خانهاخبار
خلاقانه‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ پس از نوت 10 معرفی می‌شود

خلاقانه‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ پس از نوت 10 معرفی می‌شود

یکی از افشاگران معروف دنیای مجازی خبر داده است که سامسونگ یک گوشی خلاقانه تازه را به جز پرچمداران گلکسی اس و نوت خود در دست توسعه دارد. اطلاعات دیگری از این گوشی در دسترس نیست اما پیش بینی می‌شود در سه ماهه آخر امسال رسما رونمایی شود.
۱۳۹۸/۳/۴

یکی از افشاگران دنیای مجازی با نام کاربری Ice Universe که اتفاقا سابقه درخشانی در افشای اطلاعات دستگاه‌های مختلف دارد، گزارش کرده است که کمپانی سامسونگ یک دستگاه غیرمنتظره را در دست توسعه دارد. او ادعا می‌کند غول تکنولوژی قصد دارد خلاقانه‌ترین گوشی هوشمند خود را در نیمه دوم امسال (2019) معرفی کند. به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند از خانواده گلکسی فولد یا نوت نباشد.

این اطلاعات جالب توجه از وجود گوشی هوشمندی مرموز خبر می‌دهد که هنوز نمی‌دانیم سامسونگ آن را از کدام خانواده توسعه می‌دهد. از طرفی پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ دو گوشی تاشوی دیگر هم در روند توسعه دارد و ممکن است منظور از این گوشی خلاقانه همین مورد باشد. هرچند هنوز برای نتیجه‌گیری در این باره کمی زود است و متاسفانه اطلاعات کافی در دست نداریم.

image

 

کمپانی سامسونگ اخیرا ماژول دوربین 5x Zoom خود را رسما معرفی کرد. این ماژول با پشتیبانی از بزرگنمایی تا 5 برابر حالا آماده تولید انبوه شده است و شاید سامسونگ آن را در گوشی مرموز و خلاقانه خود هم تعبیه کند.

بدین ترتیب این گوشی مرموز ممکن است یک گوشی منعطف تاشو یا یک خانواده تازه‌ از پرچمداران سامسونگ باشد. از طرفی احتمال دوم قوت بسیار کمی دارد؛ زیرا سامسونگ در حال حاضر دو خانواده پرچمدار متفاوت گلکسی اس و گلکسی نوت دارد.

علاوه بر ماژول دوربین پریسکوپ (پیرابین) مذکور، این گوشی خلاقانه همچنین به رم تازه و پرسرعت UFS 3.0 هم مجهز می‌شود. در ابتدا قرار بود گلکسی فولد اولین گوشی هوشمندی باشد که سامسونگ به این حافظه مجهز می‌کند، اما با تأخیر در عرضه آن گوشی‌های گلکسی اس 10 نسخه 5G و سری پرچمداران وان پلاس 7 چینی این لقب را به خود اختصاص دادند.

گوشی خلاقانه سامسونگ همچنین به پردازنده داخلی کوالکام اسنپدراگون 855 یا اگزینوس 9820 مجهز می‌شود و به طور پیش فرض از اندروید پای و پوسته اختصاصی One UI سازنده بهره می‌برد. سامسونگ ممکن است هر دو نسخه مذکور را مانند گلکسی نوت و اس برای بازارهای متفاوت عرضه کند.

انتظار می‌رود گلکسی نوت 10 یک سال پس از معرفی نوت 9 در اوت امسال رسما رونمایی شود. اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، حداقل دو نسخه گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو امسال معرفی خواهند شد. البته هر دو مدل مذکور در دو نسخه با پشتیبانی از 5G و 4G با بازار راه پیدا خواهند کرد.

بدین ترتیب اگر همه چیز طبق پیش بینی محقق شود و نوت 10 در اوت به بازار راه پیدا کند، گوشی مرموز خلاقانه بعدی پس از آن معرفی خواهد شد. با توجه به برنامه زمان بندی پرچمداران نوت 10، احتمالا در ماه ژوئن و ژوئیه شاهد این رونمایی نخواهیم بود و ممکن است معرفی از این گوشی به سه ماهه چهارم موکول شود. منظور از این بازه زمانی دقیقا فرصت باقی مانده میان عرضه نوت 10 و معرفی اس 11 در فوریه 2020 است.

سامسونگ هنوز هم اولین و بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود، اما در خلال سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از سهام بازار خود را به هوآوی و امثال این کمپانی باخته است. به همین خاطر ممکن است این غول تکنولوژی تلاش کند تا با معرفی سری گوشی‌های خلاقانه تازه خود جانی دوباره به بخش موبایل خود ببخشد و درصدد بازپس‌گیری سهم بازار خود برآید. این کمپانی قادر است امسال همه ما را دوباره شگفت‌زده کند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

نگارین

۱۳۹۸/۳/۹
البته که در متن اصلی هم از تک جاینت به معنی غول تکنولوژی یاد شده
ضمن اینکه اپل، هوآوی و سامسونگ از غول‌های مسلم تکنولوژی هستند

رامین

۱۳۹۸/۳/۹
اول اینکه کسی نگفت حقیقت نیست
دوم اینکه بنده خودم دانشجوی دکترا هستم و تا دلت بخواد خودمم کار ترجمه انجام میدم ولی یه اصطلاح رو هیچ وقت یه شکل ترجمه نمیکنم
سوم بنده اصلا قصدم ایراد گرفتن به خانوم خیامی یا هر نویسنده و مترجم دیگه ای تو این سایت نیست فقط خواستم یکم فضای کامنتا عوض شه از بس همه دارن از کارخونه های پدرشون طرفداری میکنن یکم کامنتا از حالت طرفداری یا دشمنی دربیاد
چهارم مخاطب بنده شخص حقوقی دیگه ای بود نه اینکه شما بیاین و نظر بدین که البته این اخلاق بد ما ایرانیاست که هرجا هم بهمون ربطی نداره باید اظهار فضل کنیم

محمد

۱۳۹۸/۳/۷
در ضمن اینا منبع داره و ترجمه میشه آی کیو

محمد

۱۳۹۸/۳/۷
حقیقته خب

رامین

۱۳۹۸/۳/۴
سلام خدمت همگی خوانندگان و نویسندگان سایت محترم جی اس ام
جدا از تمام انتقادات، پیشنهادات و تحسیناتی که بنده به سایت جی اس ام تا حالا بیان کردم، یه مورد جالب به ذهنم رسید گفتم خالی از لطف نیست بگم. امکان نداره بنده متنی رو بخونم و اون متن از خانوم خیامی باشه و کلمه "غول تکنولوژی" در اون متن بکار نرفته باشه :)))))