خانهاخبار
گلکسی نوت 10 5G سه ظرفیت داخلی خواهد داشت

گلکسی نوت 10 5G سه ظرفیت داخلی خواهد داشت

طبق گزارش جدید وبسایت SamMobile گلکسی نوت 10 5G دارای سه ظرفیت داخلی مختلف است که از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۸/۴/۲۴

با نزدیک‌تر شدن به ۱۶ مرداد، یعنی روز برگزاری مراسم آنپکد سامسونگ، اخبار و اطلاعات بیشتری درباره گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس منتشر می‌شود. اکنون وبسایت SamMobile از طریق یکی از منابع خود ظرفیت‌های مختلف گلکسی نوت ۱۰ مدل 5G را اعلام کرده است. این دستگاه سه نسخه با ظرفیت‌های ۲۵۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ و ۱ ترابایتی خواهد داشت که نسخه سوم با ۱۲ گیگ رم عرضه می‌شود.

با وجود آن که در ابتدا تصور می‌شد سامسونگ از هر دو مدل گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس نسخه‌های 4G و 5G عرضه کند، اما این تصمیم ظاهرا تغییر کرده است. حالا با توجه به مشخصات گلکسی نوت ۱۰ پلاس به نظر می‌رسد که فقط یک مدل از گلکسی نوت ۱۰ به قابلیت 5G مجهز می‌شود، و این مدل به طور اختصاصی در انحصار اپراتور ورایزن آمریکا خواهد بود.

پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی علی‌رغم عرضه شارژر ۲۵ واتی

image

چند روز پیش در گزارشی از یک منبع آلمانی اعلام شد که مدل 4G گلکسی نوت ۱۰ حافظه داخلی ۲۵۶ گیگی خواهد داشت. انتظار می‌رود که این دستگاه قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار داشته باشد، در حالی که مدل ۵۱۲ گیگی همین دستگاه ۱۱۵۰ دلار قیمت‌گذاری خواهد شد.

گلکسی نوت ۱۰ فایو جی نمایشگری ۶.۷۵ اینچی از نوع سوپر آمولد با حاشیه‌های بسیار کمی دارد که بالای آن حفره کوچکی برای دوربین سلفی قرار گرفته است. این دستگاه در آمریکا با اسنپدراگون ۸۵۵ و در سایر نقاط دنیا با اگزینوس ۹۸۲۵ عرضه می‌شود. نوت ۱۰ فایو جی دوربینی سه‌گانه خواهد داشت که از یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، یک سنسور تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم 2X، و یک سنسور فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. علاوه بر این، سنسور ToF هم روی این دوربین قرار داده شده تا دستگاه با قابلیت تشخیص عمق بهبودیافته بتواند تصاویر پرتره را با افکت بوکه بهتری ثبت کند. در بخش باتری شکی نیست که سامسونگ حداقل به دنبال ظرفیتی معادل ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده، اما به دلیل قرارگیری قلم S Pen این ظرفیت به ۴۱۷۰ میلی آمپر کاهش یافته است. به‌علاوه، در جعبه این محصول شارژری ۲۵ واتی قرار دارد، اما طبق اعلام اکانت افشاگر Ice Universe این دستگاه می‌تواند از شارژ سیمی ۴۵ واتی و شارژ بیسیم ۲۰ واتی پشتیبانی کند. بنابراین انتظار داریم که این شارژر ۴۵ واتی به صورت جداگانه فروخته شود.

image

گلکسی نوت ۱۰ فایو جی با اندروید ۹ پای و رابط کاربری One UI عرضه می‌شود. شبکه 5G در حال حاضر فقط در چند شهر محدود آمریکا فعال شده اما انتظار می‌رود که به زودی شهرهای بیشتری از این فناوری بهره‌مند شوند.

ورایزن سرویس 5G خود را «باند فوق وسیع 5G» نامیده چون می‌خواهد از طیف mmWave فرکانس بالا در رنج ۲۸ گیگاهرتز استفاده کند؛ این امواج باند بالا به اندازه امواج باند پایین قادر به طی مسافت یا عبور از ساختمان‌ها نیست. اپراتورهای دیگری مثل تی-موبایل و AT&T از mmWave و طیف زیر ۶ گیگاهرتز استفاده می‌کنند. تی-موبایل و کوآلکام اخیرا اعلام کرده بودند که با موفقیت اولین آزمایش تماس داده‌ای 5G را با امواج هوایی باند پایین ۶۰۰ مگاهرتزی انجام داده‌اند.

شبکه 5G ده برابر سریع‌تر از 4G است، بنابراین گسترش پوشش این شبکه می‌تواند به ایجاد صنایع و کسب و کارهای جدیدی کمک کند که امروز تصوری از آن‌ها نداریم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۸/۴/۲۴
مرسی از این خبر