خانهاخبار
نسل آینده پورشه باکستر و کایمن هیبریدی و برقی می‌شوند

نسل آینده پورشه باکستر و کایمن هیبریدی و برقی می‌شوند

پورشه در حال توسعه نسخه تمام الکتریکی خودروهای 718 باکستر و 718 کایمن برای سال 2022 است. این خودروها در نسخه پلاگین هیبریدی نیز معرفی می‌شوند.
۱۳۹۸/۲/۴

نسل آینده خودروهای اسپرت کوپه و رودستر پورشه، به صورت تمام الکتریکی و هیبریدی روانه بازار می‌شود. این شرکت آلمانی در ادامه سال جاری میلادی خودروهای تمام برقی تایکان و تایکان اسپرت توریسمو را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. مدیر عامل پورشه، Oliver Blume به این موضوع اشاره کرده که نسل آینده خودروهای باکستر و کایمن به صورت هیبریدی نیز روانه بازار می‌شوند.

آقای Oliver Blume در رابطه با این خودروها اعلام کرده است:

نمونه اولیه پورشه 718 تمام الکتریکی را تولید کرده‌ایم و قصد داریم نمونه هیبریدی آن را نیز توسعه دهیم. نسل آینده این محصولات به صورت تمام برقی و هیبریدی روانه بازار می‌شوند، البته در رابطه با پلاگین هیبریدی و یا هیبریدی بودن این خودروها تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است.

با توجه به تحقیقات اخیر، فناوری موجود برای باتری‌های کنونی هنوز عملکرد مناسبی ندارند. با توجه به این موضوع، عرضه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی مجهز به موتور بنزینی منطقی به نظر می‌رسد. پورشه می‌تواند با تغییر کوچکی در پلتفرم کنونی خود، موتورهای برقی را به محصولاتش اضافه کند.

image

پورشه به دنبال عرضه نسخه تمام برقی باکستر و کایمن در نسل آینده است. این خودروها بر اساس پلتفرم PPE این خودروساز آلمانی توسعه پیدا می‌کنند. علاوه بر این محصولات، نسخه‌های کنونی نیز به صورت هیبریدی و یا پلاگین هیبریدی در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. این موضوع با استراتژی پورشه در رابطه با خودروی ماکان نیز هماهنگ است. پورشه نسل آینده ماکان را بر اساس پلتفرم PPE و به صورت تمام الکتریکی توسعه می‌دهد و در کنار آن نمونه هیبریدی ماکان را بر اساس پلتفرم کنونی، MLB نیز به فروش می‌رساند.

مدیر عامل پورشه در رابطه با آینده خودروی ماکان اعلام کرده است:

حداقل 2 تا 3 سال، نمونه هیبریدی و تمام برقی پورشه ماکان به صورت همزمان در بازار به فروش می‌رسند. در این زمان ما در رابطه با آینده این خودرو تصمیم می‌گیریم. این خودرو پس از این تاریخ یا تنها به صورت تمام الکتریکی و یا مجهز به موتور بنزینی با استاندارد آلایندگی یورو 7 به بازار عرضه می‌شود. باید به نکته اشاره کرد که تقاضا برای خودروهای برقی در کشورهای مختلف، متفاوت است. برای مثال خریداران در کشور چین به دنبال خودروهای برقی هستند و شهروندان در روسیه علاقه‌ چندانی به آن‌ها ندارند.

بر اساس منابع، سیستم هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی توسعه یافته برای خودروهای مدل 718، تفاوتی با نمونه مورد استفاده در پورشه 911 ندارد. هیبریدی شدن این محصولات به همراه تغییرات در طراحی موتورهای بنزینی این برند آلمانی، باعث می‌شود این خودروها با استاندارد یورو 7 روانه بازار شوند.

سیستم هیبریدی در نمونه فیس‌لیفت نسل هشتم پورشه 911 در اوایل دهه آینده میلادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پورشه قصد دارد در کنار موتورهای 6 سیلندر، موتورهای برقی را نیز در این خودرو قرار دهد. پورشه 718 باکستر و کایمن به موتور برقی به همراه موتور 4 سیلندر تخت مجهز می‌شوند. این دو خودرو به سیستم برقی 48 ولتی و موتور برقی دیسک شکل تعبیه شده در گیربکس بهبودیافته 7 سرعته خودکار دو کلاچه مجهز می‌شوند. سیستم هیبریدی ملایم قادر به کمک به موتور بنزینی و تولید قدرت بیشتر است. نسخه پلاگین هیبریدی این محصولات به باتری مجهز می‌شوند.

image

فولکس واگن به عنوان شرکت مادر پورشه، به این موضوع اشاره کرده که پیشرفت باتری‌های لیتیوم یونی باعث بهبود نسبت انرژی به وزن در نسل آینده می‌شود. انتظار می‌رود چگالی انرژی توسط حجم و وزن، از سال 2019 تا 2025 افزایش 25 درصدی داشته باشد. در سال 2025 باتری‌های حالت جامد به خودروها اضافه می‌شوند که این نسبت را 25 درصد دیگر بهبود می‌بخشد. این موضوع به پورشه اجازه می‌دهد بدون اشغال حجم بیشتر، انرژی بیشتری ذخیره کند.

شرکت فولکس واگن 76 میلیون پوند در شرکت QuantumScape سرمایه‌گذاری کرده است. این موضوع به شرکت پورشه اجازه می‌دهد به جدیدترین فناوری‌های مربوط به باتری‌های حالت جامد، دسترسی داشته باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)