خانهاخبار
چیپ 512 گیگابایتی سامسونگ دو برابر سریع‌تر از نسخه قبلی است

چیپ 512 گیگابایتی سامسونگ دو برابر سریع‌تر از نسخه قبلی است

سامسونگ امروز اعلام کرد که بالاخره موفق به تولید انبوع چیپ 512 گیگابایتی eUFS 3.0 شده است، چیپی که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن دو برابر نسخه قبلی است.
۱۳۹۷/۱۲/۹

موبایل‌های آتی سامسونگ، از جمله گلکسی فولد، حافظه‌هایی خواهند داشت که سرعت خواندن و نوشتن در آن‌ها با لپتاپ‌های فوق سریع برابری می‌کند. این شرکت بزرگ کره‌ای به تازگی تولید انبوه محصولی را آغاز کرده که آن را اولین چیپ ۵۱۲ گیگابایتی با قابلیت eUFS 3.0 می‌نامد.

سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۷ این چیپ را معرفی کرد، اما در آن زمان سرعت نوشتن این محصول ۸۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن آن ۲۵۵ مگابایت بر ثانیه بود. حالا سرعت خواندن و نوشتن در نسخه جدید این چیپ به ۲۱۰۰ و ۴۱۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است. این مقدار دو برابر بیشتر از چیپ UFS 2.1 است که سامسونگ آن را ژانویه پارسال معرفی کرده بود.

به گفته مسئولان این شرکت، راهکار جدید ذخیره‌سازی آن‌ها می‌تواند با سرعتی ۲۰ برابر بیشتر از کارت‌های microSD عادی و حتی ۴ برابر سریع‌تر از هاردهای SSD ساتا اطلاعات را بخواند. این یعنی، به‌لحاظ تئوری، کاربر می‌تواند یک فیلم فول اچ‌دی را در عرض سه ثانیه از موبایل خود به کامپیوتر منتقل کند. سامسونگ همچنین با این کار می‌خواهد تجربه‌ای روان و ایده‌آل برای کاربران تلفن‌های هوشمند آتی خود به وجود بیاورد.

تراشه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS همراه با نسخه‌ای ۱۲۸ گیگابایتی از ماه جاری به بازار می‌آید. سامسونگ قصد دارد تولید نسخه‌های ۱ ترابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی از این تراشه را از نیمه دوم سال آغاز کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)