خانهاخبار
نتیجه یک گزارش؛ اکثر آنتی ویروس‌های اندرویدی ناکارآمد هستند

نتیجه یک گزارش؛ اکثر آنتی ویروس‌های اندرویدی ناکارآمد هستند

بر اساس مطالعات جدید شرکت AV-Comparatives اکثر آنتی ویروس‌های اندرویدی ناکارآمد هستند و نمی‌توانند به درستی از کاربران در مقابل بدافزارها محافظت کنند. با نتایج این مطالعه همراه باشید.
۱۳۹۷/۱۲/۲۷

بر اساس نتایج تحقیقات شرکت AV-Comparatives، اکثر اپلیکیشن‌های آنتی ویروس اندرویدی در گوگل پلی استور نتوانسته‌اند از آزمایشات این شرکت از کاربران در برابر بدافزارها محافظت کنند.

این شرکت اتریشی در آزمایشات خود ۲۵۰ اپلیکیشن ضد-بدافزار را از توسعه‌دهندگان مختلف گوگل پلی دانلود کرده و با کمک فریم‌ورک آزمایش خودکار AV-Comparatives، از آن‌ها برای بررسی ۲ هزار بدافزار رایج در پلتفرم اندروید استفاده کرده است.

این آزمایشات اکثرا بر روی گلکسی اس ۹ و اندروید ۸ انجام شده، اما از آن‌جایی که بعضی از اپلیکیشن‌ها با این دستگاه و این نسخه از اندروید سازگاری ندارند، آن‌ها در برخی از بخش‌های آزمایش از نکسوس ۵ و اندروید ۶.۰۱ نیز استفاده کرده‌اند. این دستگاه‌ها به طور خودکار اقدام به دانلود و نصب بدافزارها نموده تا ببیند عملکرد آنتی ویروس‌ها چگونه است.

متاسفانه نتیجه کار اصلا رضایت‌بخش نیست و از میان این ۲۵۰ آنتی ویروس فقط ۲۳ مورد موفق به شناسایی و مسدودسازی همه نمونه‌های بدافزاری شده‌اند. از جمله این آنتی ویروس‌ها می‌توانیم به Avast Mobile Security, Avira Antivirus Security, AVG, Sophos Mobile Security و Trend Micro Mobile Security اشاره کنیم.

AV-Comparatives می‌گوید از این ۲۵۰ اپلیکیشن فقط ۸۰ مورد توانسته‌اند بیش از ۳۰ درصد بدافزارها را شناسایی کنند و هیچ هشدار اشتباهی صادر نکنند. در این تحقیق مشخص شد که ۱۳۸ آنتی ویروس کمتر از ۳۰ درصد بدافزارها را مسدود کرده و یا نرخ صدور هشدار اشتباه برای فایل‌های سالم در میان آن‌ها بالا بوده است. علاوه بر این، ۱۶ اپلیکیشن به درستی با اندروید ۸ مطابقت داده نشده‌اند و به همین خاطر توانایی‌های حافظتی آن‌ها در نسخه‌های جدیدتر اندروید کاهش یافته است.

این شرکت می‌گوید بسیاری از آنتی ویروس‌هایی که از فهرست‌های سیاه برای شناسایی بدافزارها استفاده می‌کردند به راحتی توسط سازندگان بدافزارها دور زده شده‌اند. این برنامه‌ها مثل همه آنتی ویروس‌های معقول و کارآمد خود اپلیکیشن‌های دانلودی را اسکن نمی‌کنند.

AV-Comparatives توصیه می‌کند که در هنگام انتخاب آنتی ویروس اندروید نباید توجه زیادی به امتیاز یا نظرات کاربران در گوگل پلی داشته باشید، چون این نظرات به راحتی قابل جعل هستند و توان عملیاتی برنامه را به درستی به نمایش نمی‌گذارند. این شرکت می‌گوید بهتر است از برنامه‌های مشهور، تاییدشده و پرآوازه شرکت‌های بزرگ استفاده کنید؛ اپلیکیشن‌هایی که از تست‌های مستقل سربلند بیرون آمده‌اند و در وبسایت آن‌ها می‌توانید اطلاعات کاملی درباره مشخصات شرکت و خط مشی حریم خصوصی آن‌ها ببینید.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)