خانهاخبار
امسال تلفن‌های بیشتری امکان آزمایش بتای اندروید Q را خواهند داشت

امسال تلفن‌های بیشتری امکان آزمایش بتای اندروید Q را خواهند داشت

بر اساس گفته‌های یکی از توسعه‌دهندگان اندروید، امسال قرار است موبایل‌های بیشتری امکان حضور در برنامه آزمایش نسخه بتای اندروید Q را داشته باشند.
۱۳۹۷/۱۲/۲۱

امسال قرار است شاهد تغییر جدیدی در دنیای اندروید باشیم. در گذشته پیش‌نمایش نسخه‌های آتی اندروید فقط در اختیار دستگاه‌های نکسوس قرار می‌گرفت. در حال حاضر اگرچه علاوه بر گوشی‌های نکسوس شاهد عرضه این سیستم عامل برای سری پیکسل هستیم، ولی گوگل از سال گذشته به هفت تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند اجازه آزمایش نرم‌افزار خود را داد، و حالا امسال قرار است موبایل‌های بیشتری به این فهرست استفاده شوند. این اتفاق می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا سریع‌تر بتوانند اندروید Q را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند.

این تصمیم حرکتی کم‌نظیر و قطعا خوشایند است. گوگل در مراسم I/O پارسال، در کنار اعلام شروع برنامه بتا اندروید P به صورت رسمی از پشتیبانی از ۷ موبایل دیگر خبر داد. این موبایل‌ها شامل اسنشال PH-1، نوکیا 7 پلاس، وان پلاس 6، اوپو R15 پرو، سونی اکسپریا XZ2، ویوو X21 و شیائومی می میکس 2S بود.

حالا امسال به گفته یکی از توسعه‌دهندگان اندروید به نام ایلیان مالچف، این فهرست قرار است طولانی‌تر شود و گوشی‌های بیشتری امکان آزمایش اندروید Q بتا را داشته باشند. مالچف جزئیاتی در خصوص این ادعا ارائه نکرده اما چیزی تا ماه مه، یعنی زمان برگزاری کنفرانس I/O، باقی نمانده بنابراین لازم نیست زمان زیادی صبر کنیم تا به پاسخ سوالمان برسیم.

اگر شرکت‌های بیشتری به این فهرست اضافه شوند، آن‌ها فرصت بیشتری خواهند داشت تا با کار روی اندروید بتوانند جدیدترین نسخه این سیستم عامل را برای دستگاه‌های خود منتشر کنند. از آن‌جایی که همه شرکت‌ها امکان دسترسی به برنامه بتای اندروید را ندارند، این شرکت‌ها یک گام از رقبا جلو می‌افتند و سریع‌تر می‌توانند بازخورد کاربران خود را دریافت کنند.

با این حال نمی‌توان با اطمینان گفت که این اتفاق تاثیری در روند انتشار نسخه جدید اندروید خواهد داشت، چرا که پارسال هم بعضی از شرکت‌ها در این برنامه آزمایشی حضور داشتند اما همچنان اندروید ۹ پای را دیر عرضه کردند. ولی روی هم رفته می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در سال‌های آینده تغییری در وضعیت انتشار نسخه‌های جدید اندروید صورت بگیرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)