خانهاخبار
فیس بوک حساب کاربری شرکت‌هایی که حساب جعلی می‌فروشند حذف می‌کند

فیس بوک حساب کاربری شرکت‌هایی که حساب جعلی می‌فروشند حذف می‌کند

شبکه اجتماعی فیسبوک، علیه شرکت‌ها و افرادی که در چین مستقر هستند، اقامه دعوی کرده است.
۱۳۹۷/۱۲/۱۴

فیسبوک این بار برای پشتیبانی از شرکت‌هایی که فریب خورده و حساب‌های جعلی را تحریم کرده‌اند، درگیری حقوقی پیدا کرده است. شبکه اجتماعی فیسبوک در دادگاه فدرال ایالات متحده امریکا علیه چهار شرکت و سه نفر که در چین مستقر هستند، نه تنها برای تبلیغ حساب‌های جعلی، بلکه همچنین برای ارائه پیشنهادات جعلی و فروش دنبال کننده، دادخواستی را مطرح کرده است. فیسبوک در بیانیه خود اعلام کرد که این طرح دعوی علیه متهمان شامل چند پلتفرم و شبکه غیر از فیسبوک و ایستاگرام از جمله آمازون، لینکدین، توییتر، اپل و گوگل می‌شود. متهمان این پرونده به عنوان تولید کنندگان قطعات الکترونیک و سخت افزار و همچنین نرم افزار و ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی آنلاین شناخته می‌شوند.

image

فیس بوک اعلام کرد که با ارائه دادخواست و  پرونده دعوی قضایی امیدوار است که «دیگران نیز این نوع فعالیت‌های مجرمانه را تحمل نکنند». این شرکت توضیح داد که چگونه می‌توان از حساب‌های جعلی برای هرزنامه و فیشینگ، کلاهبرداری بازاریابی، تقلب تبلیغاتی و سایر طرح‌های ناسازگار با هنجارهای مدنی استفاده کرد. در سال‌های گذشته این متهمان بیشتر با کمپین‌های اطلاعاتی جعلی مرتبط بوده‌اند. این کمپین‌ها برای انتشار اخبار دروغین و برانگیختن احساسات مردم بر روی پلتفرم‌های مختلف ایجاد شده است.

image

فیسبوک همچنین اعلام نمود که برای رسیدگی به این موضوع و غیر فعال کردن این حساب‌های کاربری از هوش مصنوعی بهره خواهد برد و تمامی نام‌های کاربری غیر قابل اعتماد ژانویه تا سپتامبر 2018 را چک می‌کند. با این حال، حساب‌های جعلی همچنان به صورت گسترده‌ای به کار خود ادامه می‌دهند تا زمانی که به فروش برسند. فیس بوک در حال حاضر از دادگاه درخواست کرده است که متهمان را از ایجاد و تبلیغ و ترویج و فروش حساب‌های غیرقابل اعتماد، دنبال کنندگان و همچنین از نقض علامت‌های تجاری در وب سایت‌ها و استفاده از دامنه‌های فیسبوکی برای جلب نظر آن وب سایت‌ها منع کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)