خانهاخبار
اینتل و بایدو برای آموزش پردازنده شبکه عصبی اینتل با هم همکاری می‌کنند

اینتل و بایدو برای آموزش پردازنده شبکه عصبی اینتل با هم همکاری می‌کنند

بایدو و اینتل قرار است با هم به آموزش پردازنده شبکه عصبی اینتل موسوم به نروانا بپردازند. این دو شرکت تاکنون در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نروانا با هم همکاری داشته‌اند.
۱۳۹۸/۴/۱۴

شرکت بایدو دیروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی خود به نام Create در شهر پکن به همراه اینتل از همکاری جدیدی برای فعالیت مشترک روی آموزش پردازنده شبکه عصبی نروانا خبر داد. همان طور که از نام این چیپست پیداست، تراشه مذکور (NNP-T) پردازنده‌ای است که به طور اختصاصی برای تمرین شبکه‌های عصبی به منظور فعالیت در زمینه یادگیری عمیق ساخته شده است.

همکاری بایدو و اینتل بر روی این پردازنده در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بوده تا مطمئن شوند که این محصول با فریم‌ورک یادگیری عمیق PaddlePaddle شرکت بایدو سازگاری دارد. این اقدام در تکمیل تلاش‌هایی است که اینتل انجام داده تا مطمئن شود که PaddlePaddle به بهترین شکل می‌تواند روی پردازنده‌های مقیاس‌پذیر Xeon این شرکت عمل کند. بهینه‌سازی‌های این تراشه به طور خاص با تمرکز بر آن دسته از کاربردهای PaddlePaddle انجام شده که بر تمرین توزیعیِ شبکه‌های عصبی تاکید دارند.

خط تولید پردازنده شبکه عصبی نروانای اینتل توسط گروه هوش مصنوعی این شرکت به رهبری رئیس سابق کمپانی Nervana ساخته شده که در سال ۲۰۱۶ توسط اینتل خریداری شد. NNP-T برای آموزش هوش مصنوعی (یعنی دریافت اطلاعات و یادگیری چگونگی انجام کارها) ساخته شده در حالی که NNP-I (که در CES پارسال معرفی شد) به طور ویژه برای استنتاج (یعنی دریافت نتایج پروسه آموزش و تبدیل آن‌ها به فعالیت‌های عملی) طراحی شده است.

پردازنده شبکه عصبی در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و نسل اول تراشه‌های آن در حال حاضر به عنوان یک پروتوتایپ توسعه نرم‌افزاری و دموی سخت‌افزاری استفاده می‌شود. نسل جدید این پردازنده به نام Spring Crest قرار است در ادامه سال جاری به مرحله تولید برسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)