خانهاخبار
تولید گوشی‌های ال جی در کره جنوبی به تعلیق درآمد

تولید گوشی‌های ال جی در کره جنوبی به تعلیق درآمد

ال جی روند تولید گوشی‌های هوشمند خود را در کره جنوبی به تعلیق درآورده است. این تصمیم می‌تواند نشان دهنده ضعف سازنده کره‌ای در بخش موبایل باشد.
۱۳۹۸/۲/۶

کمپانی ال جی که پیش از این از رقیبان اصلی سامسونگ شمرده می‌شد، مدتها است که با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. ال جی حالا به منظور تلاش برای بهینه سازی کسب و کار خود تصمیم گرفته است که روند تولید گوشی‌های برندش را در کره جنوبی به مدت نامعلومی به تعلیق درآورد و آن را متوقف سازد. این خبر توسط رویترز و به نقل از آژانس خبری محلی Yonhap منتشر شده است که ادعا می‌کند کمپانی ال جی تولید گوشی‌های خود در کره جنوبی را به بخش تولید ش در ویتنام منتقل خواهد کرد.

image

 

بخش تولید گوشی‌های هوشمند ال جی در کره جنوبی قرار است تنها روی محصولات پرچمدار متمرکز شود. رویترز گزارش کرده است که این بخش تولیدی حدودا 10.5% در تولید کل محصولات سازنده سهم دارد. ال جی پیش از این به محصولات تولید کره جنوبی خود افتخار می‌کرد و البته تصور عمومی همچنین بر این است که محصولات Made in Korea این سازنده سطح بالاتر هستند. اخذ چنین تصمیمی برای کاهش سطح تولید در کره جنوبی حتما برای ال جی دشوار بوده است. از طرف دیگر با توجه به موفق نبودن بخش موبایل ال جی در کسب درآمد مورد انتظار، منطقی به نظر می‌رسد که ال جی با اخذ تصمیماتی اینچنین درصدد کاهش هزینه‌ها برآید. افزایش سطح قیمت‌ها هم استراتژی موثر دیگری است که البته در چنین شرایطی اجرای آن مناسب به نظر نمی‌رسد. ال جی سال‌ها است که از رقیبان اندرویدی خود عقب افتاده. این رقیبان قدرتمند موفق شده‌اند گوشی‌های توانمندی با دوربین‌های باکیفیت، باتری‌های بزرگ‌تر و همچنین عملکردی روان‌تر به بازار عرضه کنند.

البته تصمیم ال جی برای کاهشیا تعلیق تولید گوشی‌های هوشمند در کره جنوبی، پایان این سازنده نیست؛ هرچند می‌توان آن را آغازی برای این پایان دانست. ال جی همچنان در میان کاربران کشورهای مختلف طرفدار دارد و بسیاری از کاربران کره‌ جنوبی به آن وفادار مانده‌اند. از طرف دیگر نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که این سازنده قادر نیست دستگاه‌های و گوشی‌های هوشمند رقابتی تولید کند. ناتوانی ال جی در تولید گوشی‌هایش در کره جنوبی که کشور مبدأ آن محسوب می‌شود، ممکن است به سایر بخش‌های تولیدی در دیگر کشورها هم سرایت کند. در وضعیت فعلی تنها معرفی چندین گوشی هوشمند چشمگیر و توانا می‌تواند ال جی را از این وضعیت نجات دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)