خانهاخبار
توسعه نسل آینده تویوتا GT86 و سوبارو BRZ با پلتفرم تویوتا

توسعه نسل آینده تویوتا GT86 و سوبارو BRZ با پلتفرم تویوتا

در آینده نه چندان دور با نسل جدید تویوتا GT86 و سوبارو BRZ ملاقات می‌کنیم. گزارشی جدید به توسعه این محصولات توسط پلتفرم تویوتا اشاره می‌کند.
۱۳۹۸/۲/۴

نسل آینده تویوتا GT86 و سوبارو BRZ به صورت محور عقب وارد بازار می‌شوند؛ با این حال برای توسعه آن‌ها از پلتفرم سوبارو استفاده نخواهد شد. این موضوع توسط یک منبع استرالیایی در اختیار وب‌سایت Motoring قرار گرفته است. نسل کنونی تویوتا GT86 و سوبارو BRZ بر اساس پلتفرم بهبودیافته سوبارو ایمپرزا توسعه پیدا کرده‌اند. بر اساس گفته این منبع، پلتفرم کنونی سوبارو با نام SGP یا Subaru Global Platform نمی‌تواند برای خودروهای محور عقب تغییر پیدا کند و این دو شرکت برنامه‌ای برای عرضه نسل آینده GT86 و BRZ مجهز به سیستم چهار چرخ محرک ندارند.

با توجه به اطلاعات جدید، نسل آینده این محصولات بر اساس پلتفرم کنونی خود و یا پلتفرم TNGA تویوتا توسعه پیدا می‌کنند. در حال حاضر خودروهایی مانند تویوتا کمری، کرولا و RAV4 بر اساس پلتفرم جدید این برند ژاپنی توسعه پیدا کرده‌اند. پلتفرم جدید تویوتا باعث کاهش وزن نسل آینده تویوتا GT86 و سوبارو BRZ می‌شود و همچنین مقاومت آن‌ها را در برابر تنش افزایش می‌دهد. این تغییرات باعث بهبود عملکرد خودروهای اسپرت می‌شود. نسل آینده این محصولات مانند نسل کنونی به صورت محور عقب روانه بازار می‌شوند.

image

این دو محصول در سال 2011 به صورت رسمی معرفی شدند؛ با این حال تنها محصول تویوتا در این چند سال تغییراتی را تجربه کرده است. این خودرو در ابتدا با نام Scion FR-S وارد بازار ایالات متحده آمریکا شد و سپس تویوتا از لوگوی خود برای آن استفاده کرد. تویوتا علاوه بر این موضوع، بخش Gazoo Racing را تشکیل داد که مسلما نقش زیادی در توسعه نسل دوم این خودرو خواهد داشت.

بر اساس اعلام وب‌سایت Motoring، خودروی مفهومی GR HV Sports که در سال 2017 معرفی شد، پیش نمایشی از نسل آینده تویوتا GT86 و سوبارو BRZ است. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد، نسل آینده این محصولات در مقایسه با نمونه کنونی خود دارای ابعاد یکسانی خواهند بود؛ با این حال وزن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. در نهایت امیدواریم نسل آینده این خودروها مانند نمونه کنونی خود، عملکرد مناسبی داشته باشند و به صورت محور عقب روانه بازار شوند. این خودروها قیمت مناسبی دارند و لذت بالایی را برای خریداران به همراه دارند، موضوعی که انتظار می‌رود در نسل آینده نیز وجود داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)