خانهاخبار
تماشا کنید؛ تصاویر رندر باکیفیت از جزئیات دوربین آیفون 11

تماشا کنید؛ تصاویر رندر باکیفیت از جزئیات دوربین آیفون 11

تازه‌ترین رندرهای منتسب به آیفون ۱۱، طراحی دوربین اصلی این پرچمدار تازه را با جزئیات بیشتری به نمایش می‌گذارند. به نظر می‌رسد دوربین آیفون ۱۱ قادر باشد از هر سه لنز به طور هم‌زمان بهره بگیرد.
۱۳۹۸/۲/۱۰

طراحی ظاهری منتسب به آیفون ۱۱ در ژانویه امسال برای اولین بار فاش شد و به نظر می‌رسد که این طراحی برای آیفون پرچمدار امسال نهایی شده باشد. در روزهای اخیر برخی رندرهای منتسب به آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس منتشر شدند و حالا شاهد انتشار تصاویر رندر باکیفیت‌تری از جزئیات طراحی آیفون ۱۱ اپل هستیم.

پنل شیشه‌ای خمیده و ماژول برجسته دوربین اصلی

با توجه به اطلاعات فاش شده از ابعاد آیفون ۱۱ به نظر می‌رسد این گوشی پرچمدار و نسخه مکس از آیفون‌های نسل قبلی کمی ضخیم‌تر توسعه یابند. ظاهرا علت اصلی این تفاوت در ضخامت بدنه هم تعبیه باتری‌های بزرگ‌تر در بدنه این گوشی‌ها باشد. بدین ترتیب بیرون‌زدگی ماژول دوربین اصلی هم از پنل پشتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

البته این بیرون‌زدگی چندان هم زیاد نیست و انتظار می‌رود هنگام قرار گرفتن آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس روی سطح، توجه شما را جلب نکند. در هر صورت این بیرون‌زدگی ماژول دوربین اصلی را نمی‌توان به کلی نادیده گرفت. به نظر می‌رسد اپل در توسعه ظاهری آیفون‌های ۲۰۱۹ خود از سری آیفون ۷ الهام گرفته باشد.

 

اپل در تلاش برای ترکیب این بیرون‌زدگی ماژول دوربین با بدنه، پنل شیشه‌ای پشتی را به سمت دوربین خمیده‌تر طراحی کرده است. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هم در سال ۲۰۱۶ با طراحی خمیده مشابهی معرفی شدند اما پنل پشتی‌شان به جای شیشه از جنس آلومینیوم ساخته شده بود.

سه لنز متفاوت درون ماژول دوربین اصلی

همرستوفر، افشاگر معروف، می‌گوید بخش خمیده پنل شیشه‌ای پشتی بی‌رنگ است و به رنگ اجزای اطراف خودش دیده می‌شود.

بخش شیشه‌ای ماژول هم از جنس پنل شیشه‌ای در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب آیفون ۱۱ به رنگ خاکستری فضایی دوربین اصلی به رنگ خاکستری فضایی دارد؛ آیفون‌ نقره‌ای از پنل و دوربین نقره‌ای بهره می‌برد و این مورد برای سایر رنگ‌ها هم صدق می‌کند.

در ماژول دوربین اصلی این گوشی شاهد تعبیه سه لنز متفاوت در قالب مثلث، فلش LED و میکروفون هستیم. میکروفون و فلش دقیقا درون ماژول و هم‌سطح آن هستند؛ اما سه لنز اصلی از سطح ماژول هم برجسته‌ترند و بیرون آمده‌اند. در این تصاویر شاهد هستیم که حلقه‌ای به رنگ مشکی لنزهای اصلی دوربین را در بر گرفته است. در شایعه‌های قبلی گفته شده بود که رنگ این حلقه به رنگ پنل شیشه‌ای طراحی می‌شود، اما تصویر مقابل این احتمال را کاملا رد می‌کند.

مشخصات دوربین اصلی در آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس

انتظار می‌رود هر دو مدل پرچمدار از سه لنز ۱۲ مگا پیکسلی در ماژول اصلی بهره ببرند. گفته می‌شود که این لنزها به ترتیب اصلی، تله فوتو و زاویه باز خواهند بود.

هنوز اطلاعات نهایی درباره مشخصات نرم‌افزاری این دوربین منتشر نشده است اما گفته می‌شود اپل در تلاش است قابلیت‌های پیشرفته‌ای را به آیفون‌های ۲۰۱۹ خود اضافه کند. انتظار می‌رود یکی از این قابلیت‌های تازه دوربین، به داده‌های هر سه لنز به طور هم‌زمان نیاز داشته باشد و به همین خاطر هم لنزها به صورت مثلث چینش شده‌اند. آیفون‌های فعلی از بزرگنمایی اپتیکال دو برابر پشتیبانی می‌کنند و هنوز مطمئن نیستیم این امکان در نسل تازه بهبود پیدا کند.

از آنجا که آیفون‌های اپل از آیفون ۷ و بعدتر از آن به لنز سلفی ۷ مگا پیکسلی مجهز شدند، این کیفیت برای آیفون ۱۱ حداقل خواهد بود. از طرفی گفته می‌شود لنز تکی دوربین سلفی برای آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ مکس ۱۲ مگا پیکسلی خواهد بود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

شایان

۱۳۹۸/۲/۱۲
بخدا من اگر دوربین بخوام خب میرم دوربین میخرم..یعنی چی مثلا بخواد هی سوراخ سوراخش کنه!
من واقعا بعید میدونم اپل بخواد این کارو کنه..احتمالا دوربین آیفون همین نسل رو تقویت میکنه..تو همون فضای افقی...
خیلی هنر دارن خب بیان باتری رو قوی کنن...

Hani

۱۳۹۸/۲/۱۱
طراحی پشتش مثل ماشین ریش تراشه

kk

۱۳۹۸/۲/۱۰
واي طراحي پشتش فاجعست