خانهاخبار
ارتش چین به دلایل امنیتی با ویندوز خداحافظی می کند!

ارتش چین به دلایل امنیتی با ویندوز خداحافظی می کند!

ارتش چین قصد دارد تا سیستم عامل تخصصی خود را طراحی کرده و آن را با نسخه ویندوز در کامپیوترهای خود جایگزین کند.
۱۳۹۸/۳/۸

بر اساس اخبار جدیدی که از شهر بیجینگ به گوش می رسد، به دلایل امنیتی و به خاطر وجود حفره های خطرناکی که دسترسی هکرها را باز می گذارد، ارتش چین قصد دارد تا سیستم عامل اختصاصی خود را طراحی کرده و آن را با ویندوز جایگزین کند.

این گزارش اگرچه اهنوز به صورت رسمی در رسانه های خبری کشور چین مطرح نشده، اما گزارش مربوط به این اتفاق چندی پیش توسط مجله نظامی کانادایی Kanwa Asian Defence رسانه ای شد.

بر اساس این اطلاعیه، مطمئنا ارتش چین بعد از ویندوز به سراغ سیستم عامل لینوکس نرفته و محصول مایکروسافت را با یک پلتفرم بومی و تخصصی جایگزین می کند.

طبق اعلام منابع آگاه از جمله Snowden، Shadow Brokers و Vault7، ارتش چین به صورت کامل از دانش مقامات آمریکایی در مورد سیستم های مختلف جاسوسی و هک آگاهی داشته و می دانند که تمامی پلتفرم ها از جمله سیستم عامل تلویزیون ها، لینوکس، روترها و مقوله های مرتب با سیستم های دسکتاپ مانند ویندوز و مک نیز امکان جاسوسی و هک را دارا هستند.

از آنجا که این اطلاعیه ها به قابل هک بودن تمامی پلتفرم ها توسط مقامات آمریکایی اشاره دارند، لذا ارتش چین تصمیم گرفته تا سیستم عامل اختصاصی خود را با تمام موارد امنیتی از ابتدا توسعه داده و آن را در آینده نزدیک،‌ جایگزین پلتفرم ویندوز در سیستم های خود کند.

به این ترتیب مسئولیت تأمین امنیت و رسیدگی به سیستم عامل جدید بر عهده گروه تأمین امنیت اطلاعات گذاشته شده است. این گروه به صورت کامل زیر نظر حزب کمونیست کشور چین فعالیت می کند که بخش مجزایی نسبت به ارتش این منطقه به حساب می آید. همان طور که بخش سایبری کشور آمریکا، به صورت کاملا مستقل نسبت به تیم ارتش به فعالیت خود ادامه می دهد.

در اواخر دهه نود، کشور کره شمالی نیز دست به طراحی سیستم عامل اختصاصی خود با نام Red Star زد که همچنان به قوت خود باقی مانده و بر پایه سیستم عامل لینوکس نیز طراحی شده است، اما به عنوان تنها پلتفرم در قسمت نظامی به شمار نمی رود و سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مک نیز به صورت همزمان در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)