خانهاخبار
افشای تغییرات مهم iOS 13؛ حالت تاریک، چندوظیفگی آیپد و جسچر Undo و چیزهای دیگر

افشای تغییرات مهم iOS 13؛ حالت تاریک، چندوظیفگی آیپد و جسچر Undo و چیزهای دیگر

در گزارش جدیدی که توسط وبسایت 9To5Mac منتشر شده شاهد اطلاعات جدیدی درباره تغییرات مهم iOS 13 هستیم، تغییراتی که از حالت تاریک، مولتی تسکینگ آیپد، جسچر جدید Undo، بازطراحی اپ Mail و چیزهای بیشتر خبر می‌دهد.
۱۳۹۸/۱/۲۷

همه طرفداران اپل انتظار دارند که آپدیت iOS 13 آپدیتی بزرگ و قابل ملاحظه باشد. حالا امروز، دو ماه مانده تا معرفی رسمی این سیستم عامل در WWDC 2019، وبسایت 9To5Mac به اطلاعات مهمی درباره این به‌روزرسانی دست یافته است.

حالت تاریک و بهینه‌سازی‌های مهم در بخش چندوظیفگی آیپد

بگذارید بخش اول را به Dark Mode یا حالت تیره اختصاص دهیم، بخشی که از چند ماه پیش صحبت آن به میان آمده بود و در گزارش امروز نیز تاکید شده که قرار است همراه با iOS 13 به آیفون و آیپد بیاید.

هنوز جزئیاتی درباره این حالت اعلام نشده، اما احتمالا شباهت زیادی به حالت تیره macOS خواهد داشت و از طریق اپ Settings در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اپلیکیشن‌های آیپد که به صورت مشترک روی کامپیوترهای مک هم اجرا می‌شوند، اخیرا در یادداشتی به پشتیبانی از Dark Mode در iOS و macOS اشاره کرده‌اند.

image

حالا که صحبت از اپلیکیشن‌های آیپد شد باید به شما بگوییم که تغییرات مهمی در زمینه چندوظیفگی یا مولتی تسکینگ آیپد در راه است. در حقیقت کاربران در iOS 13 می‌توانند چند پنجره را به صورت همزمان بر روی تبلت خود اجرا کنند. هر پنجره شامل یک برگه مجزاست که به بخش‌های خاصی از صفحه پیوست شده، ولی اگر کاربر بخواهد به راحتی می‌تواند آن‌ها را از آن بخش صفحه جدا کند.

با انجام این کار هر برگه به کارت مستقلی تبدیل می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را تکان دهید. علاوه بر این، برای تمیز و مرتب نگه داشتن صفحه می‌توانید کارت‌ها را روی هم بگذارید. iOS 13 با استفاده از افکت عمق حالتی ایجاد می‌کند تا بتوانید کارت‌های بالایی را از کارت‌های پایینی تشخیص دهید. همچنین وقتی کارتان با یک کارت تمام شد، با یک سوایپ ساده می‌توانید آن‌ها را ببندید.

بهبود عملکرد سافاری و جسچر Undo در آیپد

تغییر بزرگ دیگری که ظاهرا باید منتظر آن باشیم، سیستم جدید Undo است. کاربران آیفون و آیپد در حال حاضر برای Undo کردن باید دستگاه خود را تکان دهند، ولی در iOS 13 نحوه انجام این عمل بر روی آیپد تغییر کرده و کافی است که سه انگشت خود را روی کیبورد قرار داده و آن‌ها را به سمت چپ بکشد. همچنین برای Redo یا لغو Undo نیز کافی است همان سه انگشت را سه سمت راست بکشد.

سافاری هم یکی از اپلیکیشن‌هایی است که در iOS 13 دستخوش تغییرات کوچک اما مهمی می‌شود. این طور که پیداست، در حال حاضر وقتی یک وبسایت به طور کامل با آیپد سازگار نیست، موتور جستجو به صورت خودکار نسخه عادی موبایل را به کاربر نشان می‌دهد. در نتیجه شکل ظاهری سایت به هم می‌ریزد و باعث می‌شود کاربر به استفاده از دکمه Request Desktop Site روی بیاورد. ولی حالا در iOS 13 هر سایتی که نسخه سازگار نداشته باشد به شکل پیش‌فرض با حالت دسکتاپ بارگذاری خواهد شد.

آپگرید اپ‌های Mail و Reminders، رابط جدید صدا و سایر تغییرات

image

علاوه بر تغییراتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به نظر می‌رسد که اپل مشغول کار روی آپگرید مهمی برای اپلیکیشن Mail است. این اپلیکیشن در iOS 13 قادر است ایمیل‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف مرتب کند. هر دسته‌بندی قابل جستجو است و کاربر می‌تواند به فهرستی پیغام اضافه کند که ایمیل‌ها را به آن می‌فرستد تا بعدا آن‌ها را بخواند.

چند تغییر دیگر نیز مثل بازطراحی رابط صدا و سیستم جدید مدیریت فونت به این نسخه اضافه شده که احتمالا به زودی اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها کسب می‌کنیم، ولی علی‌الحساب می‌دانیم که در این سیستم، برای نصب فونت‌ها نیازی به پروفایل‌های مختلف نداریم و برای این کار پنل مجزایی در اپ Settings خواهیم داشت.

در کنار این‌ها، قرار است شاهد بازطراحی اپلیکیشن Reminders، پشتیبانی از قابلیت چندزبانی در کیبورد و سیستم Dictation و کنترل‌های درون‌برنامه‌ای بیشتر برای چاپ باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)