خانهاخبار
تحلیل‌گران از احتمال به چالش کشیده شدن اندروید توسط HongMeng OS می‌گویند

تحلیل‌گران از احتمال به چالش کشیده شدن اندروید توسط HongMeng OS می‌گویند

تحلیل‌گران شرکت StrategyAnalytics می‌گویند با توجه به شمار زیاد کاربران هوآوی HongMeng OS می‌تواند سلطه اندروید بر بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را به چالش بکشد.
۱۳۹۸/۴/۲۰

اگرچه هنوز اطلاعاتی زیادی درباره HongMeng OS در دسترس نیست، اما صحبت‌های بسیاری پیرامون آن بیان می‌شود. حالا در جدیدترین خبر، شرکت StrategyAnalytics گفته که این سیستم عامل می‌تواند سلطه اندروید بر بازار تلفن‌های هوشمند را، به‌خصوص در چین، به خطر بیندازد.

در این گزارش اشاره کوچکی به نزول سهم iOS در سال جاری و احتمال افزایش ثبات این سیستم عامل در سال ۲۰۲۰ شده، اما تمرکز اصلی آن روی هانگ منگ هوآوی بوده است. تاکنون حرف‌های زیادی درباره این سیستم عامل زده شده، اما جالب است که شماری از تحلیل‌گران عقیده دارند که هانگ منگ می‌تواند خدشه‌ای بر وضعیت فعلی اندروید وارد کند.

تا به حال تمام تلاش‌هایی که برای کنار زدن اندروید صورت گرفته بی‌فایده بوده و با شکست مواجه شده است. حالا نه تنها خلاف این قاعده را می‌شنویم، بلکه از چالش‌های احتمالی اندروید در مواجهه با این سیستم عامل گفته می‌شود.

شانس واقعی هانگ منگ برای دستبرد زدن به سهم بازار و درآمدهای عظیم اندروید بسیار ناچیز است، اما مشاهده این رقابت مطمئنا جذابیت بسیار زیادی خواهد داشت. در نظر گرفتن کمترین احتمال برای وقوع این اتفاق می‌تواند به داستان مشابهی منجر شود که قبلا در هنگام معرفی اندروید آن را دیده بودیم و باعث شد کل بازار متحول شود. با توجه به این که احتمالا اخبار بیشتری درباره HongMeng OS در مراسم HDC 2019 اعلام خواهد شد، باید صبر کنیم و ببینیم که هوآوی دقیقا چه برنامه‌ای برای این سیستم عامل دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۸/۴/۲۱
یه احتمال میتونه این باشه که تاریخ دوباره تکرار بشه. منظورم افول میکروسافت در بازار سیستم عامل گوشیهای هوشمنده. از طرفی خیلی به خودشون و سیستم عاملشون مطمئن بودن و از طرفی هم خیلی دیر جنبیدند و بازار رو به گوگل و سیستم عاملش، اندروید واگذار کردند. الان هم گوگل خیلی فراگیره و قدرتمند شده، ولی اگه حریف رو دستکم بگیره، احتمالا سهم زیادی از بازار رو از دست میده. قبلا سامسونگ فقط بعنوان یه رقیب برای اندروید بود، الان هواوی هم اضافه شد. فراموش نکنیم که اگه چینی ها مثلا از روی وطن دوستی دست به تحریم اپل بزنن و محصولات اپل رو نخرن و یا از خرید گوشیهای اندرویدی دست بکشند، بازنده نهایی اپل و گوگل هستند که بازار بزرگی رو از دست میدن.
خلاصه رقابت نفسگیری هست و باید منتظر موند که این غولها چه برنامه ای رو در پیش میگیرند.

Mohsen

۱۳۹۸/۴/۲۰
حالا بزار بیاد ببینن بعد بگین چی میشه.

محمود

۱۳۹۸/۴/۲۰
افرین هوایی زودتر این هونگ منگ رو معرفی کن تا دهن امریکایی ها و اندرویید سرویس بشه