خانهمقاله‌ها
چگونه اپلیکیشن‌های بلااستفاده را پیدا و حذف کنیم

چگونه اپلیکیشن‌های بلااستفاده را پیدا و حذف کنیم

خیلی از کاربران اپلیکیشن‌های بسیاری بر روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی خود دارند که به‌ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این مطلب به شما نشان می‌دهیم که چطور این اپ‌ها را پیدا و حذف کنید.
۱۳۹۸/۲/۲۱

روی تلفن هوشمندتان چند اپلیکیشن دارید؟ آیا از همه این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید؟ فرض کنید یک نفر روی موبایل اندرویدی خود ۲۱۱ اپلیکیشن دارد. فکر می‌کنید چند درصد از این اپلیکیشن‌ها واقعا استفاده می‌شوند؟ به گزارش وبسایت Android World، کاربران اندرویدی به تازگی از طرف گوگل پلی نوتیفیکیشن‌هایی دریافت می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید اپ‌های اضافی را از روی دستگاه خود پاک کنند.

image

این نوتیفیکیشن که عنوان آن Clean up your device anytime است، به شما یادآوری می‌کند که برای آزادسازی فضای دستگاه خود می‌توانید اپلیکیشن‌های بلااستفاده را پاک کنید. اگر روی این نوتیفیکیشن تپ کنید، وارد گوگل پلی می‌شوید تا بتوانید فهرست همه اپلیکیشن‌هایی را ببینید که اخیرا از آن‌ها استفاده نکرده‌اید. در این فهرست به شما نشان داده می‌شود که با حذف هر اپلیکیشن چقدر از فضای دستگاه شما خالی می‌شود و در صورت انتخاب چندگانه می‌توانید ببینید که مجموعا چقدر فضا آزاد خواهد شد.

اگر می‌خواهید همین حالا دست به کار شوید و قصد ندارید منتظر نوتیفیکیشن گوگل بمانید، به راحتی می‌توانید در اپ Google Play Store به این بخش دسترسی داشته باشید. کافی است این برنامه را باز و روی منوی همبرگری سمت چپ کادر جستجو تپ کنید. حالا به بخش My apps & games بروید و به سمت چپ اسکرول نمایید تا صفحه برنامه‌های نصب‌شده باز شود. اکنون منویی که با علامت سه خط در سمت چپ نوار Storage دیده می‌شود را انتخاب کنید تا بتوانید صفحه مربوطه را ببینید. در این صفحه اپ‌هایی که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را انتخاب و در نهایت آن‌ها را حذف نمایید.

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)