خانهاخبار
افت سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه اخیر

افت سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه اخیر

سامسونگ با انتشار گزارش مالی سه ماه دوم امسال به افت سود عملیاتی اشاره کرده است. علاوه بر این انتظار می‌رود با اعمال محدودیت صادرات ژاپن به کره جنوبی، این سازنده در حوزه تولید پنل نمایش و پردازنده داخلی با مشکل مواجه شود.
۱۳۹۸/۴/۱۵

در هفته گذشته گزارش شد که بسیاری از تحلیل گران انتظار دارند کمپانی سامسونگ به زودی افت 60 درصدی سود عملیاتی خود را در سه ماهه دوم (تا آخر ژوئن) امسال گزارش کند. انتظار می‌رفت تحریم آمریکا علیه هوآوی و قطع همکاری زنجیره تأمین این کشور با سازنده چینی مذکور باعث شود تعداد پردازنده‌هایی که سامسونگ برای هوآوی ارسال می‌کرد هم در بازه زمانی سه ماهه دوم امسال به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. بخش پردازنده‌های سامسونگ درواقع دو سوم فروش کسب و کار این غول تکنولوژی را تشکیل می‌دهد و حتی این حقیقت که میزان فروش خانواده گلکسی اس 10 در سه ماه دوم امسال توانست رکورد فروش خانواده گلکسی اس 9 را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بشکند (افزایش فروش 12 درصدی سالانه) هم نتوانسته است آمار سود عملیاتی سامسونگ را به شکل چشمگیری تغییر دهد.

image

گزارش مالی سامسونگ در سه ماه دوم امسال روز گذشته رسما منتشر شد. بلومبرگ هم گزارش کرده که نتایج مندرج در گزارش مالی از آنچه انتظارش را داشتیم کمی بهتر بوده است. سامسونگ میزان 56 درصد افت در درآمد عملیاتی معادل 5.6 میلیارد دلار را در سه ماهه دوم گزارش کرده است. البته افزایش خرید پنل‎های نمایش اولد توسط اپل در این دوره توانسته است تا حدودی ارقام افت درآمد و سود را تحت تأثیر قرار دهد.

خبرهای بد برای عرضه گلکسی فولد

میزان سفارش‌های ارسالی پنل‌های اولد مخصوص آیفون 10 اس و 10 اس مکس برای اپل از حد انتظار پایین‌تر بوده است، زیرا این گوشی‌ها از طرفی فروش زیادی که سازنده پیش بینی کرده بود نداشتند و بدین ترتیب میزان تولیدشان هم کمتر شده است. بلومبرگ در گزارش خود اشاره کرده است که سامسونگ می‌توانست کسب و کار جداگانه‌ای مبنی بر تولید پنل‌های امولد و مخصوص سازندگان چینی گوشی‌های موبایل راه‌اندازی کند، از طرفی هم ممکن بود که مشکلاتی برای بخش پردازنده‌ها و مموری‌های این سازنده به وجود آید. پس از آنکه ماه اکتبر دادگاه کره جنوبی رأی صادر کرد که ژاپن باید به شهروندان این کشور که در خلال جنگ جهانی دوم مجبور به کار در Nippon Steel  شده بودند غرامت پرداخت کند، ژاپن هم دستور داد محدودیت‌های تازه‌ای بر صادرات برخی مواد به کره جنوبی وضع شود. از این مواد در تولید پنل‌های نمایش و پردازنده‌ها استفاده می‌شود و حالا کمپانی‌های ژاپنی صادر کننده این مواد به کره جنوبی باید پیش از ارسال این مواد اجازه دولتی دریافت کنند. دریافت این اجازه ممکن است هر بار 90 روز به طول بینجامد . از آنجا که ژاپن 70 تا 90 درصد در تولید جهانی این مواد سازنده نقش دارد، ممکن است سامسونگ در روند تولید پنل‌های نمایش و پردازنده‌های داخلی خود دچار مشکلاتی جدی شود.

image

سامسونگ نه تنها در فروش خانواده پرچمداران گلکسی اس 10 خود بسیار موفق بوده است، بلکه حتی توانسته خانواده میان رده‌های سطح بالای Galaxy A خود را هم در سطح چشمگیری به فروش برساند. این سازنده کره‌ای در 70 روز ابتدایی پس از عرضه اولین مدل خانواده Galaxy A توانست 5 میلیون دستگاه از آن را در بازار به فروش برساند و درآمدی معادل 1 میلیارد دلار کسب کند.

انتظار می‌رفت اولین گوشی هوشمند منعطف سامسونگ به نام گلکسی فولد هم در خلال سه ماهه دوم امسال به بازار راه پیدا کند و در اواخر آوریل رسما عرضه شود. از طرفی این روند عرضه یک هفته پیش از آغاز لغو شد تا سامسونگ بتواند مشکلات جدی را که در اولین دستگاه‌های عرضه شده بروز کرد، مرتفع سازد. برخی اینفلوئنسرها که گلکسی فولد را دریافت کرده بودند، با انتشار ویدیوهایی به مشکل باز ماندن لولا و فرو رفتن اشیا در آن و همچنین جدا شدن لایه نازک محافظ صفحه اشاره کرده بودند. برخی هم گفته بودند که باز و بسته شدن لولا گاهی باعث تغییر حالت و شکل پنل نمایش می‌شود. حالا دو ماه و نیم پس از آن تاریخ گزارش شده که روند بررسی و رفع مشکلات گلکسی فولد از سوی سامسونگ پایان یافته اما این سازنده هنوز هم تاریخی نهایی برای عرضه گوشی منعطف خود اعلام نکرده است. انتظار نداریم خبر بد دیگری درباره گلکسی فولد بشنویم اما گفته می‌شود آن روکش محافظ پنل نمایش گوشی مذکور که به گفته اینفلوئنسرها در نسخه‌ها مشکل‌دار از روی صفحه به راحتی جدا می‌شد، از نمونه همان مواد سازنده‌ای به شمار می‌رود که سامسونگ از ژاپن وارد می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)