خانهاخبار
گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پرفروش‌تر از اس 9 است

گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پرفروش‌تر از اس 9 است

تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که گلکسی اس 10 سامسونگ در سه ماهه دوم امسال در مقایسه با فروش اس 9 در بازه مشابه سال 2018 با اختلاف پرفروش‌تر بوده است. در این میان همچنین گفته می‌شود گلکسی اس 10 پلاس محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین عضو این سری است.
۱۳۹۸/۴/۱۳

گلکسی اس 10 سامسونگ در مارس امسال معرفی شد و در ابتدای عرضه به فروش چشمگیری دست یافت. حالا رسانه‌های کره‌ای گزارش کرده‌اند که عملکرد گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ در سه ماهه دوم 2019 هم مانند ابتدای امسال همچنان خیره‌کننده بوده است.

image

 

گلکسی اس 10 پلاس محبوب‌ترین مدل این خانواده!

باتوجه به داده‌هایی که Counterpoint Research گردآوری کرده است، گزارش شده که سامسونگ توانسته است تعداد چشمگیر 16 میلیون دستگاه پرچمدار گلکسی اس 10 خود را در بازه زمانی آوریل تا انتهای ماه ژوئن در بازار به فروش برساند. این رقم درواقع تلفیقی از آمار فروش هر سه مدل گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 ای است اما نسخه بزرگ 5G در آن محاسبه نشده زیرا در حال حاضر تنها در برخی بازارها در دسترس کاربران قرار گرفته است.

ظاهرا میزان فروش پرچمداران گلکسی اس 10 امسال سامسونگ در مقایسه با فروش اس 9 سال 2018 با حاشیه چشمگیری بیشتر بوده است. میزان فروش دوگانه گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس که سال گذشته عرضه شدند 14.3 میلیون دستگاه گزارش شده است. این رقم به همان بازه موردنظر در آمار مربوط به آوریل تا ژوئن تعلق دارد و نشان می‌دهد که میزان فروش اس 10 امسال در طول سه ماهه دوم 12 درصد بیشتر بوده است.

image

 

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی هم اشاره شده بود، گلکسی اس 10 پلاس بزرگتر همچنین محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل این خانواده بوده است. سهم این گوشی در میزان فروش سه ماهه دوم در میان این سه گانه 42 درصد تعیین شده که مطابق با تعداد 6.7 میلیون دستگاه از آن است. گلکسی اس 10 استاندارد از این نظر در رتبه دوم قرار دارد و با سهم 32 درصدی خود گلکسی اس 10 ای (22 درصد) را پشت سر گذاشته است. 32 درصد و 22 درصد به ترتیب معادل 5.1 و 3.5 میلیون دستگاه از این مدل‌ها است.

جالب است که در ترکیب این ارقام و درصدها میزان 4 درصد از فروش و معادل 700 هزار دستگاه از این گوشی‌ها بلاتکلیف است. این موضوع نشان می‌دهد که حداقل یکی از ارقام مذکور درباره فروش گوشی‌های اس 10 سامسونگ صحت ندارد. به همین خاطر با انتشار اخبار تکمیلی شما را هم در جریان تغییرات می‌گذاریم.

افزایش سهم بازار سامسونگ در بخش گوشی‌های پریمیوم

سامسونگ اواخر ماه جاری گزارش مالی سه ماهه دوم سال را منتشر می‌کند. به همین خاطر هنوز نمی‌توانیم به طور دقیق بگوییم که عرضه گلکسی اس 10 چقدر از نظر مالی به نفع سامسونگ بوده است. از طرفی هم کاربران این روزها بیشتر محصولات پرچمدار و سطح بالای خانواده را به نسخه اس 10 ای ترجیح می‌دهند و این موضوع می‌تواند نشانه مثبتی برای سازنده باشد. همچنین به نظر می‌رسد سامسونگ دچار مورد مشابه اپل نشده است. اپل در سپتامبر سال گذشته سه گانه آیفون 10 را شامل آیفون 10 آر ارزان قیمت روانه بازار کرد و آیفون 10 آر هم برخلاف انتظارها پرفروش‌ترین نسخه این خانواده شد.

محبوبیت خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ علاوه بر مزایایی که در بخش مالی دارد، همچنین به سازنده کمک کرده است سهم بازار بیشتری را در بخش گوشی‌های پریمیوم به دست آورد. سال گذشته خانواده گلکسی اس 9 کمک کردند سامسونگ 22 درصد از بازار موبایل را کسب کند و حالا این برند توانسته است سهم خود را به 25 درصد افزایش دهد.

image

 

از طرفی هم بخش گوشی‌های پرچمدار بازار زمان دشواری را می‌گذراند، زیرا مصرف کنندگان کمتر از گذشته به خرید گوشی‌های گران تمایل نشان می‌دهند. این موضوع به شدت بر فروش اپل در بازار تأثیر گذاشته، اما ظاهرا تأثیر چشمگیری بر سامسونگ نداشته است. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که بازه افزایش سهم بازار سامسونگ زمانی اتفاق افتاد که هواوی هم در مقایسه با سال گذشته شاهد عملکرد بهتری از فروش پرچمداران پی 30 خود بود.

گلکسی نوت 10 به زودی فروش محصولات سامسونگ را افزایش می‌دهد

انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد کاهش فروش گلکسی اس 10 باشیم، زیرا به زودی خانواده پرچمداران نوت 10 معرفی می‌شوند و کاربران به خرید آن‌ها در مقابل اس 10 تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس قرار است 7 اوت (16 مرداد) در خلال برگزاری رویداد اختصاصی آنپکد سامسونگ معرفی شوند. روند عرضه این مدل‌ها هم احتمالا ظرف مدت چند هفته کوتاه پس از معرفی آغاز خواهد شد. تنها یک ماه پس از عرضه نوت 10 گوشی‌های پرچمدار آیفون 11 اپل و خانواده پرچمداران میت 30 هوآوی رونمایی خواهند شد.

image

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

آرش

۱۳۹۸/۴/۱۴
با اینکه از نوت 10 خیلی خوشم میاد ولی میت 30 دلبری بیشتری میکنه چون هم دوربین قویتری داره و هم از پردازنده نسل جدید استفاده میکنه اما نوت همون اس 10 هست که بهینه تر شده و یه قلم خوشگل بهش اضافه شده.
البته به لطف کاهش قیمت ارز باید شاهد کاهش قیمت باشیم ولی چون دچار کاهش عرضه هستیم پس باید انتظار قیمت شوخمی تخیلی داشته باشیم که برای خریدشون به فکر وام باشیم.