تری داشته است.

نظر شما در رابطه با نسل جدید شورلت کوروت چیست؟ آیا این خودروی اسپرت با قیمت نزدیک به 60 هزار دلار ارزش خرید بالایی دارد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

آرش

۱۳۹۸/۴/۳۰
عاليه ، هم خوشگله ، هم كلي امكانات فوق العاده داره

رضا

۱۳۹۸/۴/۲۹
وای ننه ام...... سرم گیج رفت....
من برم پرایدمو یه کم دسمال بکشم تمیز شده... اوففففففف..

علی

۱۳۹۸/۴/۲۹
فورد جی تی چون ازفیبرکربن استفاده کرده قیمت بیشتری رونسبت به کوروت داره.ولی به نظرمن ارزش خریدبالایی روداره چون کمترسوپراسپرتی میشناسیم که اینقدرارزان قیمت باشه