خانهاخبار
تاریخ برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2019 مشخص شد

تاریخ برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2019 مشخص شد

اپل طبق عادت هر ساله در بهار امسال نیز رویدادی چند روزه را برگزار می‌کند تا نرم‌افزارهای جدید خود را برای توسعه‌دهندگان به نمایش بگذارد. تاریخ برگزاری WWDC 2019 به تازگی مشخص شده است.
۱۳۹۷/۱۲/۲۴

اپل اعلام کرد که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان این شرکت در سال ۲۰۱۹ در تاریخ سوم تا هفتم ژوئن مصادف با ۱۳ تا ۱۷ خرداد ماه برگزار می‌شود. در WWDC امسال انتظار داریم نسخه‌های جدید iOS, macOS, tvOS, watchOS و سایر سیستم‌عامل‌های این شرکت را ببینیم. شعار تبلیغاتی اپل برای این رویداد «کد بنویسید. مغزها را به شگفتی وادارید.» است. همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، این شرکت طرحی گرافیکی برای کنفرانس مذکور منتشر کرده که شبیه رباتی است که سر آن توسط ابزارهای توسعه اپل منفجر شده است.

عمده تمرکز مراسم امسال روی iOS 13 خواهد بود که قرار است تغییراتی اساسی را در هسته رابط کاربری آیپدها و آیفون‌ها اعمال کند. بر اساس شایعات این شرکت از چند وقت پیش کار روی بازطراحی رابط کاربری Springboard را شروع کرده بود و امسال می‌توانیم شاهد عرضه نسخه جدید آن باشیم. خیلی از کاربران خواستار تغییرات زیادی در سیستم عامل iOS هستند. برای مثال آیپد پرو سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد اما چیزی که جلوی شکوفایی توانایی‌های این دستگاه را گرفته محدودیت‌های نرم‌افزاری آن است.

اما مهم‌ترین اتفاقی که احتمالا در WWDC امسال رخ می‌دهد اضافه شدن قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های آیپد (و شاید آیفون) در مک است. این پروژه همزمان با معرفی macOS Mojave آغاز شده بود، اما در آن سیستم عامل فقط از چند اپلیکیشن مشترک رونمایی شد. در سال پیش رو انتظار داریم اپل امکانات بیشتری در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد و امیدواریم اپلیکیشن‌های iOS که به مک آورده شده و موسوم به اپ‌های Marzipan هستند، قابلیت‌های بیشتری دریافت کنند و با سایر بخش‌های سیستم عامل همسان شوند.

image

در مبحث لپتاپ‌های مک، هنوز نمی‌دانیم که برنامه اپل در مورد معرفی مک پروهای جدید و ماژولار چیست. این کنفرانس با توجه به حضور شمار بسیار زیادی از توسعه‌دهندگان مشتاق می‌تواند محل مناسبی برای معرفی سخت‌افزار مذکور باشد، ولی همان طور که می‌دانیم اپل معمولا در WWDC سخت‌افزار معرفی نمی‌کند.

با توجه به فاصله زیادی که تا خرداد ماه داریم، در حال حاضر اطلاعات زیادی در دست ما نیست، اما شاید با برگزاری رویداد ۵ فروردین بتوانیم اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد اپلیکیشن‌های ویدیویی این شرکت کسب کنیم؛ رویدادی که انتظار می‌رود بر معرفی سرویس‌های تلویزیونی اپل تمرکز داشته باشد.

بلیت فروشی برای این مراسم از امروز آغاز شده و تا ۲۰ مارس ادامه خواهد یافت. قیمت هر بلیت ۱۵۹۹ دلار است و احتمال می‌رود که حداقل ۳۵۰ توسعه‌دهنده در این مراسم حضور داشته باشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)