خانهاخبار
سامسونگ تا سال 2030 در بخش تراشه‌های منطقی 115 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

سامسونگ تا سال 2030 در بخش تراشه‌های منطقی 115 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

سامسونگ می‌خواهد با هدف گسترش کسب و کارهای خود تا سال 2030 حدود 115 میلیارد دلار در بخش تراشه‌های منطقی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و به یکی از پیشگامان این حوزه تبدیل شود.
۱۳۹۸/۲/۴

سامسونگ الکترونیکس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۱۵ میلیارد دلار در کسب و کار تراشه‌های منطقی خود سرمایه‌گذاری کند. این غول بزرگ کره‌ای می‌گوید هدف آن‌ها این است که تا سال ۲۰۳۰ در بخش تراشه‌های منطقی هم مثل حافظه‌های نیمه‌رسانا به یکی از رهبران بزرگ دنیا تبدیل شود.

۶۳ میلیارد دلار از این سرمایه به بخش تحقیق و توسعه و ۵۲ میلیارد دلار به بخش زیرساخت‌های تولیدی اختصاص داده می‌شود. این سرمایه‌گذاری به طور متوسط سالانه ۹ میلیارد دلار خواهد بود و قرار است در مجموع حدود ۱۵ هزار شغل جدید ایجاد کند.

سامسونگ در حال حاضر سالانه حدود ۲۰ میلیارد دلار در کسب و کار نیمه‌رساناهای خود سرمایه‌گذاری می‌کند، ولی بخش عمده این پول تاکنون به حافظه‌ها و پنل‌های نمایشی اختصاص می‌یافت.

آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با شرکت‌های کره‌ای خوش ذوقی همکاری داشته باشند که ایده‌های مناسبی در بخش طراحی تراشه‌ها دارند اما قادر به تولید محصولات خود نیستند.

بخش نیمه‌رساناهای سامسونگ که تحت عنوان Device Solutions شناخته می‌شود از سه بخش تشکیل شده است: حافظه، سیستم LSI و فاندری (Foundry). سیستم LSI پردازنده‌ها و مودم‌ها را تولید و فاندری قراردادهای مربوط به این تراشه‌ها را با مشتریان تنظیم می‌کند. سیستم LSI و فاندری در ابتدا یک دپارتمان بودند، ولی سامسونگ در سال ۲۰۱۷ آن‌ها را از هم جدا کرد تا فضا برای توسعه‌شان فراهم شود.

این شرکت می‌داند که با ورود شبکه‌های 5G فرصت مناسبی برای توسعه کسب و کارهای آن‌ها به وجود می‌آید. اینیوپ کَنگ، مدیر کسب و کار سیستم LSI قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که ظهور شبکه‌های 5G فرصت بی‌نظیری برای این شرکت ایجاد می‌کند.

تلاش برای حرکت به سوی نسل بعدی ارتباطات اقدامی مهم از سوی سامسونگ برای پشت سر گذاشتن دو رقیب بزرگ این شرکت یعنی اینتل و کوآلکام است.

image

شرایط مطلوب کسب و کار حافظه‌های سامسونگ در دو سال گذشته درآمدهای زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورده است، اما وضعیت فروش این تجهیزات رو به افول است. با این حال، کسب و کار مذکور به‌رغم تمام مشکلات اقتصادی جهان کمک زیادی به وضعیت کلی این شرکت کرده و باعث شده تا آن‌ها انگیزه بیشتری برای ورود به حوزه‌های جدید داشته باشند.

اینتل هم مثل سامسونگ از معدود شرکت‌هایی است که هنوز طراحی و تولید تراشه‌ها را خودش انجام می‌دهد. ولی اکنون حدود یک دهه است که کره‌ای‌ها سعی دارند در این بازار از آن‌ها پیشی بگیرند. با این حال اینتل هنوز به لطف کنترلی که بر بازار PC و سرورها دارد، بزرگ‌ترین تولیدکننده نیمه‌رساناهای جهان است.

از آن سو در دنیای موبایل و تبلت کوآلکام را داریم که بازار تراشه‌های 4G LTE را تسخیر کرده و حتی در تولید برخی از دستگاه‌های سامسونگ به این شرکت کمک کرده است. با این وجود گاها درگیری‌هایی میان دو شرکت بر سر حق بهره مالکانه به وجود می‌آید. به همین خاطر سامسونگ سعی دارد مودم‌های اختصاصی خودش را تولید کرده و استقلال بیشتری در برابر کوآلکام داشته باشد.

با این همه، اپل و کوآلکام به تازگی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند و به زودی باید منتظر حضور تراشه‌های این شرکت در دستگاه‌های اپل باشیم. از آن طرف با توجه به این که LG توانایی تولید پردازنده و مودم اختصاصی خودش را ندارد، احتمالا برای بهره‌وری از فناوری 5G به سراغ کوآلکام خواهد رفت. ولی هیچ کدام از این اتفاقات باعث نشده که سامسونگ از این رقابت کنار بکشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

خلو مجید

۱۴۰۱/۵/۱۰
آی بدو آی بدو دنبال سامسونگ بدو

محمد

۱۳۹۸/۲/۵
سامسونگ همیشه بهترین و روز به روز فاصله ش رو با بقیه بیشتر و بیشتر میکنه