خانهاخبار
هوش مصنوعی می‌تواند ذهن شما را برای کمک به معلمان در بهبود آموزش‌های خود تشریح کند

هوش مصنوعی می‌تواند ذهن شما را برای کمک به معلمان در بهبود آموزش‌های خود تشریح کند

یادگیری ماشین می‌تواند تعیین کند که شما به چه میزان مفاهیم را درک می‌کنید
۱۳۹۸/۴/۵

معلمان همیشه نمی‌دانند که روش تدریس آنها چگونه کار می‌کند. البته می‌توان از دانشجویان سؤالاتی پرسید و آزمون‌هایی را از آنها گرفت. اما هنوز نسبت به موفقیت این سیستم تردیدهایی وجود دارد. هوش مصنوعی از مدت‌ها قبل بر روی این خصیصه‌ها کار می‌کند. محققان کالج دارتموث یک الگوریتم یادگیری ماشین جدید تولید نمودند که فعالیت‌های مغزی شما را اندازه گیری می‌کند تا تعیین کند که چگونه یک مفهوم خاص را درک می‌کنید.

image

این گروه از پژوهشگران این آزمایش استاندارد را  با دانشجویان تازه و دانشجویان رشته‌های مهندسی به عمل آورد. هر دو گروه آزمایش‌های استاندارد و همچنین سوالات تصویری را در حالی پاسخ گفتند که در یک اسکنر fMRI قرار داشتند. محققان از داده‌های به دست آمده الگوریتمی تحت عنوان نمرات عصبی را تولید می‌کنند که می‌تواند عملکرد دانشجویان را پیش بینی کند. طی این الگوریتم کارکرد بخش‌های خاصی از مغز روشن شد. ساده‌تر این است که به این سوال پاسخ دهیم که آیا دانشجویان مفاهیم را درک نموده‌اند یا خیر.

image

البته محدودیت‌هایی برای این تحقیقات وجود دارد. به طور مثال این که نمی‌توانید نتایج را به دو گروه متفاوت از دانشجویان تعمیم دهید. برای نمونه کالج دارتموث در زمینه ادبیات و لغات تحقیق نموده است. این تحقیقات می‌گوید برای دانشجویان مختلف نتایج مشابهی رخ نمی‌دهد. نتایج الگوریتم نمرات عصبی نیز فقط به شاخه‌های خاصی از دانش تعمیم پیدا می‌کند. مثلا این الگوریتم برای داده‌ها مهندسی دانشجویان همان رشته نتیجه بخش است. با این وجود، این تحقیقات می‌گوید معلمان می‌توانند کلاس‌های خود را با شناسایی تکنیک‌هایی خاص اداره نمایند تا دانشجویان را برای آموزش تحریک نماید. با این تحریک دانشجویان وارد ایام امتحانات می‌شوند. این دانشمندان می‌گویند که اگر مدرسه‌های آینده را جذاب یافتید، تعجب نکنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)