خانهاخبار
پرچمدار ایسوس ذنفون 6 با دوربین متحرک معرفی شد

پرچمدار ایسوس ذنفون 6 با دوربین متحرک معرفی شد

ایسوس از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام ذنفون 6 رونمایی کرد. این گوشی از اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد و پنل نمایش بزرگ و بدون ناچ با دوربین اصلی چرخان دارد که برای سلفی هم از آن استفاده می‌شود.
۱۳۹۸/۲/۲۷

کمپانی ایسوس در تلاش برای رقابت با پرچمداران وان پلاس 7 و شیائومی می 9 از تازه‌ترین گوشی هوشمند سطح بالای خود به نام ذنفون 6 با مشخصات سطح بالا اما قیمت تقریبا مناسب پرده برداشت. نسخه استاندارد این گوشی تازه 499 دلار قیمت دارد.

پنل نمایش بدون ناچ و دوربین اصلی دوگانه با طراحی چرخان

ایسوس هم به دنبال بسیاری از برندهای سازنده به دنبال توسعه پنل نمایش بدون حاشیه و ناچ است. این سازنده ذنفون 6 را به پنل نمایش بزرگ 6.4 اینچی LCD با محافظ Gorilla Glass 6 مجهز کرده است که نسبت تصویر 19.5:5 و 92% پنل به بدنه دارد. در مقایسه باید به گلکسی اس 10 پلاس اشاره کنیم که نسبت آن 19:9 و 88.9% است.

image

 

چنین پنل نمایش بزرگ و نسبت تصویر چشمگیری باعث شده است ذنفون 6 مدرن و زیبا به نظر برسد و تجربه تماشای ویدیو را بهبود ببخشد. البته این پنل نمایش هیچ جایی برای دوربین سلفی ندارد؛ اما ایسوس تمهید دیگری برای آن اندیشیده است.

گوشی هوشمند ذنفون 6 به جای دوربین اسلایدی یا حذف حسگر سلفی به ماژولی جالب توجه مجهز به موتور در پنل پشتی مجهز شده است که از دو لنز مجزا بهره می‌برد. این ماژول می‌تواند 180 درجه بچرخد و کاربرا را قادر سازد از دوربین اصلی دوگانه به عنوان دوربین سلفی استفاده کند. ایسوس ادعا می‌کند این ماژول می‌تواند صد هزار چرخه باز و بسته شدن را دوام بیاورد. این رقم معادل 28 بار باز و بسته کردن ماژول برای 5 سال مداوم است. این گوشی همچنین شامل حسگرهایی است که از باز و بسته شدن ماژول هنگامی که دستگاه درون جیب یا کیف است، خودداری می‌کند. ماژول دوربین ذنفون 6 همچنین در مواقعی که دستگاه ناگهانی پرت شود، به طور خودکار بسته می‌شود.

image

 

ماژول دوربین اصلی و سلفی در ذنفون 6 دارای حسگر 48 و 13 مگا پیکسلی از نوع استاندارد و زاویه باز است. این گوشی می‌تواند 4 پیکسل را با هم ادغام و به یک پیکسل ترکیب کند و بدین ترتیب تصاویری 12 مگا پیکسلی را با رنگ‌های بهتر و جزئیات بیشتر به ثبت برساند. از طرفی امکان ثبت تصاویر 48 مگا پیکسلی هم میسر است اما قابلیت HDR+ در این تصاویر در دسترس نخواهد بود.

image

 

دوربین ذنفون 6 از امکان فیلمبرداری 4K و سرعت 60fps با قابلیت EIS بهره می‌برد و از ویدیوهای فول اچ دی صحنه آهسته 240fps و 120fps به همراه صفحه آهسته با کیفیت اچ دی و سرعت 480fps پشتیبانی می‌کند. ایسوس در کنار این موارد قابلیت تازه Super Night Mode را در دوربین ذنفون معرفی کرده است که نتایج تصویربرداری آن را در نور شب بهبود می‌بخشد.

اسنپدراگون 855، باتری بزرگ و اندروید ناب!

همان‌طور که از هر پرچمدار 2019 انتظار می‌رود، ذنفون 6 هم از اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد. این گوشی از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه استاندارد بهره می‌برد اما سایر نسخه‌های آن با کانفیگ 6 / 128 و 8 / 256 معرفی شده‌اند. همه این نسخه‌ها همچنین از microSD تا سقف 2 ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

ذنفون 6 تازه همچنین از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای ناب بهره می‌برد. این گوشی با نسخه بتای اندروید 10 کیو هم سازگار است و به زودی پس از عرضه قادر به دریافت آن خواهد بود.

image

 

ذنفون 6 در بدنه خود به جک هدفون 3.5 میلی متری، حسگر فیزیکی ثرانگشت و یک دکمه اختصاصی smart key مجهز شده است که به طور پیش فرض دستیار هوشمند گوگل را به اجرا درمی‌اورد اما می‌توان عملکرد آن را به ثبت تصویر در دوربین، ثبت اسکرین شات، فعالسازی Do Not disturb Mode و برخی موارد دیگر تغییر داد. این گوشی سطح بالا از شبکه‌های 4G LTE و درگاه سیم کارت دوگانه پشتیبانی می‌کند و از باتری بزرگ 5000 میلی امپر ساعتی با امکان شارژ سریع 18 واتی قدرت می‌گیرد.

قیمت و تاریخ عرضه

نسخه استاندارد با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 499 یورو قیمت دارد و نسخه 6 / 128 و 8 / 256 آن به ترتیب 559 و 599 یورو قیمت گذاری شده‌اند.

فروش رسمی این گوشی در فروشگاه رسمی ایسوس آغاز شده است اما روند عرضه گسترده آن از اواخر ماه از سر گرفته خواهد شد. ذنفون 6 در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Sori

۱۳۹۸/۷/۲۵
عالیه کی توی ایران میاد؟

Mahyar

۱۳۹۸/۷/۲۵
6.500.000 هزار تومان

مقصود

۱۳۹۸/۳/۷
جالبه
قیمتش تو ایران چقدر میشه؟

سجاد

۱۳۹۸/۲/۳۰
ما هم خوشمان اومد
کلا وقتی با دوربین اصلی بتونی سلفی بگیری تفاوت زیاده مخصوصا با دوربین با این کیفیت
البته اونایی که روزی هزارتا با همه چی سلفی میگیرن نخرنش خخ

shokoufeh

۱۳۹۸/۲/۲۷
خوشمان آمد...