خانهاخبار
نتفلیکس پشتیبانی از AirPlay را قطع کرد

نتفلیکس پشتیبانی از AirPlay را قطع کرد

نتفلیکس به تازگی به خاطر مسائلی که آن‌ها را «محدودیت‌های فنی» خوانده پشتیبانی از AirPlay را قطع کرده است. به این ترتیب دیگر امکان تماشای محتواهای این سرویس در ایرپلی وجود ندارد.
۱۳۹۸/۱/۱۹

نتفلیکس بدون هیچ اطلاعیه و توضیحی دسترسی به محتواهای سرویس خود را یک به یک از روی دستگاه‌های اپلی حذف می‌کند و این بار نوبت به AirPlay رسیده است. این سرویس بزرگ استریم در گفتگو با وبسایت The Verge تایید کرده که به دلیل محدودیت‌های فنی دست به انجام این کار زده است، اما این محدودیت‌ها آن طور که شما فکر می‌کنید نیست.

حتما می‌دانید که اپل چند وقت پیش با همکاری برخی از برندهای بزرگ تولیدکننده تلویزیون امکانی فراهم کرد تا امکان تماشای مستقیم محتواهای AirPlay 2 با کمک یک آپدیت نرم‌افزاری بر روی این دستگاه‌ها فراهم کند، ولی به گفته سخنگوی نتفلیکس، این شرکت کنترلی روی تعیین این تلویزیون‌ها نداشته و نمی‌توانسته تضمین کند که محتواهای این سرویس با بهترین کیفیت به دست کاربران برسد.

در بیانیه رسمی نتفلیکس آمده است:

ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کاربران‌مان بهترین تجربه کاربری را از نتفلیکس بر روی همه دستگاه‌ها داشته باشند. با پشتیبانی از ایرپلی در دستگاه‌های شخص ثالث، نمی‌توانیم تشخیص دهیم که کدام دستگاه کدام است (کدام دستگاه اپل تی‌وی است و کدام یک متعلق به اپل نیست). ما نمی‌توانیم این دستگاه‌ها را تایید کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم پشتیبانی از ایرپلی را متوقف کنیم تا مطمئن شویم که استانداردهای ما در زمینه کیفیت رعایت می‌شود. کاربران همچنان می‌توانند از طریق اپلیکیشن نتفلیکس در اپل تی‌وی یا سایر دستگاه‌ها از سرویس ما استفاده کنند.

به دنبال این تغییرات، اکنون در صفحه پشتیبانی وبسایت نتفلیکس نوشته شده که «پشتیبانی از نتفلیکس در ایرپلی به دلیل محدودیت‌های فنی دیگر صورت نمی‌پذیرد.»

image

این طور که به نظر می‌رسد مسئله این نیست که فناوری دستگاه‌های مذکور درست کار نمی‌کند، بلکه شاید این فناوری آن قدرها که نتفلیکس می‌خواهد خوب نیست. شاید نتفلیکس برای موج جدید تلویزیون‌های مجهز به AirPlay 2 آمادگی نداشته و نتوانسته منابع فنی لازم برای پشتیبانی صحیح از ایرپلی را فراهم کند. شاید مشکل از سوی اپل، سامسونگ، ال جی، ویزیو و سایر شرکت‌هایی است که خود را با استانداردهای نتفلیکس تطابق نداده‌اند. شاید هم پس از حل موانع موجود، دسترسی به نتفلیکس دوباره از طریق ایرپلی ممکن شود، اما به گفته سخنگوی این شرکت، توپ حالا در زمین اپل قرار گرفته است.

با بررسی همه اتفاقاتی که در چند وقت اخیر رخ داده، شاید بتوان گفت که این رخداد ریشه در مشکلاتی داشته باشد که باعث شد نتفلیکس محتواهای خود را وارد سرویس جدید اپل تی‌وی پلاس نکند و ترجیح بدهد که همچنان رقیب این شرکت باقی بماند. اما هنوز هیچ چیز به طور قطع معلوم نیست.

اپل تاکنون اظهارنظری در این باره نکرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)